Strana 1 z 1

Spojkové ložisko

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2013, 21:11
od Johnny_R6
Čaute, chcem vás poprosiť o radu. Robím si spojku a dnes mi prišla nová. Značka SACHS no zdá sa mi že ložisko je akoby rozpadnuté, možno si to časom sadne, neviem. Staré je ešte origo od výroby a vôbec sa nespráva ako to nové.

Posúďte podla videa: http://youtu.be/K7VIyv1JlaQ

To čo tam štrngá, nazvem to dosadacia plocha, ked ju pritlačím k ložisku tak ide pekne tichučko. Neviem či to tak má byť alebo nie.

Dosť ma tá oprava súri a nerád by som to potom kôli špatnému ložisku rozoberal znova. Prosím poraďte mi či je to ložisko vporiadku. Ďakujem vopred.

Re: Spojkové ložisko

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2013, 21:56
od csuka530d
Ta dosadzacia plocha na tom novom lozisku je excentricka preto sa hybe do stran .

Rozobrat to neide vsak?!

Re: Spojkové ložisko

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2013, 21:59
od Johnny_R6
nene rozobrať to nejde. Myslel som si že by to mohlo sadnuť len sa bojím aby to nevydávalo zvuky ked to bude poskladané, to by som asi neprežil po tolkej robote. Takže to tak má byť ?

Re: Spojkové ložisko

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2013, 22:02
od csuka530d
Pockajme este na vyjadrenie clenov co to uz menili.aby to bolo iste.

Re: Spojkové ložisko

Napísané: Utorok, 12. Februára 2013, 22:34
od Peters2
sachs by mala byt prvotriedna kvalita, teda jedna s tych na urovni, ale samozrejme zmatok sa da vyrobit vsade... Ale toto co ukazujes som uz videl par krat a nie na BMW, malo by to byt v poriadku, nakolko ked to nahodis na hriadel tak to lozisko bude opierat o pritlacak, ceze nejake zvuky by vydavat nemalo...

Re: Spojkové ložisko

Napísané: Sobota, 16. Februára 2013, 21:22
od Janik528i
Ja som si pred mesiacom tiež menil spojku na mojej 528i ale kupil som luk aj origo bola luk a to spojkove ložisko v tej novej sade malo tiež tento excentrický dosadací povrch a vyzerá že nové ložiská to maju bežne aj na iných bmw som to videl, a inak nič ti hrkať ani nemôže, lebo ked si už vyberal spojkový valček tak vieš že vnutri je pružinka čo vysúva piest a nasledne tú tyčku čiže kto už ten valček vybral a dal ho naspeť musel spojkový valček zatlačiť v tom prípade zatlačil aj vysúvaciu páku a s nim aj ložisko ktoré sa oprelo o palčeky tanierovej pružiny, čiže prakticky to ložisko sa tej tanierovej pružiny dotýka stále a práve to je výhoda lebo ked nieje tanierová pružina dokonale vyrobená na desatinky milimetra, čo nie je asi žiadna a hlavne počas prevadzky dochádza k opotrebovaniu spojkového kotúča teda trecieho obloženia ako aj pritlačného kotúča tak prave ta excentrická dosadacia plocha sa snaží zaťažiť to ložisko rovnomerne teda v úvodzovkách sa snaží predlžiť jeho životnosť. Dúfam že ti to stačí