Strana 1 z 2

Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Nedeľa, 26. Decembra 2010, 17:20
od misiak530d
Zdravim,mam auto BMW 530D e 39 rocnik 2002 s takymto problemom.Stava sa mi ze ked idem dlhsiu trasu zohreje sa ako normalne ale potom kolise teplota resp. kolise od strednej polohy ku chladnejsej polohe zase sa vrati drzi stred a zase zakolise,mam pocit ze to bude termostat.Este som sa tym nezaoberal ale viete mi povedat kde sa termostat na tomto aute nachadza? Diky a prajem stastne a vesele vsetkym priaznivcom BMW

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Nedeľa, 26. Decembra 2010, 17:45
od Maco
misiak530d napísal:
Zdravim,mam auto BMW 530D e 39 rocnik 2002 s takymto problemom.Stava sa mi ze ked idem dlhsiu trasu zohreje sa ako normalne ale potom kolise teplota resp. kolise od strednej polohy ku chladnejsej polohe zase sa vrati drzi stred a zase zakolise,mam pocit ze to bude termostat.Este som sa tym nezaoberal ale viete mi povedat kde sa termostat na tomto aute nachadza? Diky a prajem stastne a vesele vsetkym priaznivcom BMW


Musis dat dole predny akusticky kryt na motore, dole musis dat aj vrtulu a vyzera to takto http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... hermostat/ cislo 4, je to plastove, len aby si nehladal nic kovove.

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Nedeľa, 26. Decembra 2010, 22:33
od johny_BMW
No ja mam ten problem, tiez ten isty motor aj model 2002 142kw, ze malo kedy sa mi vobec zohreje aspon po prvu bielu palicku, asi 70stupnov, len ked sa snim pohram alebo co, ze ho drzim vbo vyssich otackachtak vtedy ale pri normalnej jazde tak max 2500ot/min..tak nieje sanca teraz vtej zime a v lete v pohodke sa zohrial na 90 a pohoda ale teraz....ze vraj mi moze len slzit termostat ale to uz ked tak rovno vymenit..nie??
dik za odpoved a pekne sviatky a stastny novy rok

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Pondelok, 27. Decembra 2010, 08:32
od spec
neviem aku ma prevadzkovu teplotu diesel,ale pokial ti nehreje tak určite maš otvoreny termostat,určite vymen čim skor.

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Utorok, 28. Decembra 2010, 00:16
od korado
a pokial dobre viem termostaty su tam dva, maly a velky...

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Utorok, 28. Decembra 2010, 08:57
od Maco
korado napísal:
a pokial dobre viem termostaty su tam dva, maly a velky...


Tak to si niesom isty.... mne odisiel po jednej jazde p oraci termostat, praskol a vytiekla cez necho voda tak som ho vymenil za novy, a bol to ten na linku, a tam je len jeden.

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Utorok, 28. Decembra 2010, 09:18
od Pity777
ja mam ten isty problem, auto sa mi dlho nahrieva a tiez pri mrazoch ako su teraz -8 az -3 auto na 90 stupnov mam problem vobec nahriat a aj ked sa nahreje staci trosku ze idem kludnejsou jazdou a motor sa vychladi. a tak isto kurenie v aute kym zacne hriat aj zmrznem, na mondeu co som mal pred tym kurenie krialo uz po cca 2 min, teraz mam pocit ze aj po 15 min ide len jemne vlazny vzduch. tomu zohrievaniu auta som nevenoval taku velku pozornost kedze je to moj prvy 6 valec nevedel som ako sa taky motor sprava ale ked pisete ze to nieje ok ta dam vymenit termostat.

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Utorok, 28. Decembra 2010, 15:57
od 2bad
no ja som uz aj novy termostat kupil, ale ani za svet neviem ako vybrat ten ochranny kryt vrtule alebo ako odstranit vrtulu :) podla hadic som ho nasiel, sice bol zasvineny jak hovado ale podarilo sa :) ale skoncilo to pri pozerani sa nan cez vrtulu a skusanim odstranit ju. :) dajte niekto nejaku radu. a ako je to s vodou? treba ju vyliat alebo staci vypustit niekam do bandasky a potom ju dat naspät do chladica?

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Utorok, 28. Decembra 2010, 17:00
od Maco
Neviem ale ja som ani s polorozpadnutym aj novym termostatom nemal taketo problemy, za malu chvilku sa zahreje na 90 a tam drzi az ked nevypnem, dokonca vydrzal aj 30km bez klinoveho remena a neprehrial sa, teraz v mrazoch mam do 5-6 minut v aute teplo a motor zahriaty za modrym polickom takze tento problem moc nepocitujem.

2bad: ked tam mas saharu taky ten kryt cez vrtulu tak sa obavam ze musis rozobrat chladice lebo to je niekde tam zacviknute, staci pohladat, a vrtulu dole ? Najvacsi kluc co tam pasuje, kladivo, boh pri tebe a dobry uder, inak som to zatial nevidel nikoho robit, len kladivo a kluc lebo je to dobre utiahnute, ale zas musis jemne aby si nedodrbal visku a tu osku na ktorej to je :lol:

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Streda, 29. Decembra 2010, 09:32
od PreludeH
Pri výmene termostatu musí ísť dole vrtuľa, má opačný závit, takže pri demontáži treba dávať pozor. A autá s automatickou prevodovkou majú 2 termostaty.

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Streda, 29. Decembra 2010, 14:24
od Maco
PreludeH napísal:
Pri výmene termostatu musí ísť dole vrtuľa, má opačný závit, takže pri demontáži treba dávať pozor. A autá s automatickou prevodovkou majú 2 termostaty.


To s tymi 2 termostatmi som nevedel \:D/ budem o nieco mudrejsi, ale ked mi to vsetko pracuje tak jak ma tak je asi vsetko v pohode, kde je ten druhy ?

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Štvrtok, 30. Decembra 2010, 01:26
od 2bad
no okej tak to skusim.... len musim pockat lebo aj v garazi je teraz pri minus 16 paradna kosa a rozoberat veci v lyziarskych rukaviciach jetrosku nemotorne :-D
chvilku este vydrzim :)

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Štvrtok, 30. Decembra 2010, 15:17
od PreludeH
13 je to termostat pre EGR. Už som sa stretol s 2 prípadmi kedy aj po výmene klasického termostatu sa auto nevedelo zohriať. Pomohla výmena termostatu EGR.

Obrázok

Uploaded with ImageShack.us

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002.

Napísané: Pondelok, 3. Januára 2011, 15:01
od BMW5
Mám takú istú poruchu pri E39, 525d, r.02/2001, motor sa nezohreje ani po 2 hod. jazdy.
Platí aj pre tento uvedený model to isté, čo je napísané v predošlom príspevku?
Ďakujem za odpoveď.

Re: Termostat BMW 530 D e39 rok 2002

Napísané: Streda, 5. Januára 2011, 23:13
od miloE39
Ahoj mal som ten isty problem auto sa pomaly zohrievalo a ked som siel na lahky plyn padala teplota,vymenil som egr termostat(je ho vidiet aj s predu nad vrtulou pod tym priecnym krytom)stoji okolo25eury vymene to je za 10 minut.ten termostat sluzi na chladene vyfukovych plynov a myslim ze ho maju motory euro 4