Strana 1 z 1
e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupnov
Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 23:05
od matus.kucer
Zdravim.... Mam problem ze mi auto nekuri,slabo topi a dlho sa nahrieva pricom sa nenahreje na 90 stupnov ked je vonku -1 a viac. Pri 2 stupnoch sa nahreje je to divne.Dalej pocut volake trenie,suchane od vrtule ze vraj to je visko spojka,ma ta spojka nieco spolocne s touto problematikou? Minule som dolieval pol litra alykolu do chladica po risku COLD. Dufam ze nemam prasnutu hlavu...vsetko bolo robene,menene kvoli prasknutemu vyfukovemu ventilu. Jedine co som si vsimol od chladica k motoru volaku plastovu trubku ako tam slzi alykol, ale nic hrozne.Neviem co stym robit ??? Auto bolo dovezene z talianska aspon podla papierov a schemy poistiek v talianskom jazyku a bmw italy kobercov :)
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 07:26
od ViktorDDD
tie plasty praskajú, treba to vymeniť
že sa to nezahrieva to môže byť zlým termostatom
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 11:23
od matus.kucer
mozno by bolo dobre dat karton za ladvinky...
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 12:04
od ViktorDDD
a čo tak predsalen sa pozrieť na ten termostat a potom to mať v poriadku ako to má byť?
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 12:42
od jararak
karton sa daval do skodovky, ak ti slzi priruba, treba ju menit, nezda sa ale ono je to dost velky unik - nasledne ti to zavzdusnuje system, to ze ti auto nekuri, moze mat aj tento suvis, taktiez mozes mat malo vody (to ze vidis risku je ok, mas to zavzdusnene)
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 15:03
od matus.kucer
Takze keby som ovzdusnil auto este s povodnou prirubou pomoze to ? Popripade pozriet na ten termostat... Cez diagnostiku sa da otestovat termostat ??
Este taka otazka - ako to ovzdusnit ?
Diky
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 15:27
od jararak
pomoze len na chvilku s povodnym termostatom
mas pocit ze na termostate mas nejake kabliky? je to len pliesok a zatka, ak je teplo, vyhne ho a voda prudi, ak je zima, zastupluje dieru, mechanicka suciastka, funkcnost nezistis ani na najnovsej f135 lebo jednoducho to nejde.
bolo by vhodne aby ste boli dvaja, nalej vody po vrchexpanzky, daj kurenie naplno, plna teplota (32stupnov) postav auto do kopca, najlepsie najvecsieho do akeho vies vyjst. ak si z kosic, nieco na sposob furce alebo kvp by mohlo byt ok.
nechaj auto zohriat na plnu teplotu a odrubuj odvzdusnovaci ventil, pojdu ti bubliny, ak prestanu, zatvor expanzku, po chvilke znova otvor a tak dokola, niekto by ti mohol cas od casu troska pridat otacky, nemyslim teraz 7000rpm, ale tak na 1500 by to mohlo stacit aby rozkrutilo vodnu pumpu, ak budes mat malo vody, dolej.
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 15:38
od matus.kucer
Diky moc
Poriesim ten termostat a tu prirubu. Potom napišem ako to dopadlo.
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Piatok, 18. Januára 2013, 07:11
od matus.kucer
Mam este otazku, je to normalne ked sa ti motor zohreje na 90 stupnov a ides defakto na spotrebu, nevytacas motor sa ochladzuje - pada rucicka nadol. Ked som mal VW GIV tak tam stale ked sa nahrial motor drzalo rucicku na 90 stupnov a mohol som ist aj na neutrale nikdy nepadala.
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Piatok, 18. Januára 2013, 08:00
od ViktorDDD
to je taký bežný jav pri odchádzajúcom termostate, ostáva pootvorený vždy a keď pridávaš tak sa ako tak zohreje ale potom ideš piánko a znova sa schladí, pri dlhej jazde z kopca to môže padnúť aj do modrého poľa
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Sobota, 19. Januára 2013, 19:26
od rasto524
jararak napísal:pomoze len na chvilku s povodnym termostatom
mas pocit ze na termostate mas nejake kabliky? je to len pliesok a zatka, ak je teplo, vyhne ho a voda prudi, ak je zima, zastupluje dieru, mechanicka suciastka, funkcnost nezistis ani na najnovsej f135 lebo jednoducho to nejde.
bolo by vhodne aby ste boli dvaja, nalej vody po vrchexpanzky, daj kurenie naplno, plna teplota (32stupnov) postav auto do kopca, najlepsie najvecsieho do akeho vies vyjst. ak si z kosic, nieco na sposob furce alebo kvp by mohlo byt ok.
nechaj auto zohriat na plnu teplotu a odrubuj odvzdusnovaci ventil, pojdu ti bubliny, ak prestanu, zatvor expanzku, po chvilke znova otvor a tak dokola, niekto by ti mohol cas od casu troska pridat otacky, nemyslim teraz 7000rpm, ale tak na 1500 by to mohlo stacit aby rozkrutilo vodnu pumpu, ak budes mat malo vody, dolej.
tu ta trochen poopravim...kedze na mojom motore (m54) je v termostate elektronika, ci uz sa da cez diagnostiku nieco zistit to neviem ale kazdopadne tam mam kabliky....
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Sobota, 19. Januára 2013, 19:38
od jararak
Ahoj
ano viem, prave som o tom cital, mal som tu jednu x5 s m54 a tam mi vyhodilu chybu
123 thermostat heater, nfk
ospravedlnujem sa za moju dezinformaciu
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Nedeľa, 20. Januára 2013, 14:11
od dasto
aj M52TU maju terostat s cidlom, nedavno meneny
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Pondelok, 21. Januára 2013, 09:54
od pelo
Este Vas poopravim. Termostat na M54 ma na sebe 2-pinovy konektor. Nie je to ale ziadne cidlo, ale prihrev termostatu. Funguje to tak, ze pri urcitom zatazeni motora (kickdown a podobne) RJ zacne termostat prihrievat, cim ho viac otvori, aby mal motor rezervu na prudke zvysenie teploty a stihal to uchladit...termostat ma totiz urcitu zotrvacnost a tymto prihrevom sa to kompenzuje...cize ked na diag vyhodi chybu termostatu, tak jedine chybu toho prihrevu, pretoze zvykne odhnit ten konektor. Nic to ale nehovori o funkcnosti samotneho termostatu...
K samotnemu problemu teploty motora. Mas zly termostat, pripadne to moze byt spojene aj so zlou visco spojkou na vrtuli, ze sa stale naplno toci, ale to by si pocul (pri pridani plynu to ma zvuk ako Avia, doslova). Karton za ladvinkami a podobne je hovadina, proste je ten termostat stale otvoreny, treba ho vymenit. A k tej slziacej prirube, najlepsie by bolo to nafotit, aby sme vedeli, ktoru myslis. Na e36 som kvoli tomu menil cely chladic, kedze priruba bola sucastou neho. Najpr slzila a potom sa cela odlomila a vyvrel som na ceste...takze asi tak.
Re: e39 m52 520i/lpg Problem so zohriatim motora na 90 stupn
Napísané: Nedeľa, 27. Januára 2013, 11:52
od matus.kucer
Chlapi, vymenil som termostat a teplota krasne drzi na 90 stupnov, bolo potrebne ovzdusnit ho. Ale zistil som, ze vodna pumpa ma velku vôlu.Budem menit aj vodnu pumpu.