Strana 1 z 2
M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Streda, 21. Marca 2012, 23:25
od Gabriel86
Zdravým všetkých chcem sa s vami podeliť o moju skúsenosť a poprosiť o vaše názory. Dnes som bol u mojho servismena morať tlaky vo valcoch a je to bieda taký priemer bol medzi 3 a 4. Najhoršie na tom boli 2 a 5 valec tam ukazovalo 1. Moja otázka znie či by tento slabý tlak mohol byť sposobený aj zlými ventilmy. Auto vôbec nežerie olej ani kvapku spotreba je primeraná. Otázka je keby boli zle piestne krúžky žralo alebo nežralo by olej ? Pokial by šlo iba o vybrúsenie ventilov oplatilo by sa do toho isť ale vyberať piesty a dávať nové krúžky to je asi blud.
Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Streda, 21. Marca 2012, 23:51
od ViktorDDD
4 valce majú kompresiu 3 a 2 valce kompresiu 1 ?? keď servisák nespravil nikde chybu tak by si mal problémy to naštartovať, a žralo by to viac oleja ako benzínu
podľa mňa servisák spravil chybu, nebolo mu divné že na 2 valcoch kompresia 1 ??
Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 06:30
od jararak
ty jedno zgeneralkovane predas kde si mal tento problem a druhe take kupis? hmm
Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 07:38
od Gabriel86
Jaro: TO je to isté auto ty myslíš asi to klepanie tak to som pomenil asi všetko čo sa dalo a až teraz som sa odhodlal že treba zhodiť hlavu lebo nič nepomohlo.
Viktor: Napíšem kompresie pre jednotlivé valce od 1 po 6: 1:4 2:1 3:3,5 4:3 5:1 6:2 Auto štartuje na šup je sice pravda že trochu zatrasie keď štartuje ale to by so pripisoval falošnému luftu. Od výmeny oleja som najazdil asi 7000km a nezožralo ani kvapku oleja a spotrebu mimo mesta pri 100km/h robím 7-8 litrov čiže motor nemôže byť až tak vylagrovany. Predsa keď je kompresia 1 tak by tam musela byť brutálna netesnosť.
Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 08:08
od ViktorDDD
asi tak, bude to chyba merania, aj 4 je veľmi málo nie to ešte 1, neviem presnú hodnotu pri m52 ale tak okolo tých 11 by malo byť podľa mňa a ty máš najvyššiu hodnotu 1/3 toho
Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 09:13
od pelo
Kompresia 528i by mala byt 10,2:1
Tie cisla co Ti povedal mechanik mi pride skor ako udaj o tlaku v nejakych jednotkach, co ale nie je kompresia. Kompresia je predsa pomer tlaku vo valci medzi dolnou a hornou uvratou...skoc to premerat k niekomu normalnemu, lebo toto su hodnoty s vypovednou hodnotou blizkou nule...
Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 10:05
od Gabriel86
Dajme tomu že hodnoty sú iba orientačné ale sedí ten druhý a piaty valec lebo aj na diagnostike ukazovalo že s nimi nieje niečo v poriadku. Moja otázka je čo si myslite ak sa netratí olej môžu sa tratiť tlaky v netesnosti ventilov lebo by som nerád investoval až toľko peňazí pri výmene piestnych krúžkov

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 12:31
od LuCKy
Pri netesnosti tesniacich kruzkov piesta by spalovalo olej. Taktiez aj pri tvrdych tesniacich guferach ventilov.
Ako tu uz bolo napisane, daj si tie tlaky zmerat poriadne.
To, ze diagnostika "povedala nieco" o druhom a piatom valci moze znamenat viacero problemov, nemusi to hned znamenat netesnost.
Bol si s tym u Kamila v KE?
LuCKy
Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 12:36
od pelo
Ked povedala "nieco" o #2 a #5 valci, moze to suvisiet aj so separatorom oleja. Pri tychto valcoch je vyustenie separatora do sania, mne to napriklad cez neho zerie olej a zajebava sviecku na #2, cize diagnostika potom vyhadzuje "misfire on #2," ale to by Ti zralo aj olej. Pokial Ti nezerie olej a vo valcoch nie je tlak, tak potom najskor tie ventily, alebo podpalene sedla ventilov...
Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 12:49
od ViktorDDD
na krúžky je taká finta že zmeráš kompresiu, potom do valca nastrekneš trošku oleja a zmeráš kompresiu ešte raz, keď hodnota výrazne stúpne tak je problém s krúžkami (olej ktorý sa tam vstrekne na krátky čas utesní krúžky)
Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 13:05
od Gabriel86
Tak tlaky mi meral kamil a separátor oleja je nový vymenený aj s hadicami. Sviečky sú pekné vypálené. Strach mám len s toho že keď zhodíme hlavu a krúžky budú v prdely tak to už bude iná pálka za opravu

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 21:08
od Rudo ZM
Ako už písali chlapi vyššie:keby si mal vybehané krúžky,žralo by ti to olej a dymilo.Keď ti to nežerie olej vobec,skôr by som to videl na podpálený ventil.V takom prípade by len unikol tlak a olej ostane tam kde má.Pri podpálenom ventile nastáva aj problém výmenou zmesi vo valci a to by mohlo spôsobovať trasenie motora zásluhou dotyčného postihnutého valca...
Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Sobota, 24. Marca 2012, 02:28
od tanner540i
Vyzkousej zpusob, jaky ti radi ViktorDDD, s tim olejem.. Pokud bude problem ve spodku motoru, kup druhej (tlaky muzes na druhem motoru zmerit driv, nez ho namontujes). Co te vubec vedlo k tomu, tlaky merit? Preventivne na svem aute raci nemerte, casto se dozvite veci, ktere ste nechteli vedet

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Nedeľa, 15. Septembra 2013, 13:03
od Gabriel86
Rád by som obnovil túto tému. Tak konečne som sa k tomu dostal zmeral som tlaky vo valcoch pri zahriatom motore, relé palivového čerpadla + poistka vonku, plyn na podlahu všetky sviečky vonku a výsledky boli nasledovné: 1. valec
2.valec
3. valec
4. valec
5. valec tá istá hodnota a 6. valec
. Po pridaní oleja do valca tlak stúpol na
.
Namerané hodnoty sú rovnaké pri 1 až 5 valec 6ty valec namerané hodnoty menšie po pridaní oleja tlak stúpol. Namerané hodnoty sa mi zdajú dosť vysoké, tlakomera som mal požičaný zo servisu.
Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch
Napísané: Nedeľa, 15. Septembra 2013, 19:17
od sineDko
.