... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
ilevai1106
Autor témy
Príspevky: 4
Registrovaný: 19.12.2012
Auto: BMW 525
Kraj: Nitriansky

Zlý štart po výmene žhavičov

Štvrtok, 7. Februára 2013, 19:58

čaute,
Po výmene žhavičov (sú tam Febi Bilstein), BMW 525 D. r.v 2002, občas nenaštaruje iba na tretí krát. robí to ked je motor studený, batéria je ok. pred výmenou žhavičov auto štartovalo v pohode vždy na prvý krát ale nenaskočili všetky valce preto som menil žhaviče. Pri zohriatom motore štartuje v pohode. Pomôžte prosím v čom môže byť problém?
 
rancsodavid
Príspevky: 579
Registrovaný: 28.3.2012
Auto: lancia kappa 2,4jtd
Kraj: Nitriansky

Re: Zlý štart po výmene žhavičov

Štvrtok, 7. Februára 2013, 20:20

premeraj zhavicov po jednom ci tam je odber prudu.
 
Užívateľov profilový obrázok
lionlion
Príspevky: 852
Registrovaný: 24.9.2009
Auto: E90 325d
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: Zlý štart po výmene žhavičov

Štvrtok, 7. Februára 2013, 23:38

Co tym presne myslis, ze nenastartuje, ale az na treti krat.

Nieje to nahodou tak, ze zapnes klucik, vsetko ok auto nazhavi a ked ides startovat tak sa nic nedeje a starter ani len netukne, a az po par pokusov uz starter toci a auto chyti ?
Ak je to tak, tak ver tomu ze zla je prave ta baterka. Teraz ked ti idu vsetky zhavice, tak tie svojim odberom ty stiahnu baterku, klesnu volty. A to auto ma taku ochranu (podla mna blbu), ze ak ma baterka menej ako cca. 11V (presne to neviem teraz) tak auto nepusti nastartovat (blokuje starter). Po par pokusov sa to uz upravy, lebo auto uz nezhavy a baterka sa ozivy a stupnu jej volty.

Zo zlymi zhavicmi tento ukaz nezpozorujes, lebo zhavice neurobia odber na baterke a auto neblokuje starter. Akonahle auto uz toci, tak baterku uz nezablokuje a ty ju mozes startovanim vystavit uplne. Je to len pociatocna ochrana pred startovanim.
 
ilevai1106
Autor témy
Príspevky: 4
Registrovaný: 19.12.2012
Auto: BMW 525
Kraj: Nitriansky

Re: Zlý štart po výmene žhavičov

Piatok, 8. Februára 2013, 06:03

Problém je v tom že starter točí v pohode vždy ale nechytí na prvý krat.
 
Užívateľov profilový obrázok
lionlion
Príspevky: 852
Registrovaný: 24.9.2009
Auto: E90 325d
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: Zlý štart po výmene žhavičov

Piatok, 8. Februára 2013, 19:01

Potom hladaj problem v zhavicoch, pripadne ci vobec auto zhavi. Treba to premerat. Neskratoval si nahodou neako kabel zhavica? Vsetky zhavice su chranene 100A poistkov v kufri (pod tym bielym krytom ju najdes). Premeraj zhavice ci su dobre, daju sa jednoducho odmerat skusackou, maju tak mali prechodovy odpor ze sa spravaju ako kusok kabla. Pod spolujazdcovym pelovym filtorm je biela krabica, tam je rele. Od kazdeho zhavice ide zvlast kabel, takce na konektore toho rele dokazes odmerat kazdy jeden bez toho aby si daval znovu dole sanie. Zober skusacku, daj jeden konec na + pol a vyskusaj ci na vsetkych kabloch od zhavicov zasvieti.
 
rancsodavid
Príspevky: 579
Registrovaný: 28.3.2012
Auto: lancia kappa 2,4jtd
Kraj: Nitriansky

Re: Zlý štart po výmene žhavičov

Piatok, 8. Februára 2013, 19:14

to ze merias napatie nie je iste ze zhavic ma aj odber prudu.zapni zhavenie a po jedno daj dole zo zhavicov kabel.ak vidis alebo pocujes iskry tak je to dobre.
 
Užívateľov profilový obrázok
lionlion
Príspevky: 852
Registrovaný: 24.9.2009
Auto: E90 325d
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: Zlý štart po výmene žhavičov

Piatok, 8. Februára 2013, 19:19

Ja som pisal ako premerat zhavice, nie ci ide do nich prud.... najpr musisi vediet ci su dobre, potom mozes riesit dalej
 
rancsodavid
Príspevky: 579
Registrovaný: 28.3.2012
Auto: lancia kappa 2,4jtd
Kraj: Nitriansky

Re: Zlý štart po výmene žhavičov

Piatok, 8. Februára 2013, 22:03

A co ked preraza na kostru,ako zavitovy skrat napriklad?tym padom ze ma nulovy odpor tazko premeras.odpoj tie zhavice zober kusok dratu a po jednom ich daj priamo na baterku -plus 12v-.ak bude iskra funguje,ak odpalis ten kusok dratu je zhavic v riti.to napojenie pravdaze par sekund.lion, to ci tam ma napatie by sme nemali spominat.to je prve odmerat.
 
Užívateľov profilový obrázok
lionlion
Príspevky: 852
Registrovaný: 24.9.2009
Auto: E90 325d
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: Zlý štart po výmene žhavičov

Sobota, 9. Februára 2013, 09:23

zavitovy skrat.... to je sanca tak 10%, a ked ich prave vymenil tak skoro nulova. A ked uz tak, tak si najdem v tabulkach od vyrobcu udaje, kolko ma prechdovy odpor a rovno odmeram to..... ale sak co tu budem komu rozpisovat, kazdy nech robi ako vie
 
rancsodavid
Príspevky: 579
Registrovaný: 28.3.2012
Auto: lancia kappa 2,4jtd
Kraj: Nitriansky

Re: Zlý štart po výmene žhavičov

Sobota, 9. Februára 2013, 09:55

No vidis. =D> :-# 0,9ohm
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: Zlý štart po výmene žhavičov

Sobota, 9. Februára 2013, 16:19

rancsodavid napísal:
..... po jednom ich daj priamo na baterku -plus 12v-
Tak s tímhle opatrně !! Staré žhaviče u 530d jsou na 12 Voltů. Ale u novějších aut, které mají místo relátka řídící jednotku žhavení, pracují žhaviče s napětím 3-8 Voltů a tou baterkou je 100% odpálíš. Ty nové žhaviče je třeba buď zkoušet můstkovým ohmetrem (meří velmi malé odpory) a nebo pracovat se žárovkou - svítí/nesvítí. Už jsem to na tomto fóru psal, tak si to najděte !!
Audi A3 30 gtron automat CNG
Octavia 1,5 TSI automat CNG Ex
Octavia 1,4 TSI manual CNG Ex
E60 530iA Ex
E39 530dA Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
lionlion
Príspevky: 852
Registrovaný: 24.9.2009
Auto: E90 325d
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: Zlý štart po výmene žhavičov

Nedeľa, 10. Februára 2013, 10:49

6zylinderBMW napísal:
Nechcem sa hadat, ale mne nic neblokuje pri vytlcenej baterke, normalne starter klepe ako keby mu bola zima a pristrojovka sa premeni na diskoteku. Mam 530 FL.


Tiez som vydel 530d 2/2000 a tiez to nemalo ochranu. Maju to asi iba posledne rocniky, ja mam 7/2002 a mam tuto ochranu, a viem ze napr. e60 a vsetky novsie BMW to maju tiez. Zrejme to chrani baterku, aby sa uplne nevystavila a tym neposkodila.

starML napísal:
Tak s tímhle opatrně !! Staré žhaviče u 530d jsou na 12 Voltů. Ale u novějších aut, které mají místo relátka řídící jednotku žhavení, pracují žhaviče s napětím 3-8 Voltů a tou baterkou je 100% odpálíš. Ty nové žhaviče je třeba buď zkoušet můstkovým ohmetrem (meří velmi malé odpory) a nebo pracovat se žárovkou - svítí/nesvítí. Už jsem to na tomto fóru psal, tak si to najděte !!


JA som tiez menil zhavice a s takym dacim som sa nestretol. Netvrdim ze to tak nieje, ale je xy druhov zhavicou co sa tvaru tyka, a tie novsie by mu tam urcite nevosli. Sice som to neskumal, lebo ja svoje som objednaval presne na moje auto.
 
Užívateľov profilový obrázok
BJS
Príspevky: 721
Registrovaný: 14.6.2007
Auto: 530d xdrive
Kraj: Košický
Bydlisko: Cassovia

Re: Zlý štart po výmene žhavičov

Nedeľa, 10. Februára 2013, 12:57

E60 pracuje na 5V, F10 na 7V.
Boh miluje ateistov, pretože ho nezaťažujú blbosťami.
Ex 525tds E34 calypsorott - EX po šmerci
Ex 330xdaT E46 oxfordgreen II -EX nie je ďaleko
Ex 530daT E39 titanstriebro
535dx GT F07-Gita (ancikrist)
530d xdrive F11-Lojzička

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní