Strana 1 z 1
12 litrov oleja v motore
Napísané: Štvrtok, 21. Júna 2012, 20:13
od sodok
Ľudkovia moji.... viem, že sa vám to bude zdať čudné, ba nemožné, ale včera som menil olej a v motore bolo 12 litrov oleja... kedysi som kukal paličku oleja, ale teraz ma to nenapadlo cca 10 tis. kilometrov... keď sme to s mechanikom vypúšťali, skoro nám kukadlá vypadli... najlepšie bolo na tom to, že mechanik si pripravil 10 litrový kýblik a kukajme prelial sa

... voda nemizne... to som si istý... olej som nedolieval, motor sa neprehrieva, ide normálne až na turbo, ale to je iný príbeh (turbo dobré od určitých otáčok) auto nedymí, motor ide pekne... ľudia zlatí... ako je toto možné? čo sa tam pre boha mohlo dostať???????? ak s tým má niekto skúsenoti, budem veľmo vďačný...
auto bmw 530d manuál 135kw e39....
Re: 12 litrov oleja v motore
Napísané: Štvrtok, 21. Júna 2012, 20:55
od korado
Vypustiť a neriešiť. Ja som mal tiež v motore asi 9 litrov a nič s ním nebolo. U mňa to bolo spôsobené tým že som mal deravú hadicu čo ide do turba a tým pádom som stále dolieval olej aj keď fyzicky ho mizlo viac ako som dolieval. Ale motoru sa nestalo nič... Ani turbu
Re: 12 litrov oleja v motore
Napísané: Štvrtok, 21. Júna 2012, 21:37
od starML
Tak to je hezké. Já jsem před hodně lety dostal na opravu VAZ1600, kde po výměně oleje v motoru začala blbnout převodovka. Olej v motoru si měnil majitel sám podle knížky. Výsledek byl následující. Převodovka bez oleje, v motoru oleje 2x tolik. Olejová náplň motoru M57 je 6,5 litru, dvojnásobek se velmi blíží množství, které se Vám podařilo vydojit.
V jednom případě u motoru T 928 (Tatra 148) bylo větší množství motorového oleje, než bylo v motoru před cca 300km dlouhou jízdou. Do olejové náplně se dostala nafta z přepadu jednoho ze vstřikovačů a místo 19 litrů oleje jsme vypustili plnou mlékárenskou konev, tj. 25 litrů. Jenže u tohoto motoru jsou vstřikovače a přepady pod víky ventilů a prasklou trubkou přepadu se nafta dostala do klikové skříně a olejové náplně. U motoru M57 jsou vstřikovače i přepady řešeny jinak, takže tudy by se nafta do oleje nedostala, naopak by tekla po povrchu motoru. Ten příběh turba po repasi jsem taky četl. Při demontáži turba se má vyměnit olej. Nezapoměl ho někdo napřed vypustit?
Re: 12 litrov oleja v motore
Napísané: Štvrtok, 21. Júna 2012, 21:50
od ViktorDDD
vypustený olej nebol moc riedky? neviem presne ako je riešené vysokotlakové čerpadlo nafty u M57 ale logicky keď sa tam poškodí gufero tak sa asi môže zmiešať olej s naftou
Re: 12 litrov oleja v motore
Napísané: Štvrtok, 21. Júna 2012, 21:57
od starML
Ano, to je asi cesta, kterou se dostala nafta do oleje, tudy by to šlo

Re: 12 litrov oleja v motore
Napísané: Štvrtok, 21. Júna 2012, 22:07
od ViktorDDD
ale z toho potom vyplýva ďalší problém, keď nafta do oleja tak aj olej do nafty, a to ten commonrail moc podporovať nebude

ale nemyslime hneď na najhoršie, to by bola hadička od filtra zatmavená
Re: 12 litrov oleja v motore
Napísané: Piatok, 22. Júna 2012, 10:00
od TT-SIMIK
už som videl motor,kde tiekla nafta cez tesnenie čerpadla do motora...motor M57
Re: 12 litrov oleja v motore
Napísané: Piatok, 22. Júna 2012, 23:34
od sodok
Hmm... čerpadlo mám po repase cca pol roka... ale je to možné, tiež som nad tým rozmýšľal... a ešte jedna vec... vraj je nejaký odvetrávací filter oleja... počul som od mechanika, že sa mení každých 150 000km... takže ešte to môže byť aj tým... nie?
Re: 12 litrov oleja v motore
Napísané: Sobota, 23. Júna 2012, 07:03
od j.matrix
separator oleja.. ale to by si tam toho oleja mal skor menej lebo by ti tadial unikal