Strana 1 z 1
vybija mi akumlator
Napísané: Nedeľa, 18. Mája 2008, 09:32
od renekovac71
mam drobny problem..nabijem na plno akumlator a jazdim.normalne.pristrojovka a kontrolky v pohode.ale obcas mi nejde nastartovat..sadnem do auta ,ani tuk a prejazdil som pol dna.motor tepli.nastartujem na kable a vsetko ide v pohode,aj nasledne vypnutie a startovanie.niekedy rano vojdem do auta ,startujem a motor ledva toci.az stichne uplne a musim nabijat.mam ho rok a predtim to nerobilo.
BMW 525i/e34,,,,,,,,,,,,,,,
aku bolo asi 20 min.na nabijacke-(je nove asi 5 mesiacov-100 Ah) este kym sa nabijalo tak som presiel vsetky kable (smrdi mi pod kapotov zo strany vodica pri okne ta poistna skrina-taky divny zapach-nie uplne spalenina,ale ako ked sa nieco riadne pripeka,taky ostry zapach)baterku so zalozil po 20-tich minutach,a motor uplne perfektne tocil a hned nastartoval..co to moze bit??
Napísané: Nedeľa, 18. Mája 2008, 13:49
od jani
niekde mas skrat,vyber zaradom vsetky poistky prekontroluj ich,a ked nenajdes tam chybu tak treba dalej hladat chybu v kabloch atd.....premeraj kludovy odber auta....neviem aka ma byt spravna hodnota to nech sa vyjadria majitelia tych vozov ak vedia,a potom postupne po vyberani poistiek meraj a meraj a meraj ...ked najdes vadu podla poistky tak odber sa ti zminimalizuje na spravnu hodnotu,pravda ak viac veci nie je dodrbanych aj pod inymi positkami...
elektrika je svina, nevidno ju ale zabija.
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2008, 18:34
od modriblesk
problem nemusi byt iba v skrate.
mozes mat uvolneny dajaky kontakt alebo spoj na vodicoch. vtedy vznika ubytok napetia.
kludovy odber ma byt iba dajakych 20 - 30 mA (miliamperov)
a pred soferom mas krabicku na pripojenie startovacieho kablu. v jej utrobach sa stretaju kable od baterky a od startera. ak tam mas napr. zaoxidovany "alebo aj hrdzavy"

niektory spoj tak aj kvoli tomu mozes mat problem zo startom a aj zapach, lebo vtedy vznika aj teplo.
Re: elektrika je svina, nevidno ju ale zabija.
Napísané: Piatok, 13. Júna 2008, 06:29
od renekovac71
modriblesk napísal:problem nemusi byt iba v skrate.
mozes mat uvolneny dajaky kontakt alebo spoj na vodicoch. vtedy vznika ubytok napetia.
kludovy odber ma byt iba dajakych 20 - 30 mA (miliamperov)
a pred soferom mas krabicku na pripojenie startovacieho kablu. v jej utrobach sa stretaju kable od baterky a od startera. ak tam mas napr. zaoxidovany "alebo aj hrdzavy"

niektory spoj tak aj kvoli tomu mozes mat problem zo startom a aj zapach, lebo vtedy vznika aj teplo.
este stale mi to robi..pozeral som pred vodicom v poistnej skrinke,,pri poistkach su dve male moduli..ten vetsii na strane blizsie von mal prepaleni jeden spoj,taky hruby.som to opravyl..smrad zmizol..teraz po vypnuti motora odpajam bateriu aby som mohol nastartovat..mam niekde spatny spoj alebo mikroskrat..pripojil som si na bateriu merac stavu..ten ked je vsetko v pohode ukazuje pri beziacom motore 12,9-13,1V..ked sa sa tam nieco deje neviskoci na viac ako 12,5V a uz viem ze nenastartujem po vypnuti.minule som musel startovat po kabloch,,nieco pri starte puklo-tesne pori skle,a potom startoval a nabijal v pohode asi tizden.a potom znovu koniec.neviem ci neni v prdeli starter alebo dinamo..
Napísané: Piatok, 13. Júna 2008, 09:22
od Hoky
Odmeraj si nielen kludový odber ale aj volty na akumulátory pri bežiacom motore, keď alternátor dobíja. Malo by to byť tuším nejakých 14,1 V. Keď to bude menej tak hľadaj chybu v alternátore (regler, ulíky, ložiská...)
Napísané: Piatok, 13. Júna 2008, 19:54
od modriblesk
tak, tak,
12,9 - 13,1 je male napatie.
ak je alternator v poriadku tak optimalne je az 14,4V, dokonca aj pri rozsvietenych svetlach by to nemalo klesnut pod 14V. tak uz poznas prvy problem.
a zmerat treba aj odber prudu v kludovom stave cize pri vypnutom motori a aj vsetkych spotrebicoch by odber auta mal byt iba asi 20 - 30 mA ( miliamperov)
V (volty) to je napatie medzi "+" a "-" polom baterky
A (ampere) to je prud prechadzajuci obvodom.
ten prud sa meria ampermetrom (pripadne multimetrom v spravnom rezime) a meria sa to tak ze vetko vypnes a odpojis od baterky lubovolny kontakt, potom ten ampermeter pripojis medzi uvolneny kontakt baterky a odpojeny kontakt na kabli.
a tym zistis ci niektore zariadenie spotrebuva elektriku napriek tomu ze by malo byt vypnute.
drzim palce.
Napísané: Piatok, 13. Júna 2008, 19:57
od modriblesk
dopln si do profilu adkial si,
mozno chodim aj tvojim smerom a mohol by som sa zastavit a zmerat ti to ak chces,
alebo ak budes planovat cestu do nitry alebo okolia, tak sa ohlas vopred a mozme sa stretnut dakde na parkovisku. zaberie to 10 minut aj s kavou.
na vyziadanie ti poslem aj telefon na mna, ale ces sukromnu spravu.
Napísané: Piatok, 13. Júna 2008, 20:17
od renekovac71
modriblesk napísal:dopln si do profilu adkial si,
mozno chodim aj tvojim smerom a mohol by som sa zastavit a zmerat ti to ak chces,
alebo ak budes planovat cestu do nitry alebo okolia, tak sa ohlas vopred a mozme sa stretnut dakde na parkovisku. zaberie to 10 minut aj s kavou.
na vyziadanie ti poslem aj telefon na mna, ale ces sukromnu spravu.
dakujem vsetkym za radyzajtra ich idem aplikovat v praxi..potom dam vediet..ono ked sa tak zamyslim nad alternatorom (moze to byt ono) som ho tuto zimu opravoval (boli rozliate cinove spoje pod tym umelim kritom,musel som tu vypln vyskrabat a vsetko zletovat)mozna tam vznikol nejaky studak ,alebo skrat)
modriblesk vdaka za ponuku,je to co bi kamenom dohodil,uz stvrty rok byvam vo Frankfurte nad Mohanom ,,Frankfurt Am Main,Deutschland,, zastav sa,budes vitany..ale naozaj ak chces zastav sa,poslem ti moju adresu na mail...moj je
renekovac71@yahoo.de
ak bi sa este nejaka moznost objavyla sem snov...inak este raz dikes
Napísané: Sobota, 14. Júna 2008, 22:09
od renekovac71
tak uz to je hotove.ani to nebolelo.tak som chcel skotrolovat alternator ktory som opravoval pred pol rokom..(zabudol som dotiahnut na nom kostru)jednoducho som ho vtedy zakladal uz v noci a ponahlal som sa.uz mam napetie pri chode motora 14V..vsetkym vdaka za rady..