Strana 1 z 3

Vôla na prevodovke? / cinkanie pri záťaží

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2013, 10:57
od slubox
Páni, mám takýto problém. Začalo mi niečo búchať zospodu auta, ale iba keď je auto v záťaži.
Teraz som to mal na zdviháku , naštartoval , kolá sa točili a nebuchalo nič.
Pod záťažou je to taký kovový zvuk ktorý sa ozýva pravidelne pri otočení jednej otáčky kardanu.
Mal som podozrenie že je to stredové uloženie kardanu, lebo auto keď začne klepať tak trochu začne aj vybrovať celým autom :(
Po odmontovaní spodných krytov sme hýbali kardanom a podarilo sa mi identifikovať velmi podobný zvuk keď kamarát pohýbal kardanom dopredu a dozadu. Chcem sa teda spýtať, či môže mať výstup z prevodovky vôlu tak cca 2mm

Obrázok

je to ilustracne foto , červenou šípkou je označené miesto , a zelenou smer vôle

Je to trochu laicky popísané, ale podstata je jasná :)

Ďakujem za rady a prípadnú pomoc z objasnením problému !

Auto: e39 530daT 2001

Re: Vôla na prevodovke?

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2013, 13:15
od csuka530d
Dnu a von o tie 2 mm by namal byt velký problém ale smerom hore a dole popripade doboku nesmie

ten zvuk ti mozu robit konzoly vyfuku na takych gumach su ulozene a tie sa trhaju treba ich prrjontrolovat
samozrejme aj hardyspojku i stredove ulozenie kardana to lozisko v gume

a nahodou ten zvuk nieje taký cinkavý?

Re: Vôla na prevodovke?

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2013, 15:29
od slubox
ba presne , taky cinkavy ako keby to bolo niečo vonku, tak som dufal že sa mi niečo len namotalo na kardan a to tam sem tam plieska :D , ale ako vravim ,je to cinkave a auto rozvibruje, ako keby som mal zle vyvážené kolá

A cinká to len keď je auto v zábere, ked bolo na zdviháku a boli kolá vo vzduchu tak to necinkalo

Vieš niečo o tom ,,cinkani" ?

Re: Vôla na prevodovke?

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2013, 15:38
od csuka530d
cinká ked zaradíš spiatočku? ak hej tak je ta konzola niektorá držiaku výfuka a cinká o výfuk

ale to rozvybrovanie bude robiť ten výfuk .

diagnoza

chod pod auto a pajser vsun k výfukovému zvodu a nech niekto zaradi spiatočku, vsímaj si kde sa dotýka zvod , tam to bude vybrovať

ak nič môže to byť aj kardaň

Re: Vôla na prevodovke?

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2013, 15:42
od slubox
jj najviac to cinká keď zaradím spiatočku ...

..idem pod auto :D dám vedieť čo som zistil...

Re: Vôla na prevodovke?

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2013, 15:59
od slubox
no , trefa do ,,čierneho" je to v tom výfuku :o

teraz mám vymeniť tie siláče výfuku či ako? Neviem to presnejšie , na zdvihák pôjdem až zajtra, len tak orientačne sa pýtam, ako mám odstrániť ťo cinkanie?

Re: Vôla na prevodovke?

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2013, 17:05
od csuka530d
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... _silencer/


pozícia 10 , 20 a aj tá konzola čislo 15 zvykne prasknuť.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ngeregelt/

tu je to takže 10 a 11.

prekontroluj a najma tak že medzi to strčíš ten pajser a tak niekto zaradi spatečku to je naj.... diagnoza :thumbup:

daj potom vedieť

Re: Vôla na prevodovke? / cinkanie pri záťaží

Napísané: Utorok, 12. Februára 2013, 15:30
od slubox
tak , dáke novinky z dnešného ,,servisu" :(
po jazde do servisu som zistil že to ,,cinká" aj keď mám vyradené ,,N" , pozerali sme vsetky možné úchyty toho výfuku, nič.
,,Kmásali" sme z výfukom, aj kardanom a jedinú vôlu čo sme našli tak čosi ťukalo na konci kardanu kde je spojený z diferákom.

Dáke návrhy ? :(

Re: Vôla na prevodovke? / cinkanie pri záťaží

Napísané: Utorok, 12. Februára 2013, 15:59
od csuka530d
no návrh je potom kardanový križ

tu je kardan no kríž je v strede ale ten zvuk sa môže prenášať

http://www.google.sk/search?hl=sk&tbo=d ... B440%3B293

vyzerá to takto a meniť ho vedia len firmy repasujuci kardanové hriadele

http://www.google.sk/search?hl=sk&site= ... B615%3B461

Re: Vôla na prevodovke? / cinkanie pri záťaží

Napísané: Streda, 13. Februára 2013, 10:27
od pelo
Mne buchalo viacero veci - prava poloosa (ta sa nakoniec aj rozpadla) a prave zadne rameno. Po vymene tychto veci sa buchanie obmedzilo o takych 70%, este mam pripravenu hardyspojku...

Ono v kazdom dieli na trase od zotrvaku az po koleso je nejaka mala vola a ked sa to nascita...cize prezriet treba komplet vsetko, najlepsie je kontrolovat to na jame, ked su kolesa na zemi, na zdvihaku to buchat nebude, pretoze kolesa maju moznost sa pohnut. Treba to robit proste na zemi stylom neutral - pustit spojku - zosliapnut spojku - rychlo zaradit 1 alebo R. Treba zaradit hned po zosliapnuti spojky, aby sa prevodovka este tocila a vtedy prenesie zbytok krutaku na pohonnu sustavu...

Re: Vôla na prevodovke? / cinkanie pri záťaží

Napísané: Streda, 13. Februára 2013, 10:49
od slubox
to by bolo všetko vporiadku , az na tu automaticku prevodovku :) takže tam ten treti spojkový pedál nenájdem ;)
No zatial to vyzera na ten kríž, vlastne včera ked som šiel z toho servisu domov tak som šiel do kopca asi tak 10km/h rychlosťou a vždy keď to kleplo tak to kleplo tak zvlastne, ako keby sa tam osustružoval kov o kov. A auto sa pohybovalo takym štýlom ako keď rýchlo striedavo pridate plyn a uberete ale velmi jemno. Takže ak je vôle v strede tak to tak môže robiť.
Teraz musim vybrať kardan a najlepšie to zistim keď bude vonku, lebo na aute je to všetko prepružené difom , prevodovkou a uložením kardanu vstrede.
Dám vedieť keď budem vedieť niečo nové. Prípadne ak sa niekomu v okolí Pov. Bystrice povaluje kdesi kardan z 530dT Automatu tak sem sním ;)

Re: Vôla na prevodovke? / cinkanie pri záťaží

Napísané: Streda, 13. Februára 2013, 10:54
od pelo
Aha, to som si nevsimol, lebo na foto je manualna :oops:

Re: Vôla na prevodovke? / cinkanie pri záťaží

Napísané: Streda, 13. Februára 2013, 10:58
od slubox
pelo napísal:
Aha, to som si nevsimol, lebo na foto je manualna :oops:


To bolo len ilustračne ;)

Re: Vôla na prevodovke? / cinkanie pri záťaží

Napísané: Streda, 13. Februára 2013, 14:44
od revenge
je to niečo taketo?

Re: Vôla na prevodovke? / cinkanie pri záťaží

Napísané: Streda, 13. Februára 2013, 19:53
od aspenko
No kamarát ja som mal takýto istý zvuk a prešiel som ešte 20 km a potom už len 10 km rýchlosťou do servizu, lebo vybrovalo celím autom. Mal som rozpadnutý homokynetický kľb čo spája kardaň s diferákom, vymenilo sa a auto išlo ako nové.