Strana 1 z 2
E39 525d KickDown
Napísané: Sobota, 12. Februára 2011, 20:02
od lionlion
Zdravim, uz cca. pol roka nemam-nepocitujem kickdown. Jedna sa o 525d manual. Predtym tam bol, len neviem presne za akych okolnosti, ci aj pri vypnutom aute. Ale bolo ho pekne citit ten odpor na pedali, aj to pekne zatlacilo do sedadla.
Ten odpor tam uz nieje aj uz netlaci tak odrazu do sedadla, vykon ako taky mozno ostal, neviem uz som si neako zvykol, teraz ma ten vykon tak neohuruje ako na zaciatku.
Kde moze byt problem, viem ze na podlahe mam taku ciernu skrinku a ze je tam dvojity potenciometer. Je tam este neaky ten spinac prer kickdown? Co tam vlastne robi ten odpor pedalu ktory ja nemam? Dost ma to stve, a teraz ako som vycistil EGR (menil som zhavice) tak sa mi zda ze uz ani turbo tak necitit kedy zapina, ale tu az taku zmenu necitim, mozno si to len namyslam.
Mal som moznost sa previest na 530d manual, 2000 rocnik predFL model. Kickdown som tam tiez necitil, ale bolo pekne citit ako zapina turbo pri cca 1800-2000. Je mozne ze na mojom je turbo naodchode, alebo nenataca klapky v nom? alebo co moze byt?
Bud je chyba vo mne a uz som si zvykol na vykon (ale KickDown tam neni urcite) alebo je chyba v aute.
Re: E39 525d KickDown
Napísané: Sobota, 12. Februára 2011, 20:41
od chefino
nieco si evidentne pleties, lebo kickdown maju len automaty, nie manualy.
Re: E39 525d KickDown
Napísané: Sobota, 12. Februára 2011, 20:58
od lionlion
Urcite? Si si isty, no lebo ja by som hlavu dal, ze to tam vtedy bolo. Normalne som slapol na podlahu a este tam bol taky odpor-doraz, ten ked som pretlacil tak to auto ozilo. Aspon ja som mal taky pocit.
Re: E39 525d KickDown
Napísané: Sobota, 12. Februára 2011, 21:24
od peterle
Si neviem predstavit co by robilo na manuale kickdown, kedze na automate to robi podradenie prevodoveho stupna o 1 az 2 rychlosti.
Re: E39 525d KickDown
Napísané: Sobota, 12. Februára 2011, 21:35
od chefino
Viem, že kamošov Lexus IS200 manuál mal dve polohy plynového pedálu, asi do polky išiel ľahko a od polky prekonal taký odpor a mal zvyšnú polku dráhy až po "podlahu". Ale bolo to čisto na to, aby človek vedel, kedy jazdí ešte "na pol plynu" a teda na rozumnú spotrebu a potom športovo, keď šiel plynom ďalej.
Kick down na automate je len posledný 1cm pedálu takpovediac, keď ako píše kolega, automat podradí najviac ako vie v danom momente a je to na prudkú akceleráciu.
Re: E39 525d KickDown
Napísané: Sobota, 12. Februára 2011, 21:38
od lionlion
No neviem sice co by to robilo na mojom, ale na novsich som si predstavoval natocenie tretej vacky a tym vacsie otvaranie ventilov, otvorenie klapiek v sacom potruby a mozno aj natocenie klapiek turba.
Aspon taku neaku som mal predstavu. Takze hovorite ze manual nic take nema ani nic tomu podobne. No ale stale mi nejde do hlavy, co to tam bolo na to pedali, neaky doraz. Presne ako Kickdown, nic tomu podobne tiez vozi nemaju?
Re: E39 525d KickDown
Napísané: Nedeľa, 13. Februára 2011, 11:43
od Maco
Ako hovoria kolegovci, manual nema kickdown lebo kickdown je podradenie automatu o 1-2 stupne nizsie ako ked pri manuali ked predbiehas das z 5ky 3 a tak. Mozno ze si mal vtedy nejak otvorene okno alebo tym ze si mal auto nove tak sa ti zdalo ze to auto tahalo jak svina a ze si si len zvykol, alebo ked hovoris ze to mozno aj straca na vykone treba kuknut turbo, ale take to psychologicke stracanie na vykone to robi len zvyk na auto

Takze kickdown tam nenajdes :)
Re: E39 525d KickDown
Napísané: Nedeľa, 13. Februára 2011, 14:31
od lionlion
Ono na vykone ani tak nestraca si myslim, lebo stale dobre taha, ani pri predbiehani nieje problem. Aj napr. chodim do prace a na konci jednej dediny je kusok rovinka a potom zakruta, a ked dam podlahu na konci dediny, po zakrutu je to furt ta ista rychlost.
Asi som si fakt zvykol a uz ma ten vykon tak neohuruje. Predtym som mal Octaviu 1.9SDI mala 64PS, ten moj bavo ma 163PS tak ked som prvykrat nanom jazdil tak som myslel ze ma M5-ku

. Tahalo to jak dive a predbiehalo sa jedna radost, kde to na Octavke ma aj kamiony predbiehali
No ale keby ste ma teraz nepresvedcili, tak by som sa s hocikym hadal ze mi nefunguje Kickdown
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
. A je mozne ze tieto auta maju aspon neaky ten doraz na pedali aby som zakazdim nedaval plny kotol iba ked prekonam ten doraz, a uz sa pokazil? Myslim len taka pruzina na pedali abo nieco take, abo zase trepem blbosti.
Re: E39 525d KickDown
Napísané: Nedeľa, 13. Februára 2011, 14:42
od chefino
Nič také, asi si si nevedel zvyknúť na turbo-lag a potom kopanec, tak sa ti zdalo, že je to kick down

Re: E39 525d KickDown
Napísané: Nedeľa, 13. Februára 2011, 14:45
od eko.fresh
lionlion napísal:Ono na vykone ani tak nestraca si myslim, lebo stale dobre taha, ani pri predbiehani nieje problem. Aj napr. chodim do prace a na konci jednej dediny je kusok rovinka a potom zakruta, a ked dam podlahu na konci dediny, po zakrutu je to furt ta ista rychlost.
Asi som si fakt zvykol a uz ma ten vykon tak neohuruje. Predtym som mal Octaviu 1.9SDI mala 64PS, ten moj bavo ma 163PS tak ked som prvykrat nanom jazdil tak som myslel ze ma M5-ku

. Tahalo to jak dive a predbiehalo sa jedna radost, kde to na Octavke ma aj kamiony predbiehali
No ale keby ste ma teraz nepresvedcili, tak by som sa s hocikym hadal ze mi nefunguje Kickdown
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
. A je mozne ze tieto auta maju aspon neaky ten doraz na pedali aby som zakazdim nedaval plny kotol iba ked prekonam ten doraz, a uz sa pokazil? Myslim len taka pruzina na pedali abo nieco take, abo zase trepem blbosti.
to mas tak jak s telkou, kupis si 50 palcovu telku do obyvacky a za tyzden uz je mala

Re: E39 525d KickDown
Napísané: Nedeľa, 13. Februára 2011, 14:59
od lupo
peterle napísal:Si neviem predstavit co by robilo na manuale kickdown, kedze na automate to robi podradenie prevodoveho stupna o 1 az 2 rychlosti.
Ecka medaky mali kickdown aj manualy - ked si mal na tempomate nastaveny limit napr. na 50km/h a auto uz pri normalnom tlaceni plynu nezrychlovalo, tak cez kickdown sa limit vypol a auto zacalo zrychlovat
Re: E39 525d KickDown
Napísané: Nedeľa, 13. Februára 2011, 15:31
od Maco
lupo napísal:
Ecka medaky mali kickdown aj manualy - ked si mal na tempomate nastaveny limit napr. na 50km/h a auto uz pri normalnom tlaceni plynu nezrychlovalo, tak cez kickdown sa limit vypol a auto zacalo zrychlovat
Tak to nebol kickdown ale nieco ine
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission http://en.wikipedia.org/wiki/Throttle_position_sensor staci si dat wikipediu a zadat kickdown a o manuali tam neni nic pisane, teda az an toyotacki robotizovany manual
Re: E39 525d KickDown
Napísané: Streda, 16. Februára 2011, 13:52
od Driver67
Tie najlepsie vybavy mali kick down aj ked islo o manual.
Z otvoru na zapalovac sa vysunula ruka cigana, ktora ti hodila nizsi kvalt. Dokazala to vdaka preciznosti ciganov od BMW. Boli taky sikovny, ze dokazali podradit aj bez vymacknutia spojky. Ak nahodou cigan zle trafil kvalt tak ti oratalo zuby v prevodovke a vysledna hodnota bola vypisana na tajnom ukazovateli ukrytom pod sedadlom spolujazdca. Takze nikto vysledok nikdy nevidel.
Re: E39 525d KickDown
Napísané: Streda, 16. Februára 2011, 16:41
od chefino
Re: E39 525d KickDown
Napísané: Streda, 16. Februára 2011, 20:17
od lionlion
Driver67 napísal:Tie najlepsie vybavy mali kick down aj ked islo o manual.
Z otvoru na zapalovac sa vysunula ruka cigana, ktora ti hodila nizsi kvalt. Dokazala to vdaka preciznosti ciganov od BMW. Boli taky sikovny, ze dokazali podradit aj bez vymacknutia spojky. Ak nahodou cigan zle trafil kvalt tak ti oratalo zuby v prevodovke a vysledna hodnota bola vypisana na tajnom ukazovateli ukrytom pod sedadlom spolujazdca. Takze nikto vysledok nikdy nevidel.
Aha, a dost som sa cudoval ze co to je za displej pod tym sedadlom ked som mal interier vonku. Tak uz viem ze naco su tie cisla na nom napisane. A inac za kolko by mi to vedeli zase spojazdnit, lebo sa mi zda ze predtym ten cigan celkom dobre podradoval, bol taky sikovny ze nikdy som si ani tu ruku nevsimol. Len uz asi zdochol od hladu, lebo musim podradovat za neho. Preto ten zapalovac ani vobec nemam, som si myslel ze ho predchadzajuci majitel stratil.
Inak Driver67, tie MOMO kola este mas?