Strana 1 z 1
výmena hydrostelov
Napísané: Štvrtok, 30. Decembra 2010, 12:07
od vubo
Ahojte. Na jar sa chystám vymeniť hydrostely na E39 523 a potreboval by som poradiť ako na to. Je tu síce dosť popísané o hydrosteloch, ale nenašiel som konkrétne ako sa to vymieňa. Chcel by som si ich vymeniť sám, prípadne ak by bol niekto ochotný z Bratislavy + okolie mi asistovať, lepšie by bolo, keby som ja asistoval :-) a čo všetko k tomu potrebujem, prípadne, čo všetko by sa už malo vymeniť. Až na studený ranný cca 10sek. klepot nemám iné závady. V lete bolo ticho, začalo to až keď sa ochladilo. Za každú radu ďakujem.
Všetkým členom prajem príjemné sviatky, nezabudnutelného Silvestra a šťastný Nový rok.
Re: výmena hydrostelov
Napísané: Štvrtok, 30. Decembra 2010, 12:32
od ViktorDDD
za to klepanie v zime po štarte ak to cez leto nerobilo môže väčšinou zle zvolená viskozita oleja, olej je studený, hustý a nestihne sa natlačiť do hydroštelov
Re: výmena hydrostelov
Napísané: Štvrtok, 30. Decembra 2010, 12:33
od LuCKy
Bez odborníka a pomôcok by som to neskúšal.
LuCKy
Re: výmena hydrostelov
Napísané: Štvrtok, 30. Decembra 2010, 13:37
od blesk
ViktorDDD napísal:za to klepanie v zime po štarte ak to cez leto nerobilo môže väčšinou zle zvolená viskozita oleja, olej je studený, hustý a nestihne sa natlačiť do hydroštelov
ono je to pravda do istej miery - testoval som rozne oleje aj olej filtre a rozdiel bol pomerne vyrazny aj v ramci jednej viskozitnej triedy ala vacsinou ak ten olej neni uplny hnoj a mimo viskozita (napr 0W30 v motore kde sa inak leje 10W40 alebo az 10W60) tak su to predsa len minimalne zanesene hydrodvihatka a vymena, resp. repas pomoze
Re: výmena hydrostelov
Napísané: Štvrtok, 30. Decembra 2010, 14:52
od vubo
pôvodne tam bom castrol 5W-30 a teraz tam je 5W-40, tiež castrol. je na ňom asi 7000km. niekde som čítal, že sa dajú hydrostely aj repasovať, či stačia len vyčistiť, tak neviem.
Re: výmena hydrostelov
Napísané: Štvrtok, 30. Decembra 2010, 16:06
od LuCKy
Nemal by sa tam davat 5W50?
LuCKy
Re: výmena hydrostelov
Napísané: Štvrtok, 30. Decembra 2010, 22:53
od ViktorDDD
no čerpateľnosť za studena určuje číslo pred W a tá je vo všetkých prípadoch 5, takže pri studenom štarte by sa mali všetky správať rovnako, či 5W30, 5W40 alebo 5W50
inak koľko je najazdených na tom oleji? keď nebol menený teraz pred zimou niekedy a už máš na ňom viacej najazdených tak po výmene klepot hydroštelov môže prestať
inak ako to tu bolo písané, radšej s tým za odborníkom, ak to chceš mať poriadne spravené, je s tým trocha roboty
Re: výmena hydrostelov
Napísané: Piatok, 31. Decembra 2010, 17:59
od jojosss
LuCKy napísal:Nemal by sa tam davat 5W50?
LuCKy
Nie.
Podla normy:
"Longlife-04" - SAE 0W-40,SAE 5W-30
"Longlife-01" - SAE 0W-40 (ACEA: A3/B3,EC II),SAE 5W-30(ACEA: A3/B3,EC II)
"Longlife-98" - SAE 5W-40 (ACEA: A3/B3/API SJ/CD,EC)
Vsetko FULL Synthetic
Re: výmena hydrostelov
Napísané: Nedeľa, 2. Januára 2011, 15:02
od vubo
5w-40 sedí aj podla knižky. skúšal som aj ten sajrajt od liqui moly, ale bez úspechu. dám to vymeniť a bude hádam pokoj.