Strana 1 z 1

M-54 K.O. e39

Napísané: Utorok, 21. Júna 2011, 17:50
od blana
3.ventile k.o. voda do valcov. hlava este neviem.
cesta do prahy. teplota normal. chod motora normal. zrazu biely dym z vyfuku. :(
3500km na novom LPG zariadeni.
DOVODY :?:
diki...

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Streda, 22. Júna 2011, 12:14
od jollyjoker
blana napísal:
3.ventile k.o. voda do valcov. hlava este neviem.
cesta do prahy. teplota normal. chod motora normal. zrazu biely dym z vyfuku. :(
3500km na novom LPG zariadeni.
DOVODY :?:
diki...

Zistil si niečo viac? Predpokladám že montáž a prevádzka na plyn takýto rozsah problémov nemohla spôsobiť.
To je skôr výsledok rozvodu a časovania ventilov.

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Streda, 22. Júna 2011, 15:27
od blana
zatial nie cakam na tu hlavu...

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Streda, 22. Júna 2011, 16:35
od LuCKy
Vidim, ze tej cesty do Prahy si sa bal opravnene... :(
Co konkretne sa stalo ventilom?

LuCKy

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Streda, 22. Júna 2011, 20:23
od blana
mechanik mi to vysvetloval ze boli uz vytlacene semeringi na nich. to som pochopil ze boli nejak pridrate asi a tym padom isla voda do valca.
to malo sposobit ten biely dym s vyfuku.
teraz ich ide davat prebrusovat nejak a davat nove tesnenia.
ten mechanik v prahe tvrdi ze je na vine plyn...
asi tak nejak :roll:

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Štvrtok, 23. Júna 2011, 07:23
od LuCKy
Ten plyn tam bol ako dlho?
Simering vystreduje ventil v hlave motora a zaroven tesni aby sa nedostal olej do spalovacieho priestoru. Ked su uz simeringy tvrde, tak uz dobre netesnia, pretlaca sa olej do valca (zvysena spotreba oleja) ale zaroven sa derie aj oska ventilu == to sa prebrusit neda, len vymenit za novy ventil. Jedine, ze by bol ventil podpaleny a dobre nepriliehal k hlave.
Tu vodu v suvislosti s ventilom si vysvetlit neviem.
Motor Ti predtym neklepkal (nieco podobne KO vanosu)? Pretoze aj takto sa prejavuje podpaleny ventil.

LuCKy

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Štvrtok, 23. Júna 2011, 08:19
od ppmajko
cau, neviem ti sice poradit s tou chybou, ale ak by si mal zaujem o nejake veci na M54 mam jeden motor na rozpredaj,,,,tam bola asi vadna hlava,lebo tlacilo vodu do nadobky,,,ja som to riesil vymenou motora :-k

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Štvrtok, 23. Júna 2011, 12:31
od Milosss
LuCKy napísal:
Ten plyn tam bol ako dlho?
Simering vystreduje ventil v hlave motora a zaroven tesni aby sa nedostal olej do spalovacieho priestoru. Ked su uz simeringy tvrde, tak uz dobre netesnia, pretlaca sa olej do valca (zvysena spotreba oleja) ale zaroven sa derie aj oska ventilu == to sa prebrusit neda, len vymenit za novy ventil. Jedine, ze by bol ventil podpaleny a dobre nepriliehal k hlave.
Tu vodu v suvislosti s ventilom si vysvetlit neviem.
Motor Ti predtym neklepkal (nieco podobne KO vanosu)? Pretoze aj takto sa prejavuje podpaleny ventil.

LuCKy

A nevystreduje ventil v hlave aj voditko ventilu? Teda respektive len to? Neni gufero ventilu len proti prieniku oleja a pomocnu ulohu ma pri vedeni ventilu ale ved venil ma vacsinu svojej casti v hlave kde je voditko ventilu nie?

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Štvrtok, 23. Júna 2011, 15:49
od LuCKy
Milosss: mas pravdu, ventil vedie jeho voditko. Kazdopadne stvrdnuty simering sposobuje to, co som popisal.

LuCKy

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Štvrtok, 23. Júna 2011, 16:01
od blana
plyn je tam od decembra cca3500km. mohol to zapricinit aj vadny vanos :?: dost spatne mi to startovalo preto som sa pytal aj na tie sviecky.
ale vymena nepomohla. mohla sa tam dostavat voda alebo olej cez noc a preto to zle startovalo :?: tie ventile ze nove sedla zbrusit alebo nieco
take mozno pisem blbosti :roll: diki...

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Štvrtok, 23. Júna 2011, 17:19
od Milosss
Ak idu von ventily tak sa musi zbrusit sedlo aj ventil aby dosadli, vzdy ked je to vonku, iba ked je nova hlava a ventily sa nemusia, takto som to ja pocul.
A co sa tyka oleja, ak mas zle gufera na ventiloch a stecie olej do spalovacieho priestoru, malo by to tazsie startovat a zadymit po starte. Inac si to neviem vysvetlit. Ak ti to napriklad nedymilo, ze gufera boli dobre ale aj tak spatne startovalo a teraz aj ventil spravil papa, nemohol byt problem s Vanosom, ze potocil vacku az moc? Ci je tam urcity doraz ze sa to nemoze stat, nevidel som nikdy zvnutra Vanos ale podla obrazkov by sa to stat nemalo, je tam max a min potocenie vacky voci tomu ozubenemu kolesu a to asi nemozu sa strtenut nikdy ventily s piestom. A preskoceni rozvod tiez napriklad? Lucky vyjadri sa ty si odbornejsi na benzinove motory, ja len skusam moznosti.

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Štvrtok, 23. Júna 2011, 17:54
od LuCKy
Teoreticky keby vanos zle natacal vacky, tak by sa mohlo stat, ze explozia nastala este v case, ked neboli ventily uplne zatvorene a preto ich podpalilo ale ci je to realne mozne neviem, nie som odbornik na motorovu mechaniku, vacsinou len na to, co som uz prakticky riesil alebo na elektriku ci elektroniku. Ved aj na to vystredenie/vedenie ventilov som zabudol ako to presne je. :-k :smile:
No neviem si predstavit ako by to mohol sposobit plyn po 3500km, jedine mozno nespravnou montazou / nastavenim, za normalnych okolnosti tazko... :?:
DISA je OK? Auto malo tah alebo bolo lenive? Zvuk motora bol aky?

LuCKy

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Štvrtok, 23. Júna 2011, 19:58
od blana
lucky ak si pamatas tak diag. ukazala solenoidu no neviem potom som sa na to vysral.
neviem co je disa ale motor isiel pekne za tepla ale bolo to lenivejsie len som si myslel ze si to len domyslam viete vsetci ako to je :roll:
volal som do prahy a hlava bola kriva ale vydrzala.
tak vsetky tie tesnenia co sa tyka ventilov bude davat nove ale ze s vanosom bude mat pantu s natavenim a tak...

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Piatok, 24. Júna 2011, 06:08
od LuCKy
DISA je ta cierna krabicka na sani z boku, nad privodom vzduchu do sania. Ma v sebe kladku, ktora reguluje prietok vzduchu, cim v nizsich a vyssich otackach zvysuje krutiaci moment/vykon motora. Tie klapky sa zvyknu odtrhnut a na nete som nasiel aj pripad, kedy casti z tej klapky nasalo do motora ale to sposoby aj poskodenie piestu atd., zrejme nie Tvoj pripad. Ten vykon moze vsak suvisiet aj s vanosom, bolo by ho treba otestovat, ci funguje spravne. A nastavit double vanos nie je sranda, pokial to uz par krat nerobil, pripadne ak nevie ako to presne funguje.
Urcite treba skontrolovat este DISA, pre istotu. Drzia to dva torxy, vybratie je jednoduche.

LuCKy

Re: M-54 K.O. e39

Napísané: Piatok, 24. Júna 2011, 20:03
od blana
ten vanos bude robit Snejk z ceskeho klubu je to v jeho servise.
tu DISU mu pripomeniem nech to pozre.
diki moc...