Strana 1 z 1
Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Štvrtok, 7. Februára 2013, 19:58
od ilevai1106
čaute,
Po výmene žhavičov (sú tam Febi Bilstein), BMW 525 D. r.v 2002, občas nenaštaruje iba na tretí krát. robí to ked je motor studený, batéria je ok. pred výmenou žhavičov auto štartovalo v pohode vždy na prvý krát ale nenaskočili všetky valce preto som menil žhaviče. Pri zohriatom motore štartuje v pohode. Pomôžte prosím v čom môže byť problém?
Re: Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Štvrtok, 7. Februára 2013, 20:20
od rancsodavid
premeraj zhavicov po jednom ci tam je odber prudu.
Re: Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Štvrtok, 7. Februára 2013, 23:38
od lionlion
Co tym presne myslis, ze nenastartuje, ale az na treti krat.
Nieje to nahodou tak, ze zapnes klucik, vsetko ok auto nazhavi a ked ides startovat tak sa nic nedeje a starter ani len netukne, a az po par pokusov uz starter toci a auto chyti ?
Ak je to tak, tak ver tomu ze zla je prave ta baterka. Teraz ked ti idu vsetky zhavice, tak tie svojim odberom ty stiahnu baterku, klesnu volty. A to auto ma taku ochranu (podla mna blbu), ze ak ma baterka menej ako cca. 11V (presne to neviem teraz) tak auto nepusti nastartovat (blokuje starter). Po par pokusov sa to uz upravy, lebo auto uz nezhavy a baterka sa ozivy a stupnu jej volty.
Zo zlymi zhavicmi tento ukaz nezpozorujes, lebo zhavice neurobia odber na baterke a auto neblokuje starter. Akonahle auto uz toci, tak baterku uz nezablokuje a ty ju mozes startovanim vystavit uplne. Je to len pociatocna ochrana pred startovanim.
Re: Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Piatok, 8. Februára 2013, 06:03
od ilevai1106
Problém je v tom že starter točí v pohode vždy ale nechytí na prvý krat.
Re: Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Piatok, 8. Februára 2013, 19:01
od lionlion
Potom hladaj problem v zhavicoch, pripadne ci vobec auto zhavi. Treba to premerat. Neskratoval si nahodou neako kabel zhavica? Vsetky zhavice su chranene 100A poistkov v kufri (pod tym bielym krytom ju najdes). Premeraj zhavice ci su dobre, daju sa jednoducho odmerat skusackou, maju tak mali prechodovy odpor ze sa spravaju ako kusok kabla. Pod spolujazdcovym pelovym filtorm je biela krabica, tam je rele. Od kazdeho zhavice ide zvlast kabel, takce na konektore toho rele dokazes odmerat kazdy jeden bez toho aby si daval znovu dole sanie. Zober skusacku, daj jeden konec na + pol a vyskusaj ci na vsetkych kabloch od zhavicov zasvieti.
Re: Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Piatok, 8. Februára 2013, 19:14
od rancsodavid
to ze merias napatie nie je iste ze zhavic ma aj odber prudu.zapni zhavenie a po jedno daj dole zo zhavicov kabel.ak vidis alebo pocujes iskry tak je to dobre.
Re: Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Piatok, 8. Februára 2013, 19:19
od lionlion
Ja som pisal ako premerat zhavice, nie ci ide do nich prud.... najpr musisi vediet ci su dobre, potom mozes riesit dalej
Re: Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Piatok, 8. Februára 2013, 22:03
od rancsodavid
A co ked preraza na kostru,ako zavitovy skrat napriklad?tym padom ze ma nulovy odpor tazko premeras.odpoj tie zhavice zober kusok dratu a po jednom ich daj priamo na baterku -plus 12v-.ak bude iskra funguje,ak odpalis ten kusok dratu je zhavic v riti.to napojenie pravdaze par sekund.lion, to ci tam ma napatie by sme nemali spominat.to je prve odmerat.
Re: Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Sobota, 9. Februára 2013, 09:23
od lionlion
zavitovy skrat.... to je sanca tak 10%, a ked ich prave vymenil tak skoro nulova. A ked uz tak, tak si najdem v tabulkach od vyrobcu udaje, kolko ma prechdovy odpor a rovno odmeram to..... ale sak co tu budem komu rozpisovat, kazdy nech robi ako vie
Re: Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Sobota, 9. Februára 2013, 09:55
od rancsodavid
No vidis.

0,9ohm
Re: Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Sobota, 9. Februára 2013, 16:19
od starML
rancsodavid napísal:..... po jednom ich daj priamo na baterku -plus 12v-
Tak s tímhle opatrně !! Staré žhaviče u 530d jsou na 12 Voltů. Ale u novějších aut, které mají místo relátka řídící jednotku žhavení, pracují žhaviče s napětím 3-8 Voltů a tou baterkou je 100% odpálíš. Ty nové žhaviče je třeba buď zkoušet můstkovým ohmetrem (meří velmi malé odpory) a nebo pracovat se žárovkou - svítí/nesvítí. Už jsem to na tomto fóru psal, tak si to najděte !!
Re: Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Nedeľa, 10. Februára 2013, 10:49
od lionlion
6zylinderBMW napísal:Nechcem sa hadat, ale mne nic neblokuje pri vytlcenej baterke, normalne starter klepe ako keby mu bola zima a pristrojovka sa premeni na diskoteku. Mam 530 FL.
Tiez som vydel 530d 2/2000 a tiez to nemalo ochranu. Maju to asi iba posledne rocniky, ja mam 7/2002 a mam tuto ochranu, a viem ze napr. e60 a vsetky novsie BMW to maju tiez. Zrejme to chrani baterku, aby sa uplne nevystavila a tym neposkodila.
starML napísal: Tak s tímhle opatrně !! Staré žhaviče u 530d jsou na 12 Voltů. Ale u novějších aut, které mají místo relátka řídící jednotku žhavení, pracují žhaviče s napětím 3-8 Voltů a tou baterkou je 100% odpálíš. Ty nové žhaviče je třeba buď zkoušet můstkovým ohmetrem (meří velmi malé odpory) a nebo pracovat se žárovkou - svítí/nesvítí. Už jsem to na tomto fóru psal, tak si to najděte !!
JA som tiez menil zhavice a s takym dacim som sa nestretol. Netvrdim ze to tak nieje, ale je xy druhov zhavicou co sa tvaru tyka, a tie novsie by mu tam urcite nevosli. Sice som to neskumal, lebo ja svoje som objednaval presne na moje auto.
Re: Zlý štart po výmene žhavičov
Napísané: Nedeľa, 10. Februára 2013, 12:57
od BJS
E60 pracuje na 5V, F10 na 7V.