... všetko o BMW ...
Peped napísal:Starter ti točí tak ako má? Pri zohriatom motore to je dost citit ked nema poriadne tocky. Baterka je dostatočne silna (aky ma startovaci prud)?
lionlion napísal:Urcite to bude tym ze auto ked je zohriate, tak uz nezavi a preto dlhsie toci. Asi to trochu nedomysleli. Ja mam 525d novsi motor a tam som taky problem nepostrehol, ale brat davnejsie mal 325tds a bolo to to iste, netocilo to sice az 15 sek. ako pises, ale tak potrebovalo par otaciek naviac ako obvikle. Robilo to hlavne v lete, v zime zhavil skoro stale
Mozno uz mas trochu vychodeni motor, ma mensiu kompresiu a preto sa mu horsie startuje bez zhavenia
Mozno by to chcelo novu baterku aby tocil sviznejsie
BJS napísal:Dosť podstatná vec ten štartérovič. Môj bol už na smrteľnej posteli a točil 3-4 sekundy a pritom čerpadlo a rozvody boli OK. Zohnal som druhý, prečistil, namazal a teraz štartuje na brnk aj teplý, aj studený.
donuzo napísal:alebo varianka B,,pridat startovacej davke,,uz som to kedysi robil,,na tychto starych strojoch to treba ale cinovat :) na novsich pohodicka cez kabel,,(stava sa ze ked startek nema dostatocne otacky tak v mape ma uz nizku davku paliva,,ale len za tepla,,standartny problem VW group,,ale uz som to riesil asi 10krat na commonrailoch bmw)
lionlion napísal:nafta spadovat podla mna urcite nebude, je to tlakovy system s cerpadlom v nadrzi, nie ako u starych diesloch ze auto si naftu tahalo samo.
344 000 km je uz dost, to uz bude mat svoje odchodene a aj kompresia uz bude podstatne mensia, a bez zhavenia pri slabsej kopresii to trochu potoci dlhsie ako obvikle.
Ale to musis vediet sam, ci auto to uz robi davnejsie a zacalo to da sa povedat postupne, alebo je to len momentalny problem a predtym bolo vsetko OK
Dakedy sme zacinali s mercedes w123 diesel a aj vela inych ludi, jeden co poznam to uz tahal na milion KM a setrit sa nesetril, v zime nechcel startovat kvoli malej kompresii tak sme mu dorobili 24V na starter cez neake specialne rele, startel mal take tocky ze v lete dotycny nezhavil vobec, nebolo treba, chytil skor ako novy benzinak s obchodu.
To boli vydarene stroje, na tie roky paradne vozenie, auto neznicitelne islo stale, jednoduche nemalo sa co pokazit... len uz svoje prezili a teraz su uz s nych skor veterani
kovox napísal:nato som presne myslel lebo aj ja som to uz dakedy robil na w.ale ako to mam urobit tu tak to neviem,nemam ani diagnostiku.uz som tocil aj celym cerpadlom,ale nic zatial som prerusil jeden kabel co vychadza s cidla teploty.uz to zavi dlhsie tak startuje lepsie.ale citim zeto neni dobre.motor neni vydichany lebo vobec nepari cez mierku len tak minimalne,
donuzo napísal:
tak to ti neporadim ,,ako to mas spravit,,,,proste treba nacitat soft,(u starych treba rozobrat riadacku),,,a upravit davku pri starte..