Strana 1 z 2

E39 525tds - zly teply start

Napísané: Pondelok, 22. Novembra 2010, 00:32
od kovox
Zdravim vas.chcem sa vas opytat,jedna sa o E39 525tds.vsetko na je ok.studeny start,vykon, spotreba,filter,saci kos v nadrzi,zavice.atd. ale ked sa zohreje na prevadzkovu teplotu a zahasim motor len na 5min,uz ho mam potom problem nastartovat..musim tocit minimalne 15sekund.viem ze toto je chyba na kazdej druhej 525.len neviem co stym.poradte.

Re: zly teply start

Napísané: Pondelok, 22. Novembra 2010, 09:58
od lionlion
Urcite to bude tym ze auto ked je zohriate, tak uz nezavi a preto dlhsie toci. Asi to trochu nedomysleli. Ja mam 525d novsi motor a tam som taky problem nepostrehol, ale brat davnejsie mal 325tds a bolo to to iste, netocilo to sice az 15 sek. ako pises, ale tak potrebovalo par otaciek naviac ako obvikle. Robilo to hlavne v lete, v zime zhavil skoro stale
Mozno uz mas trochu vychodeni motor, ma mensiu kompresiu a preto sa mu horsie startuje bez zhavenia
Mozno by to chcelo novu baterku aby tocil sviznejsie

Re: zly teply start

Napísané: Pondelok, 22. Novembra 2010, 10:14
od ViktorDDD
posunuté rozvody, zlý predvstrek, v horšom prípade čerpadlo na repas

Re: zly teply start

Napísané: Pondelok, 22. Novembra 2010, 20:05
od Peped
Starter ti točí tak ako má? Pri zohriatom motore to je dost citit ked nema poriadne tocky. Baterka je dostatočne silna (aky ma startovaci prud)?

Re: zly teply start

Napísané: Pondelok, 22. Novembra 2010, 20:16
od BJS
Peped napísal:
Starter ti točí tak ako má? Pri zohriatom motore to je dost citit ked nema poriadne tocky. Baterka je dostatočne silna (aky ma startovaci prud)?

Dosť podstatná vec ten štartérovič. Môj bol už na smrteľnej posteli a točil 3-4 sekundy a pritom čerpadlo a rozvody boli OK. Zohnal som druhý, prečistil, namazal a teraz štartuje na brnk aj teplý, aj studený.

Re: zly teply start

Napísané: Pondelok, 22. Novembra 2010, 22:26
od kovox
lionlion napísal:
Urcite to bude tym ze auto ked je zohriate, tak uz nezavi a preto dlhsie toci. Asi to trochu nedomysleli. Ja mam 525d novsi motor a tam som taky problem nepostrehol, ale brat davnejsie mal 325tds a bolo to to iste, netocilo to sice az 15 sek. ako pises, ale tak potrebovalo par otaciek naviac ako obvikle. Robilo to hlavne v lete, v zime zhavil skoro stale
Mozno uz mas trochu vychodeni motor, ma mensiu kompresiu a preto sa mu horsie startuje bez zhavenia
Mozno by to chcelo novu baterku aby tocil sviznejsie

motor ma uz naj.344 000km,ale ide to strasne ako ten 530d co mam..baterku mam novu mesiac staru,ale aj ja to vidim ze to robi to zavenie lebo este aj mercedes e 220d a ten tiez kym nenazavi tak nechyti

Re: zly teply start

Napísané: Pondelok, 22. Novembra 2010, 22:34
od kovox
BJS napísal:
Dosť podstatná vec ten štartérovič. Môj bol už na smrteľnej posteli a točil 3-4 sekundy a pritom čerpadlo a rozvody boli OK. Zohnal som druhý, prečistil, namazal a teraz štartuje na brnk aj teplý, aj studený.

baterka ma startovacie 720a,starter toci ak sprosty.mne sa zda ako keby spaduvala aj nafta lebo tak zaklepe ked chyti a este aj zdimy.

Re: zly teply start

Napísané: Pondelok, 22. Novembra 2010, 23:13
od donuzo
alebo varianka B,,pridat startovacej davke,,uz som to kedysi robil,,na tychto starych strojoch to treba ale cinovat :) na novsich pohodicka cez kabel,,(stava sa ze ked startek nema dostatocne otacky tak v mape ma uz nizku davku paliva,,ale len za tepla,,standartny problem VW group,,ale uz som to riesil asi 10krat na commonrailoch bmw)

Re: zly teply start

Napísané: Utorok, 23. Novembra 2010, 00:22
od lionlion
nafta spadovat podla mna urcite nebude, je to tlakovy system s cerpadlom v nadrzi, nie ako u starych diesloch ze auto si naftu tahalo samo.

344 000 km je uz dost, to uz bude mat svoje odchodene a aj kompresia uz bude podstatne mensia, a bez zhavenia pri slabsej kopresii to trochu potoci dlhsie ako obvikle.

Ale to musis vediet sam, ci auto to uz robi davnejsie a zacalo to da sa povedat postupne, alebo je to len momentalny problem a predtym bolo vsetko OK

Dakedy sme zacinali s mercedes w123 diesel a aj vela inych ludi, jeden co poznam to uz tahal na milion KM a setrit sa nesetril, v zime nechcel startovat kvoli malej kompresii tak sme mu dorobili 24V na starter cez neake specialne rele, startel mal take tocky ze v lete dotycny nezhavil vobec, nebolo treba, chytil skor ako novy benzinak s obchodu.
To boli vydarene stroje, na tie roky paradne vozenie, auto neznicitelne islo stale, jednoduche nemalo sa co pokazit... len uz svoje prezili a teraz su uz s nych skor veterani

Re: zly teply start

Napísané: Utorok, 23. Novembra 2010, 09:01
od ViktorDDD
keby bol problém s padaním nafty tak by si horšie štartoval za studena, TDsko má naštartovať bez žhavenia ak je motor teplý

Re: zly teply start

Napísané: Streda, 24. Novembra 2010, 22:02
od kovox
donuzo napísal:
alebo varianka B,,pridat startovacej davke,,uz som to kedysi robil,,na tychto starych strojoch to treba ale cinovat :) na novsich pohodicka cez kabel,,(stava sa ze ked startek nema dostatocne otacky tak v mape ma uz nizku davku paliva,,ale len za tepla,,standartny problem VW group,,ale uz som to riesil asi 10krat na commonrailoch bmw)

nato som presne myslel lebo aj ja som to uz dakedy robil na w.ale ako to mam urobit tu tak to neviem,nemam ani diagnostiku.uz som tocil aj celym cerpadlom,ale nic zatial som prerusil jeden kabel co vychadza s cidla teploty.uz to zavi dlhsie tak startuje lepsie.ale citim zeto neni dobre.motor neni vydichany lebo vobec nepari cez mierku len tak minimalne,

Re: zly teply start

Napísané: Streda, 24. Novembra 2010, 22:13
od kovox
lionlion napísal:
nafta spadovat podla mna urcite nebude, je to tlakovy system s cerpadlom v nadrzi, nie ako u starych diesloch ze auto si naftu tahalo samo.

344 000 km je uz dost, to uz bude mat svoje odchodene a aj kompresia uz bude podstatne mensia, a bez zhavenia pri slabsej kopresii to trochu potoci dlhsie ako obvikle.

Ale to musis vediet sam, ci auto to uz robi davnejsie a zacalo to da sa povedat postupne, alebo je to len momentalny problem a predtym bolo vsetko OK

Dakedy sme zacinali s mercedes w123 diesel a aj vela inych ludi, jeden co poznam to uz tahal na milion KM a setrit sa nesetril, v zime nechcel startovat kvoli malej kompresii tak sme mu dorobili 24V na starter cez neake specialne rele, startel mal take tocky ze v lete dotycny nezhavil vobec, nebolo treba, chytil skor ako novy benzinak s obchodu.
To boli vydarene stroje, na tie roky paradne vozenie, auto neznicitelne islo stale, jednoduche nemalo sa co pokazit... len uz svoje prezili a teraz su uz s nych skor veterani

aj ja som mal len mercedesi moj prvy bol 124,to auto ma nikde nesklamalo mal som ho pet rokov,ale keby teraz bolo take nove tak si ho este raz kupim,najlepsie auto vyrobili.wolksvageny a podobne picoviny 124ke nesiehaju ani po clenky,ved to vies sam.a teraz som presiel na bmw ale neviem nemam z toho dobry pocit take falosne auto.take velmi zlozite.

Re: zly teply start

Napísané: Sobota, 11. Decembra 2010, 17:20
od donuzo
kovox napísal:
nato som presne myslel lebo aj ja som to uz dakedy robil na w.ale ako to mam urobit tu tak to neviem,nemam ani diagnostiku.uz som tocil aj celym cerpadlom,ale nic zatial som prerusil jeden kabel co vychadza s cidla teploty.uz to zavi dlhsie tak startuje lepsie.ale citim zeto neni dobre.motor neni vydichany lebo vobec nepari cez mierku len tak minimalne,


tak to ti neporadim ,,ako to mas spravit,,,,proste treba nacitat soft,(u starych treba rozobrat riadacku),,,a upravit davku pri starte..

Re: zly teply start

Napísané: Piatok, 17. Decembra 2010, 08:57
od luky2208
donuzo napísal:

tak to ti neporadim ,,ako to mas spravit,,,,proste treba nacitat soft,(u starych treba rozobrat riadacku),,,a upravit davku pri starte..

Fuha a načo asi treba babrať do RJ ??? ](*,) ](*,) ](*,) Ved je to jednoduché ako facka a je to tu rozoberané na klube v mynymalne 50tich temach.
Takže pre tých ktorým sa nechce hladať. Štartovacia davka palyva je nastavená na maximum podla daneho typu motora a čerpadla na 25-35mg/zdvyh. čo je zbytočné už viacej zvyšovať.
A davka palyva pri bežiacom motore sa predsa u elektronyckeho čerpadla nastavuje polohou elehtronyckej hlavy !!!! #-o tak načo babrať do RJ !
Ved ako by pri repase čerpadla nastavyly davku na stolyci ked tam nemaju RJ z auta ??? #-o
Dalej je tu 1000x pre berané že zlý teplý štart u TDS ma na svedomý :posunutý rozvod,vadné čidlo teploty palyva,a zla davka palyva. :bmwball:

Re: E39 525tds - zly teply start

Napísané: Piatok, 17. Decembra 2010, 09:46
od antonvrabel
dokial si nebudu majitelia TD,TDS nedavat pravidelne nastavovat rozvody,predvstrek a davku paliva tak sa budu tieto veci riesit donekonecna.myslim ze raz do roka si to dat nastavit a mas pokoj.a to nehovorim o lepsej spotrebe , vykon v nizsich otackach a samozrejme lepsie teple starty.potom ked viem ze to mam v poriadku a stale to nieje dobre tak riesim cidlo teploty nafty,vymenu cerpadla a ine veci.