Strana 1 z 2

E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Pondelok, 26. Septembra 2011, 21:01
od scratchee
Zdravím, chalani už dlhšie mam problem s autom a potrebujem pomoc...pri rozbehu resp malych otačkach sa mi nechce rozkotulat ale akonahle sa dostane do vyššich otačok cca. 3500 auto ožije a dokaže zatlačit do sedačiek..Zdá sa mi také "priškrtene" .Pritom auto nedymí, nežere olej,nekolišu otačky na volnobehu a aj zvuk je v poho...Ku koncu tyždna by som to xcel dat na diag. bo skor chalan z NR nema volný termin..Som s toho na nervi.. Ak by ste mi vedeli čoby len trosku pomoct akym smerom sa uberat bol by som rad...Thanx

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Utorok, 27. Septembra 2011, 08:35
od Risho_21
VANOS najpravdepodobnejšie aj ja som mal podobný problém, mechanici mi ho chujne nastavili a proste to auto nešlo od nízkych otáčok, ale tvoj prípad presne to nebude pretože zvuk máš O.K ale pozrel by som sa na VANOS...

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Utorok, 27. Septembra 2011, 18:24
od scratchee
Risho diky..Zatial čo som sa tak pýtal sa ludia s tebou zhoduju...Zajtra idem na tu diagnostiku - tá by mala ukazat nejake chybne parametre čo sa tyka vanosu?? Tebe sa aj zmenil nejak zvuk motora resp. začalo klepat bo niečo take?? Ako si to potom riesil? oprava bola nakladna?? Už som na nervy s toho bo buduci tyžden mi idu montovat plyn tak neviem čo skor..

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Utorok, 27. Septembra 2011, 22:11
od Risho_21
no ono je to takto tu som písal topic o tom probléme bmw5-e39/523ia-zle-osadene-rozvody-t51835.html

áno auto od tých 2000 do 4000 ot vydávalo divné zvuky nedali sa k ničomu prirovnať :D asi dačo také keď si kupuješ kávu z automatu a automat keď ti leje kávu do pohárika tak taký nejaký zvuk :D

náklady žiadne, bolo to v rámci reklamácie keďže ho oni osadzovali... treba dať dole ventildekel a hneď si pri VANOSe a treba nájsť na nete, že ako má byť ten VANOS nastavený, keď oni otvorili ventildekel VANOS bol nastavený na max. možný stupeň... nevidel som to iba mi hovorili čiže asi tak.

na diagnostike mi vypísalo že VANOS mechanická závada.

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Streda, 28. Septembra 2011, 16:40
od scratchee
Perfektny opis zvuku Risho :thumbup: Prave som sa vratil s tej diagnostiky a ako problem sa ukázal odpaleny Snimač vačkovej hriadele ..Chalan vravel že to má za následok ten výkon bo nemože spravne fungovat VAnos...Dalej tam je odfajčeny snímač teploty nasavaného vzduchu v sacom potrubý a tretia je Lambda sonda..Dufam že po výmene toho Snimača bude všetko fajn..Zatial nemam ani paru čo bude stat oprava...Odkial nakupujete resp. objednavate sučiastky?? Diky Risho

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Streda, 28. Septembra 2011, 21:36
od Risho_21
za málo :)

no takéto vecičky by som bral originál z tempusu, máš väčšiu istotu a záruku :)

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Štvrtok, 29. Septembra 2011, 13:30
od jararak
cdilo hrieadela bude draha sranda, cca 70euro, cidlo teploty cca 17euro no a lambda bude draha, m52 chce origovku :( tusim tiez taka podobna cena

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Utorok, 6. Marca 2012, 19:12
od scratchee
no ten snimač vačky som kupil mal si pravdu niečo okolo 70eur aj ten snimač teploty nasavaneho vzduchu. lambdu zatial nie :D ale pracujem na tom..večšie problemy mi robi sam vanos bo nemam 500 eur za noví aj s pracou..neviem ako to tam pracuje, niekde tu na fore su temy s nejakou sadou gumičiek na opravu vanosu ale neviem či by to vyriešilo moj problem ked ja ho mam podla mna len zle nastaveny. som s toho na nervi a vidim to už len na ten origo servis..

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Streda, 7. Marca 2012, 09:09
od pelo
Na Vanosove gumicky je tu Jararak...
Dalsia vec, pokial netaha v nizkych otackach, skontroluj DISA klapku. Je v sani, drzia ju 2 torxy. Pokial je urvana a volne sa pretaca na oske, motor nema dostatocny tah v nizkych otackach a vo vysokych taha normalne. Ja som na M54 525i menil Vanosove tesnenia a separator oleja. To sa prejavilo len kludnym a plynulym chodom a trochu sa zlepsil tah v nizkych otackach. Potom som zistil, ze je rozsypana ta DISA klapka, tak som ju zatial prehodil z druheho auta a motor teraz ide jak urvany z retaze. Neveril som, ze ta klapka spravi taky rozdiel, ale fakt je to citit...

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Streda, 7. Marca 2012, 09:40
od jararak
neboj, gumicky poriesia vela, ale na druhu stranu niesu zazracne, to je pripad, ze mas singel, ak je to double tak tam to uz zazracne je ;)
pokial chces kompletny vanos, aj ten ti viem dodat


a pelo, on este nema disu, tu maju len m54 motory (ak nie tak ma opravte)

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Streda, 7. Marca 2012, 09:44
od pelo
No pockaj, pozriem do ETK. Ved aj moja stara M43 mala DISU...

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Streda, 7. Marca 2012, 09:51
od jararak
no pozeram ze aj m52TU motory maju disu, ale povodna m52 ho nema a on ma 98 rocnik ktory bol prelomovy, tam sa to menilo, takze pocet vanosov napovie viac ;)

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Sobota, 10. Marca 2012, 19:23
od scratchee
Chalani mam double vanos, tú DISA klapku som nenasiel čiže tam asi ani nieje :D aj ked som sa modlil aby tam bola, bo presne by to vystihovalo moj problem...Zajtra by som to xcel otvorit-iba pozriet sa jak to vyzera bo nasiel som tu na fóre fotky vanosov a niektore vyzerali fakt brutus po tych rokoch tam bola špina a hnus .kedže to maje ma niečo nad 300 000 km mam obavy čo tam najdem-bohvie aky olej tam davali ludia predomnou atd.Foto sem určite hodim..Jararak prosim ta pisal si že vieš dodat tie tesnenia na vanos,prosim ta vieš to pozriet či ich maš na tu moju kravu? popripade je ešte niečo take časte čo odchadza vo vanosoch?určite sa ti ozvem a nejak to dohodneme už len naist človeka čo by mi to spravil bo sam si netrufam a kedže nemam ani BMW tools tak to nema zmysel..zatial dik

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Streda, 14. Marca 2012, 16:52
od pelo
Neviem sice, co si videl za fotky, ale ze by tam bol nejaky humus, to neviem. Ja som pretesnoval uz 2 M54, jednu pri 230tis a druhu pri 305tis. km a akurat trocha karbonu tam bolo, nic viac. Na humus je tam olejovy filter, takze sa nemas coho bat. Rovno to spoj s vymenou oleja a mas pokoj. Samotne pretesnenie nie je nic zlozite, len si treba dat pozor na to, ze niektore zavity su lavotocive...a na singleVanos tusim bmw neponuka tu stredovu skrutku ako nahradny diel, tak na to si treba dat pozor, aby sa nezlomila. Mne sa nezlomila ziadna, len jedna bola zapecena v tom piestiku, ze z neho nesla vytiahnut, ale to nema vplyv na funkcnost...a este si zozen momentovy kluc...

Re: E39 2,8i aut. -strata výkonu pri nízkych otáčkach

Napísané: Štvrtok, 15. Marca 2012, 08:18
od jararak
scratchee - pisem ss

pelo - bol tu chalan s 528 (tusim ondr3j a nieco mal nick), co za olej tam mal, netusim, mozno este ten co davali pri zabehu motora, on naskrabal srubovakom aj z retaze mozno pol kila karbonu, avsak ani ja som toto nevidel ani na jednom motore ktory ci uz bol u mna, alebo mi chalani posielali fotky.