Oil Separator 11/98 e39 520i
Napísané: Pondelok, 25. Júna 2012, 17:19
od andree
Zdravim, po roce zjištování a rad od "mechaniků" kteří mi řikali že to je budto normální a nebo co bych po 250 000 naježděno chtěl, a že to je dobrý, na to co mi píská a rachtá v motoru jsem dneska zjistil že mám vadný separátor oleje. Co, jak, kde a za kolik už vím

, problém mám v tom kde ho najdu u sebe v autě a jestli to dokážu vyměnit sám

, považuji se za docela manuelně zručného. A jestli někdo z vás nezná nějaké odkazy třeba kde by byl postup atd. Díky moc.
Re: Oil Separator 11/98 e39 520i
Napísané: Pondelok, 25. Júna 2012, 18:05
od hakker
Re: Oil Separator 11/98 e39 520i
Napísané: Pondelok, 25. Júna 2012, 19:15
od andree
Díky díky, a je to u 2.0 benzinu stejný jako u 3.0 dýzla? Každopádně musí jít ochrannej kryt víka ventilů a pod tim to už najdu?

Re: Oil Separator 11/98 e39 520i
Napísané: Pondelok, 25. Júna 2012, 20:17
od Bengalll
Tak separator je pod sanim,pristup je katastrofalny.Ak mas single vanos tak je to lepsie. Su dve moznosti zhodit cele sania a mat pekny pristup,alebo sa jebkat zboku, a demontovat vsetko od airboxu az po skrtiacu klapku a ventil volnobehu,aspon si to vycistis.Je to riadna baviacka a ak si nervovo labilny ako ja a nemas riadne naradie daj si to spravit niekomu kto sa do BMW vyzna. Kup aj hadice k tomu separatoru,lebo vsetky sa ti rozpadnu v rukach a auto budes mat dlhsie nepojazdne.Vsetko kup priamo v BMW,neni to drahe. Na internete najdes 100 navodov ako to spravit,daj do googla: e39/e46 oil separator replacement a uvidis aj na youtube je cele video.Je to jebacka ale stoji to zato,auto bude bafkat ako nove a 250 000 km to je len R6 dobre zabehnuty motor.
Re: Oil Separator 11/98 e39 520i
Napísané: Utorok, 26. Júna 2012, 19:51
od andree
Tim pořádným nařadím máš co na mysli? Gola sada a šroubováky nestačí? Jinak si myslim že to zvládnu, mám před sebou tejden dovolený a labilní taky nejsem, takže to zkusim po svym. Mám tam i VANOS takže to bude asi ta horši varianta jak tady řikáš. Ale díky za radu

Re: Oil Separator 11/98 e39 520i
Napísané: Streda, 27. Júna 2012, 08:08
od pelo
Staci gola sada a plochy srobovak na eskapasky...prvy separator som menil cca. 5 hodin, druhy som mal spraveny za 2,5 hodiny. Nic zlozite, len je k tomu blby pristup.
V skratke:
- kryt motora na sani dole
- odpojis vahu vzduchu
- povolis eskapasku pri klapke a das dole hadicu
- za vahou vzduchu das dole taku malu prirubu s hadickou, co ide as k posilovacu
- das dole jeden srob, ktory drzi airbox a cely airbox aj s vahou vytiahnes von
- 2 torxy a DISA von, odpojit konektor
- 2 sroby a mierka oleja von
- tusim 4 dalsie sroby a vyklopis taku kablovu prepojovaciu krabicku, neda sa vytiahnut, len ju vyklopis trocha bokom, celu dobu bude zavadzat
- 2 torxy a volnobezny ventil von
- 4 sroby a klapka von
- ak mas vsetky hadice k separatoru nove, stare mozes rozlamat kliestami a povytahovat, usetris si nervy. Separator drzi na 2 torxoch.
- a skladas naspat. Problem robi len hadica, ktora ide zo separatora do sania. Nejde nacvaknut, ma taky zamok, ktory sa pootoci, to si vyskusas kym ho mas este vonku. Takze ju prepleties pomedzi sanie, vlozis separator a musis ich vzajomne pootocit tak, aby zaskocila a potom separator pootocis do polohy, ako bude namontovany. To je asi najhorsia cast roboty, pri tom bude nadavat jak hovado. Ostatne je poskladane za chvilu, toto bolo najhorsie.
Ked mas vsetko rozobrate, rovno si vycisti klapku a volnobezny ventil...dobre je, ze konektory si znacit nemusis, kazdy je iny, takze sa nedaju zamenit...kup si rovno aj novy o-kruzok na mierku oleja, stoji par centov...