Strana 1 z 2
vymena budikov
Napísané: Piatok, 25. Januára 2013, 11:15
od jollyjoker
Ahojte,
Po výmene budíkov sa mi pri rozjazde rozsvieti kontrolka DSC. To znamená že keď naštartujem tak nesvieti a dá sa DSC vypnúť/zapnúť aj sto krát. Ale akonáhle prekročím rýchlosť 20km/h rozsvieti sa a nezhasne až kým nevypnem motor. Teraz už mám tieto "nové" budíky nakódované tak ich nechcem meniť naspäť za staré. Ale keď by som tak spravil tak sa to napraví a DSC funguje ako má. To som skúšal ešte pred nakódovaním budíkov. Myslel som si že problém DSC kontrolky zmizne po nakódovaní ale nestalo sa tak.
Dočítal som sa niekde že sa toto môže vyskytnúť pri výmene volantu (pootočením kontaktného krúžku - páčky smeroviek a stieračov). Potom by sa malo niečo kalibrovať. Len nie som si istý či to je presne môj problém.
Predtým tam boli budíky s malým displayom pred FL teraz sú tam s veľkým po FL. Auto je výrobené 2/2000.
Re: vymena budikov
Napísané: Piatok, 25. Januára 2013, 11:17
od jararak
ak mas dsc - v tom pripade treba este asi nakalibrovat cidlo naklonu volantu, to bude asi tvoj problem
Re: vymena budikov
Napísané: Piatok, 25. Januára 2013, 13:47
od airbone
To mas 540i a mal si tam budiky s malym displejom?? Ved taketo sa do v8 e39 nikdy nemontovali..
Re: vymena budikov
Napísané: Piatok, 25. Januára 2013, 14:26
od jollyjoker
Nechcel som to komplikovať, ale sám v tom nemám jasno ako to je s tými budíkmi. Či je rozdiel pred a po FL a aké typy sú. HIGH a tie s malým displayom.
História auta hovorí toto. Keď bolo auto na KO boli tam budíky ako na fotke (fotka z KO). Keď som auto kupoval boli tam už budíky HIGH a ja som ich vymenil za budíky HIGH (kvôli pixelom).
Áno bavíme sa o 540i manuál 2/2000.
Na strednej konzole je obyč. rádio s dvojitým riadkom a s tlačítkom BC. Fotku môžem pridať.
Re: vymena budikov
Napísané: Piatok, 25. Januára 2013, 19:07
od sklenus
kamoš sa stalo niečo podobné ak nie to isté, na Octavii dorábal tempomat a mal zhodený volant a odvtedy mu stále svietilo ESP, musel nakalibrovať polohu volantu, takže ako píše jararak, snímač náklonu volantu, inak budíky sa vraj dajú vybrať cez volant keď sa úplne spustí
Re: vymena budikov
Napísané: Sobota, 26. Januára 2013, 21:59
od pelo
Pockat, ked som mal problem s kalibraciou volantu (prehadzoval som RJ DSC kvoli inej poruche), tak DSC sa rozsvietilo okamzite a uz nezhaslo. Proste som len nastartoval a ani sa nepohol z miesta a uz svietila kontrolka. Ked sa to rozsvieti po rozbehu na 20 km/h, nebude to skor cidlo na niektorom z kolies? Celkovo mi to nesedi, ze by to suviselo s budikmi. Ved ked sa vratim z chaty, tak mozes ku mne na chvilu zbehnut, hodime to aspon na INPA, co je za problem. Jararak, nemas nahodou DIS?
Re: vymena budikov
Napísané: Nedeľa, 27. Januára 2013, 08:39
od jararak
mam dis, v ba budem az kolo 10 vecer, samozrejme vieme to riesit aj vecer chalani, ale skor by som to videl zajtra

btw, pelo ty si prehodil nezname budiky - bola chyba komunikacie na zbernici, on ma oboje budiky nakodovane ale mal asi dole volant, aspon to je moj dojem, samozrejme vela ineho moze byt pokazene/rozladene
Re: vymena budikov
Napísané: Nedeľa, 27. Januára 2013, 10:29
od pelo
jararak napísal:mam dis, v ba budem az kolo 10 vecer, samozrejme vieme to riesit aj vecer chalani, ale skor by som to videl zajtra

btw, pelo ty si prehodil nezname budiky - bola chyba komunikacie na zbernici, on ma oboje budiky nakodovane ale mal asi dole volant, aspon to je moj dojem, samozrejme vela ineho moze byt pokazene/rozladene
Nie, ja som prehodil 2 RJ DSC medzi sebou, s budikmi som nerobil nic. A jedina chyba, ktoru hlasilo, bol ten snimac naklonu volantu a kontrolka svietila hned po nastartovani...
No ja budem v BA az o tyzden, tak tento tyzden so mnou neratajte.
Re: vymena budikov
Napísané: Nedeľa, 27. Januára 2013, 10:52
od jararak
rj dsc treba preprogramovat, takze tam to moze byt tiez
Re: vymena budikov
Napísané: Pondelok, 28. Januára 2013, 08:07
od jollyjoker
Mal som dole aj volant. Ako píšem nemalo by to byť tým volantom, lebo som si istý že ak by som nahodil tie budíky ktoré som mal k autu pôvodne tak by problém s DSC nebol. Teraz to už nechcem skúšať lebo by to rozladilo nabehané KM a zas by mi tam svietila bodka pri kilometrovníku. Skúšal som to po tom ako som prehodil nové budíky a zistil po rozjazde že sa mi rozsvietila kontrolka DSC. Znovu som v tedy nahodil staré budíky a DSC nezasvietilo ani po rozjazde a dalo sa zapínať a vypínať klasicky cez tlačítko kedykoľvek.
Jednoducho tie budíky musia mať niečo spoločné s jednotkou DSC a tá to identifikuje až pri rýchlosti vyššej ako 20km/h.
Inak potrebujem diag s okrúhlou zásuvkou.
Dnes večer môžem až po 19:30.
Zatiaľ ďakujem chalani.
Re: vymena budikov
Napísané: Pondelok, 28. Januára 2013, 12:10
od airbone
jollyjoker napísal:Nechcel som to komplikovať, ale sám v tom nemám jasno ako to je s tými budíkmi. Či je rozdiel pred a po FL a aké typy sú. HIGH a tie s malým displayom.
História auta hovorí toto. Keď bolo auto na KO boli tam budíky ako na fotke (fotka z KO). Keď som auto kupoval boli tam už budíky HIGH a ja som ich vymenil za budíky HIGH (kvôli pixelom).
Áno bavíme sa o 540i manuál 2/2000.
Na strednej konzole je obyč. rádio s dvojitým riadkom a s tlačítkom BC. Fotku môžem pridať.
Ta fotka z KO je blud, to su budiky LOW a take budiky sa na 540i nikdy nedavali. Ano, na vsetkych ostatnych modeloch mohli take byt, ale vsetky V8 (535i a 540i) sa dodavali vyhradne s budikmi HIGH, tak isto aj E38 ma vyhradne budiky HIGH. Takze ta fotka z KO nebude z tvojho auta! Nayvse budiky low za high sa nedaju pripojit len tak, low ma 2x stecker a dlhsie a budiky high maju 3 stekre, taktiez ine, cize sa musi prerabat kablovacka! Pochybuje ze to niekto robil len tak na kolene, navyse sa musi kodovat budiky HIGH apd. Takze je nemyslitelne zeby tam boli budiky LOW a nasledne sa dali HIGH.
Tak isto budiky sa nedaju len tak prehadzovat s jedneho auta do druheho, musia sa nakodovat. Tie co si tam len tak prenic zanic dal, necuduj sa ze nefunguju spravne, alebo ze nefunguju niektore systemy. Zvonku budiky vyzeraju rovnako, ale je ich dost vela verzii, lisia sa coding indexom, verziou software apd. Nove sa daju nakodovat retrospektivne na starsie auto, horsie to je naopak.....
Co sa tyka systemu DSC, to ti rozsvieti kontrolku az pri 20km je to ze vtedy sa az zapina pomocna pumpa DSC. Je mozne ze budiky co si tam dal sa nedaju spravne nakodovat, pretoze mozu byt zo starsieho data a maju starsi coding index, tym padom je tam tzv. TIME CRITERION a nemusia vobec poznat DSC, funguju len s ASC.......
Vzdy je najlepsie zreapsovoat a opravit povodne budiky ako ich len tak kvoli displeju menit, prinasa to dost problemov

Re: vymena budikov
Napísané: Pondelok, 28. Januára 2013, 12:14
od PetoK
Re: vymena budikov
Napísané: Pondelok, 28. Januára 2013, 12:52
od jollyjoker
Airbone: zabudmime teda na LOW budíky ktoré tam mohli aj nemuseli byť lebo ja keď som auto kúpil boli tam budíky HIGH s vypadanými pixelami (verím že aj tie už neboli pôvodné - najazdené km s bodkou). Tie budíky ktoré som tam ja menil sú na 100% mladšie ako tie čo tam boli pôvodne. Sú z auta ktoré som vlastnil a bola to 540i automat 10/2000. To znamená že by sa mali dať nakonfigurovať na aktuálne auto z 2/2000 540i manuál. O potrebe nakódovaní som vedel a aj som to dal spraviť, samozrejme že by som dal staré repasovať radšej ale ani tie nie sú pôvodné lebo mi nefungovala s nimi klimatizácia a bol vyšší voľnobeh. Takže rozhodnutie padlo na novšie budíky z rovnakého modelu a motorizácie len z automatu čo som dal prekódovať.
PetoK: si si rýpol ale moc si mi nepomohol. O tom čo si napísal viem veľmi dobre. Budíky by som nemenil keby tie pôvodné boli naozaj pôvodné a nie z nejakého iného vozu a s nízkym nájazdom KM. Ja som tam dal budíky s nájazdom vyšším o 40tis KM a vôbec ma to netrápi.
Re: vymena budikov
Napísané: Pondelok, 28. Januára 2013, 14:54
od airbone
jollyjoker napísal:Airbone: zabudmime teda na LOW budíky ktoré tam mohli aj nemuseli byť lebo ja keď som auto kúpil boli tam budíky HIGH s vypadanými pixelami (verím že aj tie už neboli pôvodné - najazdené km s bodkou). Tie budíky ktoré som tam ja menil sú na 100% mladšie ako tie čo tam boli pôvodne. Sú z auta ktoré som vlastnil a bola to 540i automat 10/2000. To znamená že by sa mali dať nakonfigurovať na aktuálne auto z 2/2000 540i manuál. O potrebe nakódovaní som vedel a aj som to dal spraviť, samozrejme že by som dal staré repasovať radšej ale ani tie nie sú pôvodné lebo mi nefungovala s nimi klimatizácia a bol vyšší voľnobeh. Takže rozhodnutie padlo na novšie budíky z rovnakého modelu a motorizácie len z automatu čo som dal prekódovať.
PetoK: si si rýpol ale moc si mi nepomohol. O tom čo si napísal viem veľmi dobre. Budíky by som nemenil keby tie pôvodné boli naozaj pôvodné a nie z nejakého iného vozu a s nízkym nájazdom KM. Ja som tam dal budíky s nájazdom vyšším o 40tis KM a vôbec ma to netrápi.
Pozeral som sa na vybavu tvojho auta podla vin a mas tam mat budiky high. Takze tie fotky z KO su fake, nie su to budiky z tvojho auta a ako hovorim nedavali sa low budiky do 540i......
Ked tvrdis ze si ich spravne nakodoval, napis ako si postupoval. Potom budeme mozno mudrejsi.
Re: vymena budikov
Napísané: Pondelok, 28. Januára 2013, 15:25
od jollyjoker
Tak zrovna postup neviem pretože som to nerobil ja. Bol som ale pri tom ale keďže sa do toho nevyznám tak ani neviem aký program na to použil. Išiel by som za ním znovu ale viac som v BA ako v MT, odkiaľ je ten elektrikár.