Strana 1 z 1

rozvodova retaz

Napísané: Štvrtok, 14. Februára 2013, 22:21
od majolino
ahojte mam taky maličky problem menil som tesnenia pod krytmi ktore zakryvaju rozvodovu retaz. ale pri tom ako som povoloval šrob na klukovke som pootočil motorom a retaz nebola uplne našponovaná, tak som si neni isty či som pootočil klukovkou bez toho aby sa pootočili vačky. A nerad by som sa to dozvedel až pri na štartovani :( .. poznate niekto sposob ako sa to da len skontrolovat či sa to nepohlo ???

Re: rozvodova retaz

Napísané: Štvrtok, 14. Februára 2013, 22:31
od csuka530d
existuje pravidlo ked sa clovek dotýka rozvodov tak blielu fixku do ruky a pooznacovať časovanie.

nezistís ci to máš uplne v poriadku len s prípravkom urceným na tvôj motor. ak pretočís v pohode s motorom tak možeš startovať a po nastartovaní zistiš

alebo zohnať prípravok na časovanie

vela stastia a nabuduce fixku nezabudaj :thumbup:

Re: rozvodova retaz

Napísané: Piatok, 15. Februára 2013, 09:51
od pelo
Nechapem. Menil si tesnenie krytu rozvodov. Pri tom si povoloval "srob na klukovke" co v tejto suvislosti predpokladam myslis ten srob, co drzi remenicu, cislo #6 na obrazku:
OTU3X3A=.png
OTU3X3A=.png (24.98 KiB) 1175 zobrazení


Cize si len otocil celou sustavou od kluky po vacky. Ze nebola napnuta retaz az tak nevadi, dole na kluke nepreskoci kym tam je ten predny kryt, pretoze ma z vnutornej strany taku listu ktora tomu zabrani. A ta retaz ani nie je natolko dlha aby v tomto pripade preskocila na vackach, tie kolieska na vackach su na to prilis velke a retaz prilis kratka, ved vyskusaj, ci z nich das dole tu retaz ked je nasadeny ten predny kryt - nedas, aj ked to potrebujes posunut o jeden zub, tak musis tie kolieska cele zdemontovat a montovat ich uz s nasadenou retazou (aspon ked som to robil na M54 tak to tk bolo, pokial je to na 540i inak, nech sa k tomu vyjadri niekto iny)...

Ked si chces byt na 100% isty, tak musis zohnat kufrik na rozvody, ale pri kontrole nezabudni natlakovat VANOS a otocit motorom o 4 otacky kluky (cize 2 otacky niektorej vacky) aby sa to zostelovalo, potom zaaretujes zotrvacnik a kontrolujes polohu vaciek...

Re: rozvodova retaz

Napísané: Piatok, 15. Februára 2013, 15:23
od ViktorDDD
kým si nepovoloval samotné ozubené kolesá rozvodov, tak nič sa nemohlo posunúť
inak kontroluje sa to prípravom, tŕň na zaistenie kľuky v HU 1.valca a prípravky na zaistenie vačiek, keď všetko sadne, tak je to OK

Re: rozvodova retaz

Napísané: Piatok, 15. Februára 2013, 17:34
od majolino
ja som z kolečkami retaze nerobil nič ...len ked som mal odmontovyne predne kryty tak som si všimol že šponer na lavej strane v predu ktory drži o kryt ktory som dal dole nebol zaisteny a tak ma napadlo či sa to pri tom ako sme povolovali ten šrob (#6) tak či sa to nahodou nepovolilo a tak som skusil pootočit klukovkou a s povolenym šponerom a podrilo sa mi to pretočit o jeden zub ... tak som si nie isty či sa to pri povolovani nahodou neprešmyklo (je pravda že som spravil hlupost ked som pri povolovani nemal dobre zaistene zotrvačnik proti pootočeniu) ... moholo sa stat alebo nemuselo ide mi len o to najst sposob ako skontrolovat či je všetko OK :)

Re: rozvodova retaz

Napísané: Piatok, 15. Februára 2013, 19:13
od pelo
A co si pretocil? Koleso voci retazi alebo si s nim otocil len tolko, ze sa na tej strane kde ma byt sponovak, napla a poloha zubov voci retazi sa nezmenila? Lebo kym poloha zubov koliesok voci retazi zostane rovnaka tak sa nic nedeje, vsetko je synchronizovane...

Re: rozvodova retaz

Napísané: Sobota, 16. Februára 2013, 20:44
od majolino
ja som pootočil šrobom na klukovke čiže klukovkou .. a pri povolenom šponeri to preskočilo o jeden zub (to som vratil naspat) ... len som si nie celkom isty či to nepreskočilo o nejaky ten zubok ked som točil s klukovkou predtym ...