Strana 1 z 1

Chaoticka palubovka - vysledok - prehriatie motora BMW 523i

Napísané: Utorok, 7. Augusta 2012, 19:08
od avs.roy33
zdravim, pred tyzdnom sa mi stalo nieco, co nikdy predtym. Isiel som po dialnici a par sekund po mojej velmi prudkej akceleracii sa mi rucicka teploty motora zacala hybat smerom k cervenemu. Problem bol vsak v tom, ze ked dosla na svoje maximum, cervena dioda sa nerozsvietila. Odstavil som karu bokom a pockal asi 15 minut. Po opatovnom nastartovani bola rucicka spat na svojom mieste ale vzapati som si vsimol, ze jedina vec, ktora mi na palubovke fungovala tak, ako ma, bola rucicka otackomeru. Momentalna spotreba - mrtva, tachometer - mrtvy, digitalne pocitadlo km - nehybne, mometalny dozajd km skakal od 16 do 210 tam a spat, rucicka mnozstva paliva kolisala hore a dole, casom sa zasvietila aj kontrolka rezervy. V tom case uz rucicka teploty motora bola znova na maxime, dioda vsak stale zhasnuta!! Myslel som si, ze chyba bude zrejme v elektronike a tak som siel dalej, nie vsak rychlejsie ako 90km/h. Po asi 40km som po pridani plynu pocul netypicky zvuk vychadzajuci z motora, nieco podobne chrapcaniu, prudko som pribrdzil, zasiel na krajnicu a ked som uz takmer stal, motor sa automaticky vypol sam od seba (este za mierneho pohybu), bez toho, aby som sa dotkol kluca v zapalovani. Nasledne spod kapoty zacala stupat para a bolo mi to jasne... Prehriatie motora. Odtahovka ma odviezla pred dom, auto som nechal celu noc stat, rano som dolial vodu a olej a skusil to nastartovat. Kara sice nakopla ale ten zvuk motora sa jemne lisil od toho, na aky som bol zvyknuty. Nechal som ju postat este 24 hodin a siel som na nej do servisu. Borec mi oznamil, ze mi odisiel chladic. Ked nahodil novy, zistil, ze je prasknuta aj ta hlavna horna hadica k chladicu. Ked nahodil novu a vsetko riadne natlakoval, isiel to otestovat, rucicka teploty motora vsak isla opat k cervenemu, dioda uz svietila. Vodna pumpa je v tej kare prakticky nova. Takze su dve moznosti 1. termostat (uz som mu ho doniesol a rano ho vymeni) alebo ta ovela horsia 2. moznost - prasknute tesnenie hlavy. Mam 2 otazky - co moze konkretne zapricinit taky chaos na palubovke?? Kolko penazi si mam +/- pripravit na nove tesnenie hlavy a hlavne na jej vymenu?? Sorry, ze taka dlha story, ale chcel som byt detajlny pre uplnu informovanost pripadnych 'poradcov' :) Dakujem za vsetky odpovede!

Re: Chaoticka palubovka - vysledok - prehriatie motora BMW 5

Napísané: Utorok, 7. Augusta 2012, 19:53
od Risho_21
keď ti odišli tie budíky, nesvietilo ti tak náhodou ABS a ASC kontrolky ?

Re: Chaoticka palubovka - vysledok - prehriatie motora BMW 5

Napísané: Utorok, 7. Augusta 2012, 20:30
od avs.roy33
ano, vlastne teraz si mi to pripomenul... obidve kontrolky mi zasvietili asi 2 dni predtym, co sa mi to stalo, ked som zaparkoval a vypol motor. Potom sa to uz neobjavilo. Ma to s tym nieco spolocne?

Re: Chaoticka palubovka - vysledok - prehriatie motora BMW 5

Napísané: Utorok, 7. Augusta 2012, 20:44
od Risho_21
Vadný zadný ľavý snímač ABS, ak vypadne, tak sa ti rozsvietia tie kontrolky a vtedy ti nefunguje tachometer, aktuálna spotreba, tým pádom sa ti dojazd mení hore dolu podľa toho ako sa ti prelieva benzín v nádrži a preto ti aj plavák lieta a ručička palivomeru lieta podľa plaváka, pretože BC nemá informácie o spotrebe a logicky ak nefunguje tachometer, nieje čo počítať tak nefunguje ani počítadlo KM...

Re: Chaoticka palubovka - vysledok - prehriatie motora BMW 5

Napísané: Utorok, 7. Augusta 2012, 22:18
od avs.roy33
ahaaa kua :( pekne a logicky vysvetlene! dakujem! kolko si mam teda pripravit na vymenu toho tesnenia pod hlavou + cela ta robota okolo toho? aspon nejaky odhad poprosim...

Re: Chaoticka palubovka - vysledok - prehriatie motora BMW 5

Napísané: Streda, 8. Augusta 2012, 16:13
od Risho_21
ak to dáš niekomu robiť, tak 200 € za robotu si popýtajú

ventildekel dole
vačky dole
sanie dole
zvody dole
reťaz dole
hlava dole (preistotu rátaj s tým, že jednú šrúbu zlomíš a zostane ti v bloku)
_________________________________________________________________

výbrus hlavy
natlakovť hlavu
nové šrúby
nové tesnenie
hlava hore
vačky hore
reťaz hore (pozor na založenie Vanosového kolieska)
zvody hore
sanie hore
ventildekel hore

celkom jednoduché že ? :D

Snímač ABS v Tempuse stojí okolo 100 €
môžeš ich zohnať na nete aj za 40 €
alebo od nejakého vraku ak sa ti ho podarí vybrať tak aby si ho nepoškodil tak ti budem gratulovať :) ale pozor, zisti si aký snímač máš podľa VINka... musia byť rovnaké