Strana 1 z 2

BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 20:24
od BrunoSoprano
Zdravím. čo si myslíte o tejto motorizácii?

včera som bol u jedneho u jedného chipera známeho ,čo má vela zákazníkov a hovoril že 530d 142 kw 410nm, vie spraviť bezpečne s chipom na 235koní a 510nm bez toho aby motor dymil. Neni to ojeb? Ako sa môže dať upraviť bezpečne výkon na 235 koní a 510nm ,ked Alpina D10 má ten istý motor ako 530d ,ale má už 2 turbá a krútiaci moment iba 500nm a výkon iba 245koní. Predsa inžinieri z Alpiny musia lepšie vedieť ,čo ten motor znesie.

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 20:28
od csuka530d
vies vytlaciť na 235 koni no pri týchto starých sunkach potom pápáááá vstreky , turbo atd atd nedaj boze ak je to automat

bezpecne je 220 PS

aspon tak to viem ja od chipppeerov

dalsia vec inzinieri z ALPINI si nemozu dovolit aby motor klakol po 100 000 kilometroch a prave preto je tam optimalne len tých 245PS neboj keby chceli je tam aj 280 PS ale zivotnost v prdeli.

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 07:21
od jararak
chalani z apliny s motorom G1 nemohli ist az tak vysoko aby si neohrozili benzinove verzie, v tej dobe sa to zjavne nehodilo. za dalsie, su tam 2 turba, ale nieje to robene tak ako to ma 535d ze jedno mensie a jedno vecsie, tam su 2 rovnako velke. aj ked nacipujes hociaku 530d nikdy to nepojde ako ten 6kvalt v alpine, plus v pripade automatu si si mohol dokupit padla pod volant.


mimochodom je to 2,9liter nie 3liter ako nas.

ALPINA Engine G1: Cylinder 6
Capacity cm³ 2926
Max output kW/hp 180 / 245
Max torque Nm 500

Performance*: Manual
Acceleration 0-100km/h s 7.2 / 7.5
Top speed km/h 254 / 251
SWITCH-TRONIC
Acceleration 0-100km/h s 6.8 / 7.1
Top speed km/h 254 / 251

Fuel consumption*: Manual
Urban l/100km 9.9 / 10.1
Extra-urban l/100km 6.1 / 6.3
Combined l/100km 7.5 / 7.7
SWITCH-TRONIC
Urban l/100km 12.6 / 12.9
Extra-urban l/100km 6.6 / 6.9
Combined l/100km 8.8 / 9.1

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 10:03
od ViktorDDD
nie je dôležitý výkon a krútiak ale skôr že ako je to rozložené v otáčkach, u D10biturbo pracujú dva pomerne malé GT1549V turbá takže sila tam je už aj v nízkych otáčkach,
tých 500Nm nabehne už pri 1800 a drží sa do 3250ot, a aj max. výkon 245koní je k dispozícii od 3500 do 4250ot.

takýto priebeh pri 530D s jedným veľkým GT2556V nedosiahneš, budeš mať tých 510Nm možno pri 2000ot. a následne to bude padať a okolo tých 3000 tam už bude toho krútiaku o hodne menej pričom alpina si tam stále drží max. krútiaceho momentu
takže keď si to dáš nachipovať na rovnaké hodnoty ako u tej D10, alebo aj o chlp lepšie, alpina bude vždy o niečo rýchlejšia vďaka priebehu krútiaku a výkonu

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 19:07
od tomikelly
Keď je tam ten Steptronik čo je tam za prevodovka?? :D dúfam že ZF :D lebo ak GM tak to by bol fail storočia :mrgreen:

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 19:16
od csuka530d
To boli manualne prevodovky

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 19:35
od korado
Nemáš pravdu, boli aj automaty, resp. v inzercii som videl iba automaty zatiaľ. Čo sa týka prevodovky, neviem aká tam išla...

Dám sem pár fotiek motora, ktorý som odfotil keď som bol v Buchloe

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 20:36
od lubomt
Pekné fotky ! Chválim

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 20:36
od jararak
getrag 6kvalt manual, zf automat 5 kvalt so switch tronicom, avsak iny od toho v 530d

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 21:19
od tomikelly
No veď už to že bol ZF stačí že je iný :D koho nápad bola tá GM [-( . Ináč super foto :thumbup:

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 23:19
od BrunoSoprano
jararak napísal:
chalani z apliny s motorom G1 nemohli ist az tak vysoko aby si neohrozili benzinove verzie, v tej dobe sa to zjavne nehodilo. za dalsie, su tam 2 turba, ale nieje to robene tak ako to ma 535d ze jedno mensie a jedno vecsie, tam su 2 rovnako velke. aj ked nacipujes hociaku 530d nikdy to nepojde ako ten 6kvalt v alpine, plus v pripade automatu si si mohol dokupit padla pod volant.


mimochodom je to 2,9liter nie 3liter ako nas.

ALPINA Engine G1: Cylinder 6
Capacity cm³ 2926
Max output kW/hp 180 / 245
Max torque Nm 500

Performance*: Manual
Acceleration 0-100km/h s 7.2 / 7.5
Top speed km/h 254 / 251
SWITCH-TRONIC
Acceleration 0-100km/h s 6.8 / 7.1
Top speed km/h 254 / 251

Fuel consumption*: Manual
Urban l/100km 9.9 / 10.1
Extra-urban l/100km 6.1 / 6.3
Combined l/100km 7.5 / 7.7
SWITCH-TRONIC
Urban l/100km 12.6 / 12.9
Extra-urban l/100km 6.6 / 6.9
Combined l/100km 8.8 / 9.1


je to ten istý motor, iba upravený aj naše 530d majú 2926cm

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 23:37
od VaNoS
Niečo k tým automatom pre zaujímavosť,

Alpina D10 (E39) 3,0L R6 D Biturbo 180 kW / 245 PS M57D30 09/99-06/01 ZF 5 HP 30
Alpina D10 (E39) 3,0L R6 D Biturbo 180 kW / 245 PS M57D30 06/00-03/02 ZF 5 HP 24

takže Alpina upravila sériový motor M57D30 a dali k nemu prevodovku určenú pre osemvalce.

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 23:52
od lubomt
5HP24 aj 5HP30 su obe na 8.valce. Akurat ta 5HP30 je ovela silnejsia (je to najvyssi model zvacsa pouzivana na 5,0benzin) a stavana na vyssi vykon a krutiaci moment. Na ten motor zbytocna.

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Štvrtok, 7. Marca 2013, 08:06
od csuka530d
Aha vdaka som bol v tom ze len manual.

Som zvedavy ci tam su ti e skur. Virive klapky v sani. :o

Re: BMW Alpina D10 Biturbo E39 vs 530d chip

Napísané: Štvrtok, 7. Marca 2013, 09:18
od korado
Sú tam. To zaujímalo aj mňa. A boli tam (hore na saní je výrez a je to pekne vidieť, len som to nefotil)