Strana 1 z 1
BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenzat
Napísané: Piatok, 22. Októbra 2010, 10:09
od depressman
Ahojte. Teraz ked su nizsie teploty tak sa mi zda ze mi z auta vychadza taka jemne biela para, a uz som zacal pomalicky panikarcit ze co asi moze byť (hlava, tesnenie pod hlavou?) Chladiaca kvapalina sa mi nestraca, hadica k chladicu nieje nejako extra natlakovana, auto sa neprehrieva, topenie funguje, ale nasiel som na vicsku oleja nejaky sajrajt zltej farby? Je to normalne?
Este k tomu bielemu dymu: ten dym nieje husty, je to proste taka biela tepla para (podobna ako vychadza z tych uzkych kominov ked mate napridklad v budove vlastny kotol, ale para nieje husta. Auto sa sprava uplne normalne, akurat na koci vyfuku rano ked nastartujem tak sa spravi zopat kvapiek vody, ael to je asi normalne kedze je tam rozdiel teploty. Viete mi poradit? Dakujem
Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Piatok, 22. Októbra 2010, 12:19
od depressman
Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Piatok, 22. Októbra 2010, 12:24
od crumar
Ahoj.
Pozri na mierku oleja. Moze byt len kondenz...
Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Piatok, 22. Októbra 2010, 12:37
od depressman
Ahoj. Vdaka. Olej mam v poriadku, pozeral som pred chvilkou na mierke, farba sa mi zda normalna, olej si auto vezme v priemere 0,5 - 0,7 litra na 3000km, zevraj je to normalne, olej vymienam kazdych 8-10tis. km. Citam teraz zahranicne fora, a asi to bude zrazenina, lebo vsetci pisu ze je to uplne normane ak v zime jazdis kratke trasy.
Zevraj este troska pomaha vymenit vicko oleja, aby to lepsie tesnilo tak skusim obejdnat. Na bimmerfeste pisu ze je to uplne bezne tak to asi necham tak a vravia ze treba prejst na jednu trasu aspon 30km a ten kondenzat zmizne. Tak to vecer pojdem prebehnut. Co myslite je to normalne? Myslim ten kondenzat?

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Piatok, 22. Októbra 2010, 12:45
od ViktorDDD
v zime pri krátkych trasách je to celkom normálne, emulzia na viečku, keď spravíš nejakú dlhšiu trasu a kukneš potom na to viečko tak to budeš mať s najväčšiou pravdepodobnosťou čisté
Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Piatok, 22. Októbra 2010, 14:05
od slimthug
nemyslis ze ta para s vyfuku je normalna kedze teploty uz klesaju pod bod mrazu

.myslim ze je to normalne a ta emulzia je tak isto normalna tak ako ti to vysvetloval Viktor.ved skus prejdi vecsiu trasu ako si pisal a malo by to zmiznut ak nie potom hladaj problem inde.
Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Piatok, 22. Októbra 2010, 17:12
od starML
Je to úplně normální, pokud je auto provozováno na krátkých trasách. Takže nepodléhej depresím, otři si víčko a klidně jezdi dále. Po prohřátí usazenina z víčka zmizí (a i z dalších částí uvnitř motoru) a přestane jít pára z výfuku.

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Piatok, 22. Októbra 2010, 17:39
od blesk
auto treba raz zacas prebehnut na dlhsej trase. emluziu by som skor nez sa rozpusti zotrel - je to zmes olejovych par a vody a ked to zotres skor nez sa to rozpusti budes mat aspon o nieco menej vody v oleji
Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Pondelok, 20. Decembra 2010, 19:47
od akaf
Zdravim!
vcera me vydesila presne stejna vec u moji E39 528i.

Vicko za**ate od bilo-zlute veci tak jako na fotce, toz procetl jsem fora a dle rad vyjel na delsi trasu cca 50km (normalne jezdim max 5-10km denne). Usazenina z vicka se trochu rozpustila ale stale ji dost zbylo - je to OK nebo by mela uplne zmizet?
Motor se nijak neprehriva, slape normalne, zadne pary z vyfuku jsem nezaznamenal a auto topi celkem v pohode (vzhledem k -15 mrazu venku). Tak nevim jestli mam nejak resit potencialni unik vody do oleje nebo to zatim nechat byt?
Jeste jedna otazka - pokud mnozstvi oleje klesne na kritickou mez, mel by to BC zahlasit, je to tak?
predem dik za odpoved ..
Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Utorok, 21. Decembra 2010, 00:19
od starML
K té emulzi na víčku si přečti můj román tady
bmw-pokec/pozor-na-naftu-slovnaft-t39405-15.html . To víčko můžeš otřít, při krátkých trasách se Ti to tam bude tvořit stále, někdy i v létě. Pokud Ti klesne hladina oleje pod dolní rysku na měrce, měla by Ti to hlásit
oranžová kontrolka na palubní desce, která značí nízkou hladinu, takže nemá z čeho mazat. Červená znamená nízký tlak, takže okamžitě vypnout a zjistit příčinu, i nízká hladina může být příčina. Pokud Ti to nízkou hladinu oleje nehlásí, bude v čudu čidlo X6254 na spodku olejové vany viz obrázek. Odchází tak po 8 letech - někdy už hlásí, že není olej a přitom na měrce je dost, někdy nehlásí vůbec nic.

Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Utorok, 21. Decembra 2010, 15:28
od akaf
@starML : Dakujem pekne!
Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Piatok, 24. Decembra 2010, 13:04
od LuCKy
Ten snimac oleja na spodku olejovej vane je KO takmer na kazdej E39. Chybu odhali az diagnostika, kedze vacsinou sa to chova tak, ze nevaruje na hladinu oleja VOBEC. Takze pozor na to!
Rukami mi preslo mnozstvo E39. Na zaciatku som tvrdil, ze vadny snimac hladiny oleja ma cca. kazda druha E39 ale cim viac E39 sa mi do ruk dostalo, tym castejsi bol problem s tymto snimacom, odhadujem, ze problem ma uz takmer kazda E39.

Novy snimac stoji okolo 70EUR, ak sa dobre pamatam.
LuCKy
Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Pondelok, 27. Decembra 2010, 07:41
od TonyAS
No mne ide biela para z vyfuku aj po nastartovani aj po prejdeni tak 100 KM, nieje husta len taky dym priesvitny neviem ci to je normalne alebo nie ale taky bordel na vicku nemam. Vodu v oleji tiez nemam ani olej vo vode nieje takze to by malo byt vporiadku. Akurat mi obcas mizne chaldiaca kvapalina, tak teraz neviem ci tie tesnenia pod hlavou su fakt Ok. Je to E39 540i a najazdene 160 000
Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Pondelok, 27. Decembra 2010, 11:37
od sharan933
nerob unahlene uzavery co sa tyka tesnenia pod hlavou je vela moznosti kadial sa ta voda moze stracat ja pouzivam taku pumpu na natlakovanie chladiaceho systemu vela krat to bola iba mala zavada
Re: BMW E39 - 530i, M54B30 problem s parou z vyfuku, kondenz
Napísané: Pondelok, 27. Decembra 2010, 15:11
od TonyAS
Hmm to nemam zo svojej hlavy to mi povedal jeden mechanik ze mi tlakuje nadobku a ked bolo vonku tak - 4 C tak sa mi zopol ventilator na chladici, ale, je mozne ze som to prelial ked som doplnal vodu do systemu, v nadobke nemam zatial ten trn (plavak) co urcuje kolko je max a min. Asi na to budem davat pozor ale hlavne pomenim tesnia pod vika, a s tym este par drobnosti a potom novy termostat popripade aj vodnu pumpu a cidla co maju s vodou nieco spolocne a potom uvidim. Nadobku uz mam rezervovanu.
Edit: Tak na diagnostike mi ukazuje chybu 2 veci "active cooling map" a "senzor otacok vacky" inac vsetko vporiadku.