Strana 1 z 4
Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Streda, 28. Septembra 2011, 15:04
od gaspixx
Zdravím priaznivcov značky BMW.
Máte skúsenosť so zámenou častí motora 2.5 tds s časťami tohto motora používaného u opla? Rozdielne vyzerajú byť len veci okolo motora...sanie a pod a pravdepodobne riadiaca jednotka so zníženým výkonom. Hlava, blok, turbo, zvody, čerpadlo, uchytenie by malo byť zhodné, alebo sa mýlim?
Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Štvrtok, 29. Septembra 2011, 06:03
od LuCKy
Ak je TD u Opel s tymto motorom zhodne s TD u BMW, tak je ine aj turbo, je mensie (myslene voci TDS samozrejme). Zvody neviem, no nemusia byt rovnake, kedze boli v inej kasni...
LuCKy
Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Štvrtok, 29. Septembra 2011, 11:29
od luky2208
Ano bude to tam trožku inač riešene kedže su niektore veci uplne inak usporiadané ale hlava ,blok,čerpadlo a podobné zakladne veci budu určite sedieť. Uchyt motora neviem ale ak sa prešrubuju držiaky tak to sediť dude lebo blok je zhodný. Turbo bude asi zhodé a bude rozdiel len v RJ ale niesom si istý či je vyvod z turba na vyfuk jednáký to som nikdy neskumal.
Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Štvrtok, 29. Septembra 2011, 11:45
od ViktorDDD
akurát že všetky omegy TD majú hliníkové sanie ako u e34 TDS, a aj váhu majú len novšie omegy (tuším od 97 vyššie)
Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Štvrtok, 29. Septembra 2011, 12:40
od Arnold
turboo ma omega td rovnake, vaha od 1998- a rj je nastavena na 120PS

Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Štvrtok, 6. Októbra 2011, 18:38
od gaspixx
Tak dnes mi na dvor prisiel vrak spominaneho opla a pri porovnavani motorov som si vsimol jednu zaujimavost. Na mojom TDSku (E39-96) nieje ziadna riadiaca tryska. Vsetky su obycajne, bez kabla. Moze byt ze tam niekto miesto riadiacej supol obycajnu alebo fakt bola daka verzia bez riadiacej? Problem s motorom bol klasicky, teple starty, spotreba 10l, slabsi vykon v nizsich otackach. Po nastaveni rozvodu a predvstreku (s original odchylkometrom) sa start o trosku zlepsil ale vykon a spotreba zostala rovnaka. Moze byt problemom absencia riadiacej trysky?
Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Štvrtok, 6. Októbra 2011, 18:57
od antonvrabel
ešte som tds bez riadiacej trysky nevidel.asi si odhalil zavadu
Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Štvrtok, 6. Októbra 2011, 19:02
od gaspixx
Tiez som ostal zaskoceny ze som si takuto vec nevsimol, motor dost klepal, zmerali sme kompresie, tie boli 26-32 co je celkom dost. Premerali sme aj vsetky trysky, tie su tiez v super stave ale ta riadiaca ma napadla az po mesiaci starosti okolo motora. Ako je ale mozne ze nesvietila kontrolka DDE?
Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Štvrtok, 6. Októbra 2011, 19:18
od ViktorDDD
ja som už videl

ale bolo tam mechanické čerpadlo z 2,4ky, ty máš predpokladám elektrické
áno môže to byť problém ten vstrek, keďže RJ nemá signál z riadiaceho vstreku tak to beží v núdzovom režime
a k výkonu a spotrebe pomôže ešte nastavenie dávky
Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Štvrtok, 6. Októbra 2011, 19:30
od gaspixx
Cerpadlo je klasika-tdska, vaha vzduchu, vsetko co tam ma byt som kontroloval ale ta tryska mi fakt usla. Dufam ze kabel tam niekde bude trcat. Nemala by svietit ta kontrolka DDE, ked je tryska odpojena? Zajtra to skusim spojazdnit, dufam ze to pomoze lebo ten motor sa mi vymienat nechce v tych zimach, ktore maju nastat.
Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Sobota, 8. Októbra 2011, 14:31
od gaspixx
Ani vymena riadiacej trysky nepomohla, motor stale klepoce, spotreba nie a nie pod 10,5 litra takze uz asi len prehodit ten motor a dufat ze opel nenalietal tolko co bmw. Aka bude najlepsia varianta vytahovania toho motora? Zhodit predok a vysunut alebo zhodit prevodovku a vytiahnut hore? Dakujem
Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Sobota, 8. Októbra 2011, 17:33
od luky2208
gaspixx napísal:Ani vymena riadiacej trysky nepomohla, motor stale klepoce, spotreba nie a nie pod 10,5 litra takze uz asi len prehodit ten motor a dufat ze opel nenalietal tolko co bmw. Aka bude najlepsia varianta vytahovania toho motora? Zhodit predok a vysunut alebo zhodit prevodovku a vytiahnut hore? Dakujem
No najlepšia varianta bude to skontrolovať a nastaviť. Nemá zmysel meniť motor na ktorom je kompresia 30 !!! Najskôr rieš nastavenie potom výmenu čerpadla ak to bude nevyhnutné no určite nie motor !

Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Sobota, 8. Októbra 2011, 19:14
od ViktorDDD
keď už je reč o rôznych variantách motora M51 tak staršie verzie majú konzolu čerpadla spolu s blokom v jednom kuse, novšie majú tú konzolu zvlášť skrutkovanú na blok, teda podľa ETK by to tak malo byť
luky2208: trochu som googloval tak čo sme porovnávali to plastové sanie zo 4valca na moju hlavu tak je to tak isto aj u 6valca, prvé 3príruby sú rovnaké a ďalšie 3 sú opačné, takže info aj pre ostatných, keď dávate novšiu hlavu tak treba meniť aj sanie z hliníka na plast
- inak auto po nastavení ide dobre, kus sa ešte zlepšil štart ako som s tým pojazdil asi 400km tak teraz je to už skoro na brnk a o spotreba šla dole
Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Sobota, 8. Októbra 2011, 19:39
od gaspixx
Viem ze vymena celeho motora znie hlupo, ale uz si fakt neviem poradit. Je mozne ze aj tie rozvody neboli urobene na 100 percent, ale tu je dost tazke najst odbornika co sa tym motorom fakt rozumie. Vy by ste mi s tym nevedli pomoct niekedy, ked bude cas, uz by som aj cez pol Slovenska presiel, nech to slape. Ten druhy motor je za cenu repasu cerpadla a par krat som sa uz na nom viezol, takze by to nebola az take zle, ale toho povodneho by bola skoda.
Re: Zhodnosť dielov 2.5 tds a 2.5 td (opel)
Napísané: Nedeľa, 9. Októbra 2011, 11:53
od luky2208
ViktorDDD napísal:keď už je reč o rôznych variantách motora M51 tak staršie verzie majú konzolu čerpadla spolu s blokom v jednom kuse, novšie majú tú konzolu zvlášť skrutkovanú na blok, teda podľa ETK by to tak malo byť
luky2208: trochu som googloval tak čo sme porovnávali to plastové sanie zo 4valca na moju hlavu tak je to tak isto aj u 6valca, prvé 3príruby sú rovnaké a ďalšie 3 sú opačné, takže info aj pre ostatných, keď dávate novšiu hlavu tak treba meniť aj sanie z hliníka na plast
- inak auto po nastavení ide dobre, kus sa ešte zlepšil štart ako som s tým pojazdil asi 400km tak teraz je to už skoro na brnk a o spotreba šla dole
Snažim sa aby každý kto odomna odíde bol spokojný,no zázraky nedokážem. Rád som pomohol
gaspixx napísal:Viem ze vymena celeho motora znie hlupo, ale uz si fakt neviem poradit. Je mozne ze aj tie rozvody neboli urobene na 100 percent, ale tu je dost tazke najst odbornika co sa tym motorom fakt rozumie. Vy by ste mi s tym nevedli pomoct niekedy, ked bude cas, uz by som aj cez pol Slovenska presiel, nech to slape. Ten druhy motor je za cenu repasu cerpadla a par krat som sa uz na nom viezol, takze by to nebola az take zle, ale toho povodneho by bola skoda.
Kludne dojdi ak to bude v mojich silách tak ti to skúsim dať dokopy ak sa ovšem na tom už neodbavilo 50 "mechanikov"
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)