Strana 1 z 5

Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 525d

Napísané: Štvrtok, 12. Apríla 2012, 11:14
od csuka530d
kolko krát otvorím forum stále nadpis 530d nestartuje, nedobija, nemá ťah

ja neviem prečo to je v takomto pomere ked je to naj motor od BMW . viem že je náročná údržba tohoto motora

aj ja sa dokladne starám oň no problémy som s motorom som zatial niaké vážne nemal.
okolo karoserie a to som poriašil a jedine klapky sania som demontoval z motora

máte nieké vysvetlenie? predsa všetky nemôžu mať najazd. 500 000 kilometrov stočených na 200 000.

dakujem

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Štvrtok, 12. Apríla 2012, 12:15
od ketxup
csuka530d napísal:
kolko krát otvorím forum stále nadpis 530d nestartuje, nedobija, nemá ťah

ja neviem prečo to je v takomto pomere ked je to naj motor od BMW . viem že je náročná údržba tohoto motora

aj ja sa dokladne starám oň no problémy som s motorom som zatial niaké vážne nemal.
okolo karoserie a to som poriašil a jedine klapky sania som demontoval z motora

máte nieké vysvetlenie? predsa všetky nemôžu mať najazd. 500 000 kilometrov stočených na 200 000.

dakujem


môj laický názor je, že tie motory môžu byť naj, ale spôsob využitia na slovenské pomery bude dosť limitujúce. podľa mňa by to mohlo byť aj tým, že je dosť výrazne zastúpený ako konkrétna motorizácia, druhá vec je, že dosť veľa aut je podovážaných, čiže svoje už niečo môžu mať za sebou. okrem stavu dosť ovplyvní úroveň starostlivosti - sám viem, že v začiatku som chcel kúpiť kvalitné komponenty a v konečnom efekte za cenu kvalitných značiek som dostal na oko nerozoznateľné napodobeniny (pri kúpe predné brzdy robené ešte v IT, zadné som musel meniť a predné sú zatiaľ v poriadku a zadné čaká ďalšia výmena, ďalej menené silenbloky na motore a prevodovke - febi tuším (už neviem s istotou) a už sú zas KO - to je len príklad a môj prípad). ďalej využitie na slovensku je do značnej miery obmedzené štruktúrou, a nemyslím že primárne bola táto motorizácia smerovaná na jazdenie po meste ale skôr mimo mesta a na dlhšie trasy. môj subjektívny pocit, že pri jazdení po meste sa stáva ťažkopádnejšíe a radí tiež inak, ako keď idem trasu 100-500km. je to diesel a väčší objem, tak trasy do 20km nebudú to pravé preň, ale skôr klince do truhly motoru. preto sám teraz zvažujem kúpu druhého auta na cestovanie do práce, nakoľko teraz jazdím kratšie trasy a ešte k tomu po meste.

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Štvrtok, 12. Apríla 2012, 12:21
od ketxup
možno by bolo zaujímavé spraviť tu na fóre prieskum, aká motorizácia má aké zastúpenie medzi členmi formou nejakého hlasovania. samého by ma zaujímal výsledok.

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Štvrtok, 12. Apríla 2012, 12:26
od ptz
ja si myslim, ze e39 530 d je velmi vydareny model, co sa spracovania tyka, ako aj motora

podla mna maju ludia problemy s tymto motorom kvoli tomu, ze nevedia, ako sa s takymto velkym dieslom spravne jazdi. (dobre zohriat, zbytocne nevytacat, vyuzivat krutiaci moment v nizkych otackach, sem tam ho prevetrat, po rychlej jazde nechat vychladnut turbo, atd, atd)

ja mam 297 000 km s povodnym turbom, spojkou, dokonca chipnute a funguje stale spolahlivo, bez vacsej spotreby oleja. a ani sa mi nezda, ze by bola nejaka narocna udrzba tohto motora. staci pravidelne menit olej, filtre. pri castych kratkych jazdach, hlavne v zime, dobijat bateriu, atd..

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Štvrtok, 12. Apríla 2012, 13:52
od jararak
co si cakal? ani najnovsie e39 nemaju menej ako 9 rokov
maloktora dizlova e39 na sk ma pod 250tkm

ceny dielov su vysoke, kvalitne diely tazko zohnatelne, popripade extra drahe

celkovo prispieva kvalita ciest ktora lame konektory na vstrekoch a cidlach, kvalita nafty, kedy kvalitnejsiu kupis v bandaske z druzstva nez z benzinky

super mechanici ktori nemaju sajnu ako to auto opravit, vid moje kde mam strhnute sruby na tehlici a pootocene tlmice, vid jeden z najodporucanejsich mechanikov v ke (mesto nie okolie), uz ho neodporucam

dalej su ludia ktori problemy este riesia, niektori pokial jazdi neriesia, potom to daju nejako spravit a posunu dalej a nejaky chudak to kupy

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Štvrtok, 12. Apríla 2012, 14:14
od csuka530d
(dalej su ludia ktori problemy este riesia, niektori pokial jazdi neriesia, potom to daju nejako spravit a posunu dalej a nejaky chudak to kupi)


plne suhlasim

a dakujem za reakcie myslím že to bude zaujima tema

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Piatok, 13. Apríla 2012, 09:28
od TT-SIMIK
ak vychytáš všetky muchy a urobíš udržbu ako máš tak ten motor ide do nemoty....vo vela prípadoch ludia kupia vyhonené kusy, chodia ku mne auta čo ide len tak na preventívku a auto ide jak hodinky......stále.....hlavne ide o dobry preventívny servis a nezanedbat nejaké veci.....

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Piatok, 13. Apríla 2012, 11:56
od BMW328i
mna zatial nesklamal tento motor a sam som zvedavy co povie diagnostika u TT-SIMIKA...:)

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Piatok, 13. Apríla 2012, 13:16
od Risho_21
treba benzín :D nafta patrí do kamiónov :D a keď niesú lóve na tankovanie tak si treba kúpiť plyn :)

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Piatok, 13. Apríla 2012, 13:29
od jararak
risho, skus, uvidis, nevravim, ze som chcel odjakziva ropaka, avsak pri tom najazde mi to pride lepsie riesenie, mimochodom ustalil som sa niekde na hodnote 6,8l pri ke-ba za 4h na letnych, na zimakoch som to dal o 2dcl menej. avsak po meste to nema vyznam kocikovat.

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Piatok, 13. Apríla 2012, 19:54
od csuka530d
RISKO velmi debilná poznámka ale akceptujeme tvôj názor. bracho má 323CI automat a priemernou spotrebou kombinovane pod 10 litrov to neide

my jazdime za 7 litrov s vyssim výkonom. :thumbup:

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Piatok, 13. Apríla 2012, 20:20
od 2bad
osobne mam 530d s motorom nemam takmer ziadny problem... ale ak mam pravdu povedat, tak diesel uz v zivote nikdy... ten nabeh turba chrochtivy zvuk a smrad z vyfuku (popripade z webasta) je neznesitelny.... buduce auto bude urcite 530i/540i na plyn... a stale budem jazdit lacnejsie s vyzsim vykonom a krajsim zvukom :) holt kupil som si dizla len koli tomu, ze som to chcel vyskusat. takisto aj automat.. automat je super vec ale diesel nieje pre mna :) a zase zabit dobry benzin automatom by bola sprostost :D

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Piatok, 13. Apríla 2012, 21:38
od csuka530d
2 bad no s tým zvukom plne suhlasím , zo smradom nesuhlasim , občas citiť webasto ked vystupim z auta ale inak nič.

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Piatok, 13. Apríla 2012, 23:39
od jararak
drz motor nad 3,5t rpm a zvuk to ma skoro rovnaky ako v8 :D

ked som ja kupoval tiez nebola ziadna e39 s m54 motorom v toure, moja bola najlacnejsia pofacelift v tej chvilke, prisiel som za chalanom, porozpravali sa, ukazal mi stos fakur co je urobene, co nieje, povedal som si, ze radsej zoberem auto, kde viem co vsetko nieje urobene, ako ma mat urobene nejake pochybne kokotiny a uz to mam vymene davno a myslim, ze za dost kvalitne komponenty, cena spolu so vsektym ma vysla na menej ako 2. najlacnejsia ked som kupoval.

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Napísané: Sobota, 14. Apríla 2012, 11:23
od Risho_21
Jaro dobre na pravidelne trasy ke-ba nech... Ale do mesta jednoznacne benzin.


A ty co jazdis za 7l a 323pod 10 nejde, ja jazdim za 13 a vedu z toho nerobim a pisal som ze ak som zid alebo proste na to nemam, pri dnesnych cenach benzinu aj nafty jazdis najlacnejsie na plyn! A mozes mat aj 3l spotrebu na tej nafte... A benzin bude vzdy zivsi a krajsi zvuk bude mat, vo volnobehu ho nieje pocut a pri tankovani sa rozjimam nad vonou benzinu xD

Kdez to nafta tam je vyhodny asi tak tah a nizka spotreba a pohodlie na dlhych trasach ze nemusis casto navstevovat pumpu ale su tu nevyhody... Vysoka starostlivost o turbo, dlhe zohrievanie, zimne starty tomu nerobia dobre, vo volnobehu to huci jak traktor a ked podradim ta za mnou cierny kudol dymu(neviem ako u CR, hovorim o 2.5tds) Takze ako vravi moj laicky mozog. Diesel do mesta neeeee :D