Strana 1 z 2

stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 07:42
od kakarias
Ahojte potrebujem na svoju e39 stiahnut predne kotuce ... povodny majitel ich prebrzdil a trasie mi volantom pri brzdeni ... neviete kde to robia v banskej bystrici?? ... je to neprijemne ked idem po dialnici a brzdim ... a uz mi kvoli tomu odisli dva ramena v predu ...

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 07:58
od csuka530d
ahoj stiahnutie z kotučov ti dlhodobo nepomôže. sa ti pokrivia po par kilakoch zas. (ako aj mne) ](*,)

ale vyskušať to môžeš. cena cca 40 eur za 2 kusy.

robia to najma v sustružnických firmách v BB je ich plno.

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 11:49
od bizonik
a netrasie ti to skor kvoli tym vymlatenym ramenam alebo stabikom? mne triaslo auto kvoli vymlatenej naprave :( ... po vymene ide bez problemov

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 12:15
od Ritchey
dam ti radu zo zivota, vyhod tie ATE kotuce co su tam a kup rovno ZIMMERMAN vrtane a usertris kopu penazi, ja som kupoval nove ATE a vydrzali par mesiacov bez trasenia, teraz mam uz dva roky klud... nie vzdy je znacka z prvovyroby ta najlepsia

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 13:16
od PetoK
Presne tak... ludia, nebudte blbi, stacanie kotucov sa riesilo v dobach S120... a nie na BMW...

Treba si kupit poriadne nove a budes mat pokoj... na brzdach urcite nesetri.

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 13:33
od csuka530d
presne tak na ATE každy pičuje no ked som hladal tak som nasiel ATE su fajn

tak som zakupil ATE power disc + keramicke dosticky za nemale prachy . vydržali 1 rok a cca 10 000 kilometrov

boli skrivené ako hovno a ja debil som im tak veril že som im nedaval za vinu trasenie autom tak som vymenil prednu aj zadnu napravu.

nakoniec som ich dal na sustruh boli dobre 1 týžden opat začalo triast volantom aj pri brzdení!

takže ich sundam zajtra a zoberem na sustruh som zvedavý ake su krivé.

tolko o ATE smradoch nakazenýýýýýých!!!!!!

este dodam ze su zadne brzdy v poriadku a brzdia OK. takze sa predne nemaju preco prehrievat

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 13:44
od PetoK
Hoši, nekupujte šmejdy z druhovýroby, ale original BMW kotúče... :!:

To že ich vyrába ATE neznamená že sú rovnakej kvality... original BMW je úplne niečo iné :thumbup:

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 14:09
od ViktorDDD
a pri montáži sa poriadne očistili dosadacie plochy a všetko okolo toho? nemusia byť zlé kotúče, chyba mohla nastať inde :wink:

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 17:03
od revenge
Mne zacalo triast rocnymi textarmi na V8 dal som ich v Ziline prebehnut nejakym strojom co to vedel zbrusit na aute.Od vtedy mam zatial pokoj.

Petok:Takze ani chladic od BEHRU nie je ten isty v BMW ako v druhovyrobe Behr cize co dostanem kupit v autodieloch?Origo je tam Behr.Diky

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 19:47
od csuka530d
neboj Viktor chyba inde nenastala ( bohužial)

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 21:35
od ROKI49
tiez mam Ate Power Disc a su mierne skrivene, pri brzdeni nad 100 to trochu trasie. Napravy su v pohode, jedine, ze by to bolo nevyvazenymi diskami, ale to pochybujem. :(

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 10:08
od ViktorDDD
OK csuka, len ma to tak napadlo lebo kamošovi sa tiež dokurvili kotúče ale pri montáži neočistil náboj mal tam za hrsť hrdze a špiny a kvôli tomu to zle sedelo a skrivili sa kotúče

a teda aké kotúče odporúčate? zanedlho to bude aktuálne aj u mňa, rozmýšľam nad brembo

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 10:27
od hyde21
Na prednu napravu (324mm) bud original BMW kotuce alebo ked chces vsadit na kvalitu a zainvestovat tak bud Zimmermann Formula-Z (tepelne opracovane kotuce s plavajucim stredovym ulozenim) alebo Tarox G88.

Brembo je v pripade klasickych nevrtanych vetranych kotucov len prebaleny ATE kotuc pri ktorych je kvalita dnes uz otazna. Nie je ATE ako ATE, niektorym vydrzia a niektorym nie, niektore su originaly z Nemecka a niektore prisli skratkou cez Polsko.
V pripade vrtanych / drazkovanych Brembo Sport kotucov 324mm na E39 je velmi malo referencii a vzhladom na cenu tych kotucov je to vcelku riziko. Brembo Max sa v 324mm verzii nerobi.

Rozhodne nebrat na prednu napravu drazkovane ATE Powerdisk ani vrtane Zimmermann Sport, nie je tam da sa povedat ziaden prinos v brzdnom ucinku oproti klasickemu kotucu a vela ludom sa tieto kotuce zvlnili resp v pripade zimmermannov a pouziti agresivnejsich platniciek im kotuce aj popraskali.

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 10:56
od Mi_t_is
stiahnutie 4Ks kotučov vyjde na 10 eur a nie ako tu niekto písal 40.. a oplatiť sa to oplatí, hlavne ak nemaju moc tie pôvodné najazdené.

AKo je možné že niekomu vydržia starline kotúče bez trasenia a niekto kúpi ATE power disc a ma ich za 2000km zvlnené? Kde je potom chyba?

Re: stahovanie kotucov BB e39

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 11:41
od hyde21
Spravna montaz a hlavne spravne zabehnutie kotucov a platniciek su faktory ktore su v tomto pripade kriticke.
Logicky v pripade ATE kotucov, ktorych sa predpokladam preda z druhovyroby asi najviac bude aj najviac zapornych resp rozporuplnych referencii pretoze pri vysokom mnozstve predanych kusov je aj vysoka pravdepodobnost, ze to clovek bud zle namontoval, zle zabehol, kupil polsky ATE fake alebo kombinacia viacerych moznosti. Presne vycislit sa to zial asi neda.

Moja skusenost s ATE je aj negativna aj pozitivna. Na predchadzajucom aute, ktore malo vpredu od vyroby 4piestikove brembo brzdice a 310mm kotuce, som kupil ATE standard kotuce + ATE standard platnicky, poriadne ich zabehol a aj napriek tomu sa zvlnili po zopar prudsich zabrzdeniach na dialnici pri cca 200km/h rychlostiach. Tiez som ich dal stocit (dokonca 2x) ale vibracie pri brzdeni sa skor ci neskor znova dostavili, aj po opakovanej vymene platniciek.
Na mojom terajsom aute (540i) menil kotuce a platnicky (tiez ATE standard kotuce + ATE standard platnicky) este predchadzajuci majitel par tyzdnov pred tym ako mi auto predal, ale pravdepodobne to zle zabehol pretoze volant mi zacal triast par dni po kupe. Zacalo sa to riesit, najprv sa kontrolovali a menili prvky na prednej naprave, vyvazovali kolesa atd ale ziaden efekt. Nejaky cas som s tym teda jazdil ale potom mi to uz nedalo a kupil som novu sadu prednych platniciek (ATE standard) a vymenili sa. Nove platnicky sa poriadne zabehli a cuduj sa svete odvtedy cca 20tisic KM volant netrasie ani pri brzdeni z rychlosti cez 200km/h a par prudsich brzdeni uz maju za sebou.

Co sa zabehnutia brzd tyka, nemysli sa pod tym prvych 500 alebo 1000km jazdit pomalsie a prudko nebrzdit z vyssich rychlosti (tento postup je mozno postacujuci na fabiu ale nie na 1.7+tonove auto s priemerom kotucov cez 300mm).
Pod pojmom zabehnutie brzd je myslene po montazi ci uz len novych platniciek alebo hoci aj komplet big brake kitu absolvovat nasledne za sebou cca 8-10 brzdeni zo 100km/h na 20km/h, nema zmysel to tu presne rozpisovat - kompletny proces je popisany tu -> http://zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm