Strana 1 z 1

Chyby INPA

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 20:49
od andree
Ahoj, dokáže někdo vyčíst tyhle kody? Je to z e39 520i 1998 M52TUB20

Re: Chyby INPA

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 23:06
od jurkyLE
instrument cluster by mali byt budiky v pristrojovke a ta prva chyba je napajanie tachometra , ak som to teda dobre pochopil :idea:

Re: Chyby INPA

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 23:13
od andree
No a to právě neni, co jsem tak vysmolili z toho tak by to mělo bejt ASC s ABS a čidla ABS asi. Všecko je jinak ok ale mám problémy s rozsvěcením kontrolek abs asc + kopání do pedálu apod. Taky jsme zprvu mysleli na tohle.

Re: Chyby INPA

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 23:21
od jurkyLE
nie som si isty ale podla tohto mi vychadza ze problem neni v cidlach ale v samotnych budikoch 8-[

Re: Chyby INPA

Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 23:50
od starML
Přesně ta první závada "66 power suply ..." se mi stala na Silvestra při návratu z Liptova do Čech. Po novém roce jsem se to pokusil vyčíst diagnostikou, ale jak INPA, tak GT1/DIS nebo ISTA/D ukázali pořád to samé - viz. příloha. Tak jsem nějakou dobu jezdil se svítícími žlutými kontrolkami ABS a ASC. Auto brzdilo, do pedálu nekopalo a tachometr ukazoval, takže jsem na 100% věděl, že to není PZ čidlo, protože by jinak nešel tachometr. Potom jsem si podle vlastního přehledu servisní historie zjistil, že jsem od roku 2008 postupně vyměnil PZ, PP a LZ čidla, pouze LP je ještě původní. Akorát mne sralo, že všem ostatním diagnostika hezky vypíše, které čidlo to je, jen já musím mít takovou kuriozitu. A tak jsem gůůglil a četl :
https://www.google.cz/search?hl=cs&clie ... 96&bih=733
http://www.e39-forum.de/print.php?threa ... 30bb007101
http://www.e39-forum.de/print.php?threa ... 0a2cd6e5f0
http://bugbrain.e39-forum.de/print.php? ... e84317137b

Ve většině případů se shodoval názor, že kromě některého z čidel to může být i poškozené ložisko kola nebo prsten pulsního snímače. Ale čidlo nebo ložisko kterého kola je loterie. Tak jsem ještě chvilku jezdil, až se mi začaly rozsvěcovat kontrolky okamžitě po nastartování, dříve to do rozsvícení kontrolek trvalo až několik km a občas to kopalo do pedálu při současném brzdění + odbočování doleva. A dnes jsem to znova napíchnul na INPA a světe div se - levé přední čidlo. Takže jsem si ho dnes objednal v Německu, zítra bude na prodejně, příští týden auto půjde na dílnu. Potom Ti můžu napsat, jestli to bylo tím čidlem.

Pokud se ptáš na radu, tak ještě chvilku opatrně jezdi, až to úplně uhnije. Potom se konečně do paměti závad zapíše, které čidlo to je, jak to popisuje jeden kolega na http://www.39-forum. Nebo si dej auto na zvedák, zapni INPA - Farhwerk - ABS/ASC - tady si zapni signály sensorů a otáčej koly. Které kolo bude mít nejhorší signál, ten sensor ABS je podezřelý. Nic víc neporadím, protože sundat všechny kola, náboje kol, proměřit snímače je nádherná práce pro toho, kdo má čas nebo peníze nazbyt. :D

Re: Chyby INPA

Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 00:02
od andree
Díky moc, mysleli jsme si to ale nebyli jsme si jistí, koilega ještě neuní s INPA tak zacházet tak jsme nevěděli ale potvrdil jsi nám to, přesně co popisuješ se mi stává taky. Kontrolky si dělaj co chtěj, kope pedál taky jak se mu chce. Zejtra jsem objednanej na repas ABS modulu tak to nejspíš odpískám. Bylo by to možná i zbytečný. Díky moc :D

Re: Chyby INPA

Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 00:03
od airbone
je to snimac otacok motora - engine speed. A samozrejme budiky vypisali chybu tak isto, pretoze ten signal nedostavaju po CAN.

Re: Chyby INPA

Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 00:13
od andree
Takže snímač a čidlo ABS?

Re: Chyby INPA

Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 02:38
od Blondak
nie vyzerá to iba na snímač otáčok motora ako píše airbone. :)

Airbone kedže je to súčasť motora nemala by ho vypísať jeho RJ?

Re: Chyby INPA

Napísané: Sobota, 19. Januára 2013, 21:21
od starML
Ahoj,
tak nakonec to byl, jak jsem předpokládal !! snímač otáček LP kola, pouze jsem tu "závadu musel nechat dozrát", aby se naplno projevila. Vím proč byla projevila právě tato hláška. ŘJ ABS v případě poruchy odpojí všechna napětí vydáváná na čidla. A do paměti se zapsala ta nemožnost vydání napětí na čidla (Drehzahlfühler).

O té doby, co se kontrolka ABS a ASC nerozsvítila po ujetí cca 3-5km, ale rozsvítila se okamžitě po startu motoru, tj. od tohoto okamžiku to <<všechny>> BMW diagnostiky identifikují správně. Jde o to, aby se do paměti závad konečně zapsalo něco, co se řešit dá. Nové čidlo ABS jsem si koupil v Německu, BMW-Hager.de (tj.v autorizovaném servisu BMW), kde mi mimo jiné (i sobotu dopoledne) byla nabídnuto provedení opravy => odvrtání starého čidla a instalace nového. Cena čidla ABS (96Eur) není pro mne důležitá, ale podle krabičky bylo vyrobeno ve Francii, nikoliv v Číně (Siemens) nebo v Polsku (BOSCH atd = nekupuji to). Hlavně v případě reklamace čidla budu mít doklad od oficiálního prodejce ND a doložím, že jeho montáž byla provedena oprávněnou osobou.

Grüß Goot, :D