Strana 1 z 1
Nastavenie ventilu Turba WASTEGATE
Napísané: Nedeľa, 3. Júna 2012, 11:26
od woosteer
čaute chlapci, neviete mi niekto prosím vas povedať ako ma byť správne nastavený tento ventil? Lebo predošli majitel do toho babral tak som to chcel skontrolovať. Dakujem...
Re: Nastavenie ventilu Turba WASTEGATE
Napísané: Nedeľa, 3. Júna 2012, 13:34
od starML
Nevím, který ventil je "tento". Podle mne WasteGate (přepouštěcí ventil) měli turba u motorů M51/TDS. U motorů M57/CR už byl systém VGT (Variabilní Geometrie Turbíny). Tak se koukni na obrázky a označ ten ventil, co máš na mysli.
http://vs31.sweb.cz/Turbo_Waste_Gate.jpghttp://vs31.sweb.cz/Turbo_WGT_1.jpghttp://vs31.sweb.cz/Turbo_WGT_2.jpg
Re: Nastavenie ventilu Turba WASTEGATE
Napísané: Nedeľa, 3. Júna 2012, 15:10
od kipsii
Vyzerá to na obr.č1. AK je to klasika TDS M51. Tak nam prezrad ako to ma byť nastavené aj mna by to zaujímalo :)
Re: Nastavenie ventilu Turba WASTEGATE
Napísané: Nedeľa, 3. Júna 2012, 16:27
od starML
Napřed si přečti
http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-tu ... adla-16765 , z toho článku jsou i ty odkazy na obrázky. Plnící tlak turba se správně nastavuje na stolici, tedy mimo auto. Pokud to budeš dělat na autě, musíš si napřed udělat odbočku ze sání motoru, kde ten tlak budeš měřit. Měl by být v rozmezí 0,65-0,85 Baru, potom se už musí otevřít ten obtok, aby se snížili otáčky turba a plnící tlak dále nestoupal. Dělá se to tou tyčkou, kde je šroubovací segment, kterým tu tyčku prodlužuješ nebo zkracuješ. Ale odhadem se to dělat nedá. Málo poznáš snadno, zátah turba bude malý. Pokud ten tlak zvýšíš moc, tak se Ti rozletí motor. Zkušenosti některých z dieselfóra popisují nastavení plnícího tlaku i na hodnoty 1,2-1,4 Baru a "pořád to jezdí". Na to se vykašli, protože je rozdíl, jestli se rozletí motor ze "škodylaku", nebo Tvůj 6-válec.
Re: Nastavenie ventilu Turba WASTEGATE
Napísané: Streda, 6. Júna 2012, 15:15
od woosteer
Chlapi do ktorej strany treba ventil turba točit tak aby sa plniaci tlak turba zvyšoval? Tak aby sa tyčka predlžovala alebo skracovala? Dakujem.
http://www.google.sk/imgres?q=bmw+TDS+e ... 80&bih=635
Re: Nastavenie ventilu Turba WASTEGATE
Napísané: Streda, 6. Júna 2012, 19:52
od starML
Obrázek jsi našel hezký a na otázku si určitě odpovíš sám :
V té komoře s membránou je předepnutá pružina. Tlakem plynu na membránu dojde k překonání tlaku pružiny, ta tyčka se pohne a otevře obtok turba. Ten obtok se otevře dříve, když bude ta regulační tyčka delší nebo kratší ?
Re: Nastavenie ventilu Turba WASTEGATE
Napísané: Streda, 6. Júna 2012, 20:17
od woosteer
Takže ventil by mal otvoriť skor ak bude tyčka dlhšia že? Takže tu tyčku treba skracovať a tým pádom sa plniaci tlak turba zvyšuje?
Re: Nastavenie ventilu Turba WASTEGATE
Napísané: Štvrtok, 7. Júna 2012, 13:25
od kipsii
Chlapci dneska som sa pohral stym ventilom, tyčku som pritahoval, teraz je tyčka pritiahnutá nadoraz. Zmeraný plniaci tlak turba je 1,1bar. škoda že som to nezmeral na začiatku pred upravou. Aky je seriovy tlak turba? MOžem to takto nechať? či to je už moc? Dik.
Re: Nastavenie ventilu Turba WASTEGATE
Napísané: Štvrtok, 7. Júna 2012, 16:27
od starML
Pokusil bych se ten tlak ještě trochu snížit pod 1 Bar. Pokud jsi s tou tyčkou už nakonci, tak se podívej na tu hadičku nebo trubičku, která přivádí tlak pod tu membránu. Pravděpobně nebude těsná a někde ten tlak uniká, a proto membrána otevře později. Nebo bude prasklá membrána - to je druhá možnost.
Re: Nastavenie ventilu Turba WASTEGATE
Napísané: Štvrtok, 7. Júna 2012, 17:29
od kipsii
Prečo si to myslíš? Koli tomu že tlak je vysoký a niekde uniká tlak do ventilu a tym pádom neskoro otvára? Ved praveže to nieje niejak vela nato že je nastavený najvýšši tlak že? malo by to isť asi ešte rocha vyššie či sa mýlim? Ale aj tak to zajtra nastavím na nejakych 0,9-1 bar.
Re: Nastavenie ventilu Turba WASTEGATE
Napísané: Piatok, 8. Júna 2012, 21:02
od ViktorDDD
ja keď som meral tak mi to ukázalo pri plnom plyne na 3ku pri 2200 1,1bar - všetko séria len zaslepené EGR
Re: Nastavenie ventilu Turba WASTEGATE
Napísané: Piatok, 8. Júna 2012, 21:36
od kipsii
Ja taktiež všetko seria zaslepeny egr, a kat. vybratý. Tyčku na turbe som pritiahol nadoraz a tlak som nameral 1.1baru. Ešte viac by sa to asi zvyšit nedalo čo?