Strana 1 z 1

Klepanie pri zaradenom prevode

Napísané: Piatok, 7. Decembra 2012, 11:17
od Simona1987Brezno
Moje BMW je nepojazdné, začalo tam niečo hrkotať, po vytlačení spojky zvuk zmizne.... Auto bolo kôli pokazenému vstrekovaču, použivane a štartované na rýchlosti z kopca, alebo štartovacím sprejom... po zakúpení nového spreju, bol zvuk odpálenia o dosť hlasnejší a štartovanie ostrejšie asi po styroch štartovania sa objavilo toto neprijemne klepanie..

PORADITE?

Re: Klepanie pri zaradenom prevode

Napísané: Piatok, 7. Decembra 2012, 11:25
od depressman
V prvom rade ked je v prdeli vstrekovač tak sa snažim ho čo najskor opraviť a nejazdim s autom. Hrkotať ťi môže bars čo, napr. dvojhmota, spojkove ložisko atď.... Hrkoce aj ked je zaradeny neutral?

Re: Klepanie pri zaradenom prevode

Napísané: Piatok, 7. Decembra 2012, 11:54
od Simona1987Brezno
No bohuzial, moja ekonomicka situacia mi to nedovolila a jazdilo sa len na nutne trasy...skolenie napriklad... na neutraly nehrkoce, po vzniku tejto zavady som auto uz vobec nepouzivala...

Re: Klepanie pri zaradenom prevode

Napísané: Piatok, 7. Decembra 2012, 12:58
od kamil 525tds
pokial ti to klepe na neutraly (povacsine za studena) a po stlaceni spojk. pedalu to prestane - moze to byt aj vymlatene lozisko na klukovom hriadeli (je tam jedno na vymedzenie axialnej vole). Klepe to aj mne a vobec to neriesim, pokial to neodide nadobro. Spravil som tak uz cca 60.000 km :D

Re: Klepanie pri zaradenom prevode

Napísané: Sobota, 8. Decembra 2012, 00:15
od Simona1987Brezno
Hmm toto je uz dost ostry zvuk, myslis ze to uz celkom odislo?:) tak to aby sme si vybrali motor na restaurovanie... vycistenie minimalne... ja mam dojem ze za vsetky problemy moze bud nespravny olej alebo nekvalitne palivo z OKTANKY, ktora je v Br jedina 24hod...:////////// vlastne myslim, ze za to moze z velkej casti bordel z tankovej nadrze nasaty pri mojom nudzovou dojazde na rezerve:))) .... MATE TYP na nejake CISTIDLO? overene?aj palivovej aj olejovej sustavy???... znamy mi vravel napr kus benzinu do nafty...hmm?

Re: Klepanie pri zaradenom prevode

Napísané: Sobota, 8. Decembra 2012, 04:13
od Borisss
Vybrat nadrz, palivo z nej vyliat/vytiahnut a niekde ulozit a vycistit ju podla moznosti bez akychkolvek chemikalii. Pri tejto prilezitosti by som dal vycistit naftove cerpadlo, kedze zrejme ponasavalo nejaky ten bordel - pre istotu, alebo kupit nove/ine v dobrom stave.

Dalej bude zrejme musiet ist dole kardan a prevodovka aby sa zistilo, co to vlastne hrkoce a vymenit to. Ako bolo spomenute, zrejme axialne lozisko klukovky alebo ZMS (Zweimassenschwungrad - dvojhm. zotrvacnik), dost pravdepodobne oboje.

Co sa tyka cistenia motora, tak vymenit filtre (olejovy, vzduchovy,palivovy) a liat iba kvalitny olej - v ziadnom pripade by som nelial ziadnu chemiu na cistenie. Podla pouzivania menit motorovy olej maximalne kazdych 10 tisic km, skor realne kvoli zachovaniu vlastosti oleja 7 tisic.

Podla mazacieho planu castrol vyhovuju pre motor M57D30 tieto oleje:
: Castrol EDGE 5W-30
: Castrol EDGE 0W-40 A3/B4
: Castrol EDGE 0W-30
: Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
: Castrol Magnatec 5W-30 C3


Mozno, zrejme pre tentokrat by bolo dobre aj vycistit sanie, pripadne demontovat veko hlavy a pozriet sa, v akom stave su karbonove nanosy. Ak to nieje zle, tak by som to neriesil, akurat vymenil tesnenie pod vekom.

Na zaver: mala poznamka ohladne ZMS. Ak bude hotovy, tak by som ho nedaval zvarit, kedze spojka nema odpruzenu lamelu a tym padom sa cez nu prenasa podstatne viac razov, nez ked je odpruzena, alebo plni ZMS svoju funkciu. Radsej zohnat dobry pouzivany.
A ano, problemovy vstrekovac mohla a aj pravdepodobne sposobila menej kvalitna nafta. Na slovensku ma celkom dobru naftu OMV, obzvlast Maxxmotion diesel. Niesom zastanca aditiv, ale VIFko je dobre, odporuca ho vela ludi, do buducna mozes skusit.

Snad to nejako pomoze k plnej pojazdnosti \:D/

Re: Klepanie pri zaradenom prevode

Napísané: Nedeľa, 9. Decembra 2012, 11:25
od serwo
Simona1987Brezno napísal:
Auto bolo kôli pokazenému vstrekovaču, použivane a štartované na rýchlosti z kopca, alebo štartovacím sprejom...
No to je rozum... ](*,)