Strana 1 z 1
e39 525d zhavice
Napísané: Nedeľa, 3. Októbra 2010, 12:14
od lionlion
No tak vonku sa uz ochladzuje a ja som si vsimol, ze auto pri chladnejsom pocasi trochu dlhsie toci, nic extra ale je to dlhsie ako obvikle, a urcite az budu silnejsie mrazi nebude to nic prijemne. A uz aj davnejsie som si vsimol ze po nastartovani vyjde z auta kudel dymu a potom uz nic, nedymi.
Podla mna su to urcite zavice, a otazka znie ako zistim ktory je zly, a tiez ako som pozeral pristup tam nieje najlespi, ako to bude s vymenou?
Re: e39 525d zhavice
Napísané: Pondelok, 4. Októbra 2010, 11:48
od Lubeno78
Ja som mal tiez v haji zahavice na mojej 525D (vsetkych sest), ale prejavovalo sa to inak. Nastartoval som v pohode aj ked bolo -10, ale motor sa chvílu klepal, kým sa trocha nezohrial (cca 2min na volnobehu). Technik z awt bavaria mi potom povedal, ze tento motor nastarujem aj bez zhavicov - sluzia vraj iba na vyrovnavanie toho "klepania" pri studenom starte. Inak po vymene zhavicov mi to naozaj prestalo triast.
To, ktory je zly, zistil za par sekund z diagnostiky.
Re: e39 525d zhavice
Napísané: Pondelok, 4. Októbra 2010, 14:15
od lionlion
Diky, tak to som nevedel... a ked boli zle neukazovalo na pristrojke chybu? neblikala napr. kontrolka zhavenia?
A este k tej vymene, sacie potrubie musi ist dole alebo sa da k nim dostat aj nejak inak?
Re: e39 525d zhavice
Napísané: Pondelok, 4. Októbra 2010, 20:18
od Lubeno78
Neukazovalo, resp. nemam tam kontrolku, ale po otoceni klucikom mi pise na display-i, ze zhavi (pre-heating). Takze tvarilo sa to normalne, chvilku "akoze" zhavilo, potom som v pohode nastartoval, ale chvilu to triaslo.
Neviem, co vsetko musi ist dole - snad niekto, kto to robil sam - mne to vymenili v servise.
Re: e39 525d zhavice
Napísané: Pondelok, 4. Októbra 2010, 20:38
od airbone
lionlion napísal:No tak vonku sa uz ochladzuje a ja som si vsimol, ze auto pri chladnejsom pocasi trochu dlhsie toci, nic extra ale je to dlhsie ako obvikle, a urcite az budu silnejsie mrazi nebude to nic prijemne. A uz aj davnejsie som si vsimol ze po nastartovani vyjde z auta kudel dymu a potom uz nic, nedymi.
Podla mna su to urcite zavice, a otazka znie ako zistim ktory je zly, a tiez ako som pozeral pristup tam nieje najlespi, ako to bude s vymenou?
A co tak stara baterka? TIez mi auto startovalo ovela horsie v zime - sice stale na supu, ale uz som citil ze to nie je ono alebo tak ako v lete - a po vymene baterky za novu vsetko ok.....
Re: e39 525d zhavice
Napísané: Pondelok, 4. Októbra 2010, 21:07
od lionlion
Nie baterka urcite nie, je nova nema este ani rok. Auto mi niekedy stoji aj tyzden, hrajkam sa s nim, otvaranie/zatvaranie, radio a v poho toci... Keby bola zla baterka tak by tocilo tazsie, to by som rozpoznal
Ale zase niesom si isty ci fakt budu v prdeli zhavice, lebo tak sa mi zda ze vtedy co mi to trochu dlhsie tocilo som asi hned po nazhaveny nestartoval ale este som babral do radia. Vcera vecer bolo 7 stupnov a v pohode ako v lete. Ja len preto som mal hned podozrenie na zhavice lebo aj v lete aj teraz pri studenom motore po nastartovani to trochu zadymi a potom uz nic.
No neviem, ako sa mi zda ze by mohlo trochu skor chytit, kedze motoricky je v perfektnom stave. chyti vzdy na 2-3 otocku, ale zase som mal octavku a ta chytila hned co som tukol do kluca.
Mozno to ja prehanam a asi predsa tych 6-valcov potrebuje viac ako 4 na octavke... ved pridu mrazy a sa ukaze ze ci su dobre alebo zle zhavice
Ale to ci musi ist sace potrubie dole by som rad vedel, a ak ano, tak ci to tesnenie je znovu pouzitelne.
Re: e39 525d zhavice
Napísané: Utorok, 5. Októbra 2010, 07:55
od airbone
Neviem o tom zeby trbalo nove tesnenie ak das dolu sanie a opat ho namontoujes.
Re: e39 525d zhavice
Napísané: Sobota, 4. Decembra 2010, 13:18
od petertamo
pod saním není žiadne tesnenie tak netreba nič meniť.su tam len gumičky na každom otvore treba dat pozor aby sa nestrarili.tieš sa chystám meniť žhaviče.diagnostika ti neukáže ktorý žhavič je pokazeny ,musis ho iba premerat (najlepšie vymeniť všetky)
Re: e39 525d zhavice
Napísané: Sobota, 4. Decembra 2010, 19:44
od lionlion
no asi niekedy v najblizsom case asi fakt budem musie podstupit tu vymenu. Lebo teraz ked uz su prve silnejsie mrazy, a auto stoji cez noc vonku a na na druhy den idem startovat.... tak sice tocit netoci dlho, chyti pomerne rychlo, len prvych cca 30 sek. (podla mrazu) nejde na vsetky valce, len to s nim tak drnkoce. Vzdy pockam, podrzim ho na 1000 ot/min az kym to neprestane a tak vyrazim.
A viem ze nove auta (nie len BMW) uz nemaju klasicke tesnenie iba tie kumicky, ale ja som myslel na ne, ci su znovu pouzitelne, ale ze ked sa neposkodia tak hej.
A bez tej demontaze sania sa to neda, neda sa to demontovanim niecoho jednoduchsieho napr. palivovy je po blizsku. Alebo napr. ktore sa daju vybrat bez demontaze sania, mozno keby som zmeral a bol/boli by to nieake viac pristupne, dalo by sa takto? Ci ani jeden nevyberiem?
Re: e39 525d zhavice
Napísané: Sobota, 4. Decembra 2010, 20:28
od Pity777
ked uz to tu mam spomenute na zaciatku temy tak sa opytam tu. tiez som si vsimol ze ked je auto studene, automat toci motor viac ako obykle, lepsie povedane mam pocit ako keby motor tocil viac ale vykon pustal cez spojku. a kedze je to moje prve bmw aj prvy automat co mam tak by ma zaujimalo ci je to ok :) lebo ked sa zohreje uz je to ok.
Re: e39 525d zhavice
Napísané: Sobota, 4. Decembra 2010, 20:42
od lionlion
nemam s tym skusenost, v zivote som v automate nesedel.
Ale ked auto toci, tak toci aj prevodovku, a v zime je olej hustejsi a ma co s nim robit kym ho rozhybe.
Sice ked je vsetko ok, tak by nemal byt s tym problem. Vacsinu problemov vyriesi vymena oleja v prevodovke.
Ze vraj ked sa zazne auto (prevodovka) spravat inak ako obvykle, treba menit olej
Tolko moj nazor, aspon ja ma take informacie, nakolko nemam skusenost s automatom. Mam rad manual, to preradovanie.
Re: e39 525d zhavice
Napísané: Sobota, 4. Decembra 2010, 22:07
od oseldusan
mam presne ten isty motor - e39 525d. Minuly rok som v pohode nastartoval ked bolo okolo 0. Ked bolo -4, uz mi auto tocilo cca 10 sekund kym motor naskocil. Pri -10 uznenabehol ani po cca 30s, na viackrat . Takze vymena zhavicov. Odvtedy naskoci vzdy na cca 2 otacku . ( Aj v lete , aleze jeto u tychto motorov normalne ). Dnes tomu bolo cca rok po vymene zhavicov, vonku -13 a naskocil ako v lete.
Re: e39 525d zhavice
Napísané: Nedeľa, 5. Decembra 2010, 01:54
od lionlion
A chcem sa spitat, ako idu vonku? chce sa im? nerad by som ho utrhol a aby mi zostal v hlave