Strana 1 z 2
e39 M52 problemy s motorom
Napísané: Nedeľa, 23. Decembra 2012, 14:41
od hessy
Chalani, uz ma stoho auta ide normalne jebnut uz na to nemam nervy. Jedna sa o to, ze auto jedneho pekneho dna prestalo kurit a nechcelo sa zohriat proste akonahle som zapol kurienie auto sa zacalo ochladzovat tj ako som vypol kurienie zasa islo vsetko pohode cestou domou uz islo opat vsetko v poriadku 120km cesta. Na druhy den sa auto prehrialo a zacinaju problemy.
Termostat otvara, vodna pumpa je nova chladic okej. AUto som skusil odvzdusnit co sa aj podarilo auto kurilo, hadice netlakovalo, nepriehrievalo sa vsetko islo kraasne v pohode. Presiel som asi 30km auto prestalo kurit ale teplota sa drzala pekne v polke po asi 3km cesty zasa zacalo kurit ale zacalo ist tak na 4 maximalne na 5 valcov a dymilo na modro. Tak reku fajn, postup zopakujeme ale od vtedy sa to neda ani odvzdusnit, opat po zahriati zacne ist na menej valcov a tlakuje hadice a hlavne nekuri ale za studena aj po mensom zahriati to ide pekne na vsetky valce... UZ ma s toho ide jebnut co myslite co to moze byt ? mam take podozronie na hlavu ale nemam to doma ako kuknut respektive obavam sa ze to doma ani nezistim... najeke rady ? Dik
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Streda, 26. Decembra 2012, 12:07
od JetSlider
Cauko tak keby ze mas tesnenie pod hlavou prdnute tak by ti fukalo spaliny do vody a to zistis ked otvoris nadrsku a voda by bublotala alebo by smrdela po spalinach a tratila by sa ti voda
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Streda, 26. Decembra 2012, 14:40
od hessy
olej vo vode ani naopak myslim ze nemam ked vybriem mierku oleja tak nevyzera ze by na nej bola voda to iste vo vode... vo vode nieje olej ani nieje citit po oleji ani po spalinach ... nechapem tomu autu uz voda sa tiez netrati len tlakuje system prehireva sa sem tam sa mi to podari opat odvzusnit ale ako keby sa po 10km opat zavzdusnilo a zacne tlakovat system a auto zacne ist na 4-5 valcov
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Streda, 26. Decembra 2012, 15:33
od Rottwa
Voda sa vobec tratit nemusi. Zalezi aj na tom ci si to odvzusnil spravne. Ak ano, tak tesnenie alebo prasknuta hlava na nejakom chujovom mieste mi napada ako prve. Klasicke symptomy.
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Streda, 26. Decembra 2012, 15:37
od hessy
tiez si myslim ze to bude hlava

no nist idem to podpalit
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Streda, 26. Decembra 2012, 16:00
od Rottwa
Preco, nie je to az take strasne. Taku GO mam za sebou, aj ked kvoli inemu problemu. Zhod hlavu a daj ju pretlakovat nech si mudrejsi.
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Streda, 26. Decembra 2012, 17:13
od hessy
jaaaj

kupim druhu hlavu ale vsade su len na M54 ale podla ETK by mala byt hlava rovnaka ako na M52. Ide mi o to ci tam budu pasovat aj vacky z M52 konkretne z M52B25 alebo su tam ine vnutornosti ...
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Pondelok, 18. Februára 2013, 19:55
od hessy
este ma tak napadlo. Termostat sa vybral a skusil sa spravit test ci bude vo vriacej vode otvarat. Otvara vsetko super, pekne, len ma tak napada ci sa ten termostat nemoze nejako ,,zasekavat" ... lebo auto sa da odvzdusnit za studena ide pekne, na vsetky valce, kuri, system netlakuje vsetko ide ako by malo... No po urcitom case zacne tlakovat hadicu ktora ide do hlavy ta hruba vrchna ktora ide do termostatu... a auto zacne ist na tak na 4 valce.
Momentalne len polemizujem, ci mam to auto podpalit a hodit do dunaja alebo co snim... Normalne mi to auto znechutilo kazdu e39
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Pondelok, 18. Februára 2013, 21:08
od Miro528
A co tak dat auto nejakemu mechanikovy??? Jazdit sa stym ani tak neda ,a ked nemas peniaze na servis tak to predaj .Neviem o nad tym tolko meditujes ,modry dym z vyfuku je spaleny olej hlava bude niekde puknuta a prejavi sa to len ked sa zohreje a roztiahne . Uz ked sa ti to parkrat prehrialo by som sa ani necudoval ze bude prasknuta ,mne sa to prehrialo len raz a praskla .Ked si mal vonku termostat preco si to neposkladal bez neho a tak oskusal??
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Pondelok, 18. Februára 2013, 21:51
od hessy
ja ti neviem predavat to nema zmysel... kto ti da za to viac ako 1000euro nikto ? polemizujem len preto lebo.... proste som stoho auta absolutne znechuteny ... radsej to tu zamknite a necham to zhnit na dvore
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Streda, 13. Marca 2013, 18:13
od Rottwa
to je pristup spravneho slovaka

takto to dotiahneme daleko
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
namiesto namahy sa hned vzdat

Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Streda, 13. Marca 2013, 19:12
od csuka530d
Takto isto sa spravala moja e34 ka za mojich mladych cias.
Pomenil som 3 hlavy valcov a nist tyzden auto OK potom 500 kilometrov v kuse jazdilo
A dva dni nato len tak nekuri a vrie voda toto sa dialo kua dlho.
Pricina bola mikrotrhlina pozdlz vlozky valca.
Takze nic neries a zhod hlavu a daj do servisu natlakovat , otestovat.
Ak je OK tak vymen motor.
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Štvrtok, 14. Marca 2013, 09:31
od Kwaky
Odvzdušňoval si to správne ? Mne taktiež nekúrilo, a teplota išla hore dole. Našťastie som na tom nejazdil a neprehrialo sa ani raz.
Správny postup :
1. studený motor -> kluč do druhej polohy, fukare 32st. najslabšie fukanie
2. Otvoriť expanzku, otvoriť odvzdušňovák pri expanzke a odvzdušnovák na termostate
3. !! bez naštartovaného motora !! dolievať do expanzky chladiacu, až kým nevytečú všetky bublinky
4. zavreť termostatový odvzdušňovák -> a ešte dolievať expanzku, aby vytieklo všetko z odvz. pri exp.
5. doliať exp. skoro až po vrch a zavreť -> skušobná jazda
6. nehať vychladnuť auto úplne, a skontrolovať hladinu v exp.
Opakujem : celý proces robiť bez naštartovaného motora !! lebo vo veľa návodoch sa píše pri naštartovanom. Sám som sa pokúšal asi 3 krát pri nakopnutom, a nešlo to odvzdušniť, pri postupe ktorý som uviedol auto odvzdušnené na 300%.
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Štvrtok, 14. Marca 2013, 21:51
od BMWMISCHO
Kwaky napísal:Odvzdušňoval si to správne ? Mne taktiež nekúrilo, a teplota išla hore dole. Našťastie som na tom nejazdil a neprehrialo sa ani raz.
Správny postup :
1. studený motor -> kluč do druhej polohy, fukare 32st. najslabšie fukanie
2. Otvoriť expanzku, otvoriť odvzdušňovák pri expanzke a odvzdušnovák na termostate
3. !! bez naštartovaného motora !! dolievať do expanzky chladiacu, až kým nevytečú všetky bublinky
4. zavreť termostatový odvzdušňovák -> a ešte dolievať expanzku, aby vytieklo všetko z odvz. pri exp.
5. doliať exp. skoro až po vrch a zavreť -> skušobná jazda
6. nehať vychladnuť auto úplne, a skontrolovať hladinu v exp.
Opakujem : celý proces robiť bez naštartovaného motora !! lebo vo veľa návodoch sa píše pri naštartovanom. Sám som sa pokúšal asi 3 krát pri nakopnutom, a nešlo to odvzdušniť, pri postupe ktorý som uviedol auto odvzdušnené na 300%.
tak ako vravi kwaky u bmw je to tak to prve nalievane za studena musi byt bez nastartovaneho motora lebo potom to robi len problemi....tie tvoje prve symtomi vyzerali na termostat nic ine to nemohlo robit motor ked sa ti raz zohreje nemoze ti teplota klesnut na minimum... co sa tika toho kurenia pokial bolo auto v prevadzkovej teplote (strede) a nekurilo bud koli tomu ze bolo malo vody v systeme alebo ventil na kureny....ak ti to tlakuje skus este ten termostat novy mohol sa zasekavat a skontroluj vodnu pumpu..moze byt v pecku...az potom hlava dole a kontrola...vela stastia
Re: e39 M52 problemy z motorom
Napísané: Štvrtok, 14. Marca 2013, 22:12
od rancsodavid
Suhlasim