Strana 1 z 1
zly (prvy) start za studena
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 07:12
od rasto540i
Caute, mam Alpinu B10 E39 3.2 (stavanu na 528i) a odkedy bola v servise na vymenu tesnenia pod hlavou valcov zle startuje. Diagnostika nevyhodila nic. Ide o prvy start rano. Treba 4-5 krat startovat, kym to chyti. Ked klucik drzim, toci, toci, ale motor nenaskoci. Potom, ked uz raz naskoci, tak aj ked o chvilu vypnem, uz potom chyti na prvy raz.
Mne sa zda, akoby to mohlo mat nieco s palivom alebo s cerpadlom (tlak?). To som menil v juni 2011. Jazdim na LPG vacsinou. V nadrzi mam pre istotu aspon 30 litrov benzinu, lebo uz mi to cerpadlo raz odislo a vraj aj pri plyne pracuje naprazdno. Tibie tu pisal, ze to mozu byt aj plynove membrany v rozdelovaci, co prepustaju plyn do motora.
Kedze diagnostika INPA nevyhodila nic, nechcem hlava nehlava menit vahu vzduchu, senzor vacky, klukovky a neviemcovsetko. Starter je novy, ale nechcem, aby zas odisiel.
Aby som nezabudol, auto stalo hadam 5 mesiacov pocas opravy, lebo boli problemy s elektronikou. Proste to nechcelo vobec chytat. Bolo mrtve. Vraj vymenili EWS (imobilizer), ale 3 mesiace to nevedeli nastartovat a vraj testovali celu elektroniku a uz vraj bola aj RJ motora v kybli a ine hovadiny vypravali. Nakoniec vraj ten imobilizer, ale neviem, aka je pravda. Potom som to dal v BA znovu otvorit, vsetko sa znova prezrelo, opravilo, motor ide jedna radost, ale zle to startuje v podstate uz novembra.
Vcera diagnostika INPA nechcela do motora ani ist (nevedela sa nakopnut na M52, iba do airbagov a karoserie sa vedela dopracovat), predtym u semtexa v decembri (ked uz to zle startovalo), tiez nic nevyhodila (nespominal, ze by nevedel program nacitat, takze predpokladam, ze isiel, ale tiez nic nevyhodil)
Dakujem za tipy
Re: zly (prvy) start za studena
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 15:56
od rasto540i
No a diagnostika v Bavarii BA nevyhodila nic. Teda vraj su tam dve chyby vahy vzduchu, ale to vraj s tym nic nema. Ze mam ocistit kontakty na relátkach. A nechat im to cez noc, aby si to ráno vyskusali, lebo su vraj chyby, ktore sa mazu, ak sa pocas dna uz nevyskytnu - napr. ak vraj parkrat normalne nastartujem, uz tu chybu nedrzi dalej v pamati, ale ju maze. Sa mozem vykaslat na taku diagnosiku a na taky pocitac, co maze chyby, ktore sa raz predsa vyskytli...
Re: zly (prvy) start za studena
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 16:03
od ViktorDDD
neni to ta alpina ktorú ponúka korrado v inzercii? alebo je v BA ďalšia B10 3,2 s LPG?
a keď vypínaš motor, a následne máš zlý prvý studený štart tak skús predtým prepnúť na benzín a pojazdiť s tým posledný cca kilometer pred vypnutím motora, či bude pri ďalšom studenom štarte problém
Re: zly (prvy) start za studena
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 17:03
od sattila
presne, skús dojazdit na benzin - kamarát to isté riesi na Volve 2,0Turbo LPG. Toto mu pomáha, ale dalej sa este ani on nedostal...
Re: zly (prvy) start za studena
Napísané: Utorok, 12. Marca 2013, 12:23
od rasto540i
Ano, je to ta ista Alpina. No ved to skusim, uz som to aj skusal, ale mozno treba dlhsie ist na benzin. Kazdopadne, kedysi to vobec nerobilo. A nebavi ma fakt menit hlava-nehlava suciastky. Mechanici tiez len hadaju.
Ten motor ide uplne v poriadku, ale prvykrat po viachodinovej pauze to fakt treba 4x pretacat. Mna osobne to skrie a myslim si, ze by to poriadny mechanik mal zistit.
Cital som este aj o tych relé. Skusim ocistit kontakty. Ale nezda sa mi to byt elektricky/elektronicky problem, ved to potom uz naskakuje aj za studena hned - ak to uz raz bolo nastartovane.
Uz som cital vselikde vo forach, ako vymenili vsetky filtre, sviecky, cievky, starter a nic. A vraj to bol regulator tlaku benzinu. Lenze chod motora je uplne hladky.
Takze mi este ostava, startovat ho cca kazde 4 hodiny? Aby "nevychladol", resp. neklesol tlak, alebo co sa tam deje?
Re: zly (prvy) start za studena
Napísané: Streda, 13. Marca 2013, 10:03
od jollyjoker
Tak keby to bol diesel tak by to mohli byť vstreky (zakarbónované). Mne sa na trajšej 540i dva krát stalo že nechcela naskočiť na prvý krát za studena a trápil som štartér niekoľko desiatok sekúnd. Ale už som ten problém dlho nemal a auto mám už rok takže ťažko zistím čím to bolo keď to spravilo naposledy pred zimou.
Pravidelne ale mám problém so štartami kedy je motor zohriaty, odstavím auto na hodinu a po hodine (keď motor ešte nevychladol) štartujem tak to naskočí do 5 sec a nie na prvú alebo druhú otáčku ako by mal. Tiež mám LPG. Budem meniť senzory vačiek a pozriem vstreky zospodu či tam nie je nejaký bordel.
Re: zly (prvy) start za studena
Napísané: Streda, 13. Marca 2013, 14:06
od jararak
s jednou 528 sme mali tento problem ze motor tocil tocil ale tam to ani nestartlo
skus to zaniest niekomu kto sa tomu autu rozumie, totiz e39 ma rovnake konektory na cidlo teploty - ktore je zo spodu v sani a este v nejakej jednotke a je mozne ze ich tam zapojili opacne, idealne by bolo, ak by ti niekto skusil odmerat teplotu na tom aute, ono keby velmi chceli tak ti tu chybu v bavarii najdu, lenze to by museli s DISom vediet robit a ad 2 urcite si nenechaju ujst prilezitost povozit sa na alpine a dat jej poriadne na picu (osobna skusenost 2 tyzdne dozadu vozit sa s technikom po galvaniho na z4m kde teplota oleja nevystupila este ani ku prvej palicke pola)
Re: zly (prvy) start za studena
Napísané: Streda, 13. Marca 2013, 14:58
od rasto540i
jararak napísal:s jednou 528 sme mali tento problem ze motor tocil tocil ale tam to ani nestartlo
skus to zaniest niekomu kto sa tomu autu rozumie, totiz e39 ma rovnake konektory na cidlo teploty - ktore je zo spodu v sani a este v nejakej jednotke a je mozne ze ich tam zapojili opacne, idealne by bolo, ak by ti niekto skusil odmerat teplotu na tom aute, ono keby velmi chceli tak ti tu chybu v bavarii najdu, lenze to by museli s DISom vediet robit a ad 2 urcite si nenechaju ujst prilezitost povozit sa na alpine a dat jej poriadne na picu (osobna skusenost 2 tyzdne dozadu vozit sa s technikom po galvaniho na z4m kde teplota oleja nevystupila este ani ku prvej palicke pola)
Ser na to! Auto im tam nechavat, aby sa chlapci vozili? Ved im to 4 krat skapalo z parkoviska do dielne :-)
Kazdopadne, idem presedlat na skodofku 120, tam taketo problemy nebudu, a ak budu, tak sa urcite nebudu riesit, kym to bude jazdit,

DD
A teraz vazne. Pozrel som relé v kufri. Fakt boli zajdete. Ocistil som smirglom vsetky 3, tusim iba to horne suvisi s cerpadlom, lebo bez neho to nechytalo ani potom. Keby toto pomohlo, aj by som Alpine odpustil. Posledne jej davam obcas nafrak (90 na dvojke, ale len obcas), lebo si ine ani nezasluzi, potvora jedna. Je mozne, ze tam bola bublina, a ze sa este nestratila. Mozno to chce dlhsie jazdit na benzine. Ale kolko?
Vcera to po 9h nakoplo naprvykrat. Dnes rano po 15h ale nie. To je dobre, mam 9h na spanie a potom hurá startovat!!!
Jaaj, s tymi vy...nymi senzormi. Tolko tam toho je, ze to az nie je dobre. No povedzte, same diagnistiky a houby z toho!