Strana 1 z 1

525i volnobeh

Napísané: Sobota, 23. Júla 2011, 15:44
od juronr
Caute pani. Mam problem s volnobehom. Precital som tu toho dost ohladne tohto problemu. Potrebujem poradit ak viete ako pracuje po elektrickej stranke Adjuster unit, diel cislo 7 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ld_system/ ide do neho 12 voltov, len cvaka a ziadna zmena. Ani pri pootoceni kladkou sa na cievke nic nemeni. Dalej neviem kedy ma pracovat solenoid, diel 2,3,4 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ead_vanos/ Do neho mi zase nejde napetie ani pri vysokych otackach. Ak mu dam stavu tak slape. Dik za podporu.

Re: 525i volnobeh

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 16:45
od LuCKy
1.) pracuje len s podtlakom, otvori ho len 1x a potom len cvaka bez pohybu
2.) co mas za problem, ked to merias? tento solenoid vanosu riadi RJ motora podla urcitych hodnot

Mal si to na diag, ked riesis taketo veci?

LuCKy

Re: 525i volnobeh

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 21:40
od juronr
Ako som napisal, mam problem s volnobehom a meni sa mi aj vykon. Cerpam informacie z tohto fora a tieto zariadenia by mohli udajne mat nieco spolocne s tou poruchov, len neviem ako a kedy maju pracovat. Na diagnostiku som bol, inpa, len nic moc neukazala. Pise iba vanos. Ale ten chalan co to diagnostikoval roby BMW servis sam tomu neveri. mam 240 000km. Schemu mam, len neviem kedy maju dostavat povely tie zariadenia a ako maju pracovat.

Re: 525i volnobeh

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 09:11
od LuCKy
Najskor musi vediet pracovat s INPA, potom bude vediet otestovat vanos.
Vplyv na vykon ma ako vanos tak aj DISA (ta jednotka na sani, robi krutiaci moment regulaciou 'dlzky' sania). Zhod DISA zo sania a skontroluj, ci je vporiadku klapka, pretoze pri tych kilometroch ak nebola menena uz bude asi KO, treba to skontrolovat teraz, kym z nej nieco nespadne do sania a potom do valcov...
Dalsia vec, pri tych kilometroch by sa zislo aj pretesnit VANOS, rozdiel bude citelny.
No najskor treba PORIADNE zdiagnostikovat aky je vlastne problem!

LuCKy

Re: 525i volnobeh

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 11:49
od juronr
Inpu asi ovlada. Pracuje s nou niekolko rokov. Povedal ze mu ukazuje zlu lavu stranu vanosu, tusim vravel vyfukova, ale neviem ci to vravim spravne. Na ten vanos som objednal tesnenia, takze ak bude cas tak to pretesnim. A co sa tyka tej disy, tak to je asi ta kladka co som spominal na zaciatku, len neviem ako pracuje. Je pevna, preklapa sa v pohode, len vobec nechodi pri behu motora ani pri otackach. Mala by pracovat? Ta tycka na membrane sa ani nepohne. Este mu ukazalo zle spaliny- lamda. vsetko bolo v cervenom. A zabudol som na jednu vec. Auto nema vzdy dostatocny vykon. Niekedy ide ako diezel s pokazenym turbom

Re: 525i volnobeh

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 19:13
od LuCKy
Ked ovlada INPA, tak by mal vediet otestovat aj DISA.
Ak bol problem s vyfukovym solenoidom vanosu, tak potom si riesil nespravny solenoid, pretoze vyfukovy solenoid je z predu motora na VANOSe, konkretne zospodu vanosu.
Nie som si teraz isty, ci sa DISA pohybuje pri volnobehu, podla mna nema na to dovod, na volnobeh nepotrebujes krutiaci moment, ktory vlastne DISA koriguje. Nech to odskusa cez INPA a uvidis, ci sa DISA bude hybat alebo nie (hlavne predtym nastartuj auto ak si mal DISA vonku a skusal si ventil napajat napriamo).
Ako som pisal, oba komponenty (VANOS, DISA) maju velky vyznam/vplyv na vykon.
Solenoid VANOSu odskusas, ked do jeho konektora privedies na pin c.1 +12V a na pin c.2 kostru, musi sa pohnut.

LuCKy

Re: 525i volnobeh

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 19:41
od juronr
S tym solenoidom mas pravdu. Pozeral som ten v pravo hore. Dal som mu stavu a slapal. Pozriem ten druhy. Co sa tyka toho disu, studoval som okolo toho a udajne tu kladku nenataca samotny privod napetia, ale asi je tam nieaky ventilcek ktory otvara podtlak na tu membranu a ten sposobuje samotne natocenie. Vies mi to potvrdit? Lebo mne ten ventil nebeha. Asi bude v tahu, ale to nemam potvrdene. Inak Ti dakujem za ochotu pomoct !!!

Re: 525i volnobeh

Napísané: Streda, 27. Júla 2011, 06:23
od LuCKy
Presne, DISA funguje aj vdaka podtlaku (50% podtlak, 50% ventil), preto som Ti napisal, ze ak si skusal ten ventil otvarat napriamo, tak musis DISA vratit spat do sania a nastartovat motor, pretoze uz v nej nie je podtlak. Ak si vsimnes, tak na jej tele v tom kruhu pod lopatkou je dierka s cca. 1mm priemerom.
Potom skus na konetor DISA pin c.1 dat kostru a na pin c.2 +12V a otvorenim ventilu sa pohne aj klapka, no maximalne sa jej to podari asi len 1x, potom uz nebude podtlak, ktory by klapku vratil spat (zatiahol tiahlo) a bude len cvakat.

LuCKy