Strana 1 z 2

Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Piatok, 3. Septembra 2010, 12:31
od chefino
Ahojte,

niečo sa kde tu popísalo, ale rád by som dostal konkrétnejšie rady/skúsenosti a zhrnul to sem, do jednej témy.
Zvažujem šupnúť do svojho približovadla LPG, nakoľko už najazdím 35 tisíc a viac ročne. Zároveň nechcem diesel, z rôznych dôvodov (nedostatočný počet valcov napr.).

Čo ma zaujíma:

1) kto máte dobré skúsenosti s ktorým dodávateľom/montážnou firmou?
2) montoval niekto konkrétne na tento motor? Myslím 4.4i VANOS M62TU 210 kW (216 kW) (prípadne aj ne-VANOS)
3) boli/sú nejaké problémy so zapísaním do TP? Potrebujem to mať oficiálne, nakoľko jazdím veľa nemecko, atď.
4) ukradli vám pri zápise do TP jedno miesto na sedenie? (počul som, že to niekedy robia kvôli zvýšeniu pohotovostnej hmotnosti, niekedy nie, ja by som si chcel nechať pôvodných 5 miest)
5) posledná otázka, jazdil som jednu 540iA s LPG a pri otáčkach cca 5000 už mala problém dodávať LPG do valcov, asi nestíhali vstreky a núdzovo prepla na benzín, čo nebolo moc príjemné (hlavne pri predbiehaní). Je toto štandart všetkých prerábok na LPG alebo iba veľkoobjemových motorov? Alebo sa tomu dá predísť úplne výberom kvalitných LPG vstrekov a serióznou montážnou firmou?

Díky vopred za vaše postrehy a skúsenosti.

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Piatok, 3. Septembra 2010, 13:06
od BlackMW
1) stag
2) ano
3) ciastocne
4) nie
5) zle nadimenzovany reduktor / trysky / privod z nadrze
ked je to spravene dobre, nevies povedat kedy ides na benzin a kedy na plyn

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Pondelok, 6. Septembra 2010, 13:16
od chefino
BlackMW: Díky,

Ostatní: Máte niekto praktické skúsenosti s jazdením aspoň nejaký V8 od BMW?

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Utorok, 7. Septembra 2010, 14:52
od Wajco
Pozri tuto, chalan pekne spísal skúsenosti. http://www.7er.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=347

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Utorok, 7. Septembra 2010, 15:48
od chefino
Wajco napísal:
Pozri tuto, chalan pekne spísal skúsenosti. http://www.7er.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=347


Díky za link!

Celé som to prečítal, určite zaujímavé skúsenosti aj postrehy ostatných ľudí.
Ešte by ma zaujímalo, ako sa to chová, keď človek najazdí povedzme 150 tisíc na LPG, ako to zvláda motor, atď. Lebo poväčšine všade sú skúsenosti s 15-50 tisíc km na LPG maximálne, čo mi príde málo. A trochu mi ešte vadí, že sa musí chodiť doštelovávať a na pravidelné (časté) kontroly tesnosti, atď. Asi som už zpohodlnel :twisted: Ani dojazd 350 km nie je nič moc, potom plánovanie trasy podľa lokality LPG staníc (hlavne v zahraničí), rezerva v kufri... Má to aj dosť mínusov.

Ešte je možnosť predať 540i a zobrať 530d, alebo sa prestanem toľko vyvážať :-" :-k
Na druhú stranu teraz mi žerie v priemere 11,7 litra na 100km a 530i mi brala 10,7 čiže žiadny brutal rozdiel, vo výkone rozdiel ale poznať a to dosť. 525d mi brala 8,6 dlhodobo, jak to hodím do excelu, tak to porovnanie pri nájazde 25-30 tisíc ročne nie je žiadne terno ... ach jo

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Utorok, 7. Septembra 2010, 18:54
od Wajco
Namiesto rezervy v kufri by sa dala použiť samolepiaca sada, len zas nakoľko tomu môže človek veriť :)

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Utorok, 7. Septembra 2010, 21:57
od BlackMW
co sa tyka nadrze, kupis dojazdovku z E46, ta zere minimum miesta, alebo po meste nosis iba tu lepiacu sadu kvoli zakonu,
lebo aj tak odneses defekt dat opravit do najblizsieho pneuservisu.

v meste mas cerpacky po ruke a mimomesto mas dojazd nejakych 500 km, pohoda,
v chorvatsku napr. mas pumpy kazdych 100 - 200 km.
akurat v rakusku je malo pump - len 7, su po hlavnych tahoch a plyn tam stoji 0.75.

ale proste nemusis riesit, vyzmykas to do nuly a ked to zacne kvikat
tak si v navigacii das najst najblizsiu lpg pumpu co je po ceste.
dobre lpg POI subory europy maju na poi.cz..

inac zakon uz ziadne povinne kontroly nevyzaduje.
STK je povinna ti skontrolovat expiraciu nadrze a ci nemas unik
a EK zmerat emisie na benzin aj na plyn. to je cele.

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Streda, 8. Septembra 2010, 09:48
od kic007
..uz 10rokov jazdim na lpg a ziadny problem, treba to len dat do auta a je. Neviem preco vela ludi riesi zapis do TP. Za 10r. som nemal ziadny problem s policiou a to boli este aj hranice a proste nic. Nanajvis nejake pripomienky a to bolo vsetko.

Pre papierove TP riesenie: dost ludi ma proste len dotlaceny zapis v TP, staci k tomu len tlaciaren, spravne umiestnenie, velkost pisma a je to aj v TP..

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Streda, 8. Septembra 2010, 10:23
od palo
[quote="kic007
Pre papierove TP riesenie: dost ludi ma proste len dotlaceny zapis v TP, staci k tomu len tlaciaren, spravne umiestnenie, velkost pisma a je to aj v TP..[/quote]

a ked budu predavat auto tak nech sa modlia abz si to ujo policajt nevsimol,lebo to ye to je v TP neznamena ye to maju aj policajti PC. a to je falsovanie uradneho tlaciva :roll:

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Streda, 8. Septembra 2010, 11:22
od jollyjoker
chefino napísal:
BlackMW: Díky,

Ostatní: Máte niekto praktické skúsenosti s jazdením aspoň nejaký V8 od BMW?

Tak vieme že minimálne dvaja ľudia tu na fore majú vo V8 plyn...len sa jedná o M5ky. A majú ho tam viac ako rok.

Aké palivo tankuješ teraz?

Ja tam dávam len v-power 95 alebo carrera 95. Spotrebu mám dlhodobo 9,9. Je pravda že mesto jazdím minimálne ale rozdiel v obyčajnom palive a týchto spomínaných je cítiť.

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Streda, 8. Septembra 2010, 12:15
od chefino
jollyjoker napísal:
Tak vieme že minimálne dvaja ľudia tu na fore majú vo V8 plyn...len sa jedná o M5ky. A majú ho tam viac ako rok.

Aké palivo tankuješ teraz?

Ja tam dávam len v-power 95 alebo carrera 95. Spotrebu mám dlhodobo 9,9. Je pravda že mesto jazdím minimálne ale rozdiel v obyčajnom palive a týchto spomínaných je cítiť.


Tankujem tak na striedačku, Carrera 95 a Super 95, resp. to isté na Shellke. Rozdiel trochu cítiť, ale spotreba cca rovnaká. Jazdím tak pol mesto pol obchvat prevažne.

Zatiaľ mi prišla ponuka od Autogasu na SEQUENT ESGI, 60l nádrž namiesto rezervy, testovanie, zápis do TP a cena 1834,80 € .. Neviem to posúdiť, či je to v rámci plynu na V8 na dnešnú dobu veľa, alebo primerane ...?

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Streda, 8. Septembra 2010, 16:46
od ViktorDDD
akurát som dneska čítal článok o tom že sa bude zvyšovať cena LPG o cca 19 centov na liter, takže keď je to pravda aj tak to bude ešte lacnejšie vozenie ako na benzín ale návratnosť montáže bude pomalšia
http://tvnoviny.sk/spravy/ekonomika/dia ... na-50.html

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Streda, 8. Septembra 2010, 17:01
od chefino
ViktorDDD napísal:
akurát som dneska čítal článok o tom že sa bude zvyšovať cena LPG o cca 19 centov na liter, takže keď je to pravda aj tak to bude ešte lacnejšie vozenie ako na benzín ale návratnosť montáže bude pomalšia
http://tvnoviny.sk/spravy/ekonomika/dia ... na-50.html


Uff, dík :)
Tak teraz pri tej novej cene za LPG by som po montáži LPG a nájazde 30tkm ročne ušetril po dvoch (!!) rokoch 500 eur... Po jednom roku som ešte v strate 700 eur... koxo, iný rozdiel oproti starej cene LPG :shock:

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Štvrtok, 9. Septembra 2010, 21:31
od foxik666
ja jak som to dnes počul ze sa to bude zdrazovat tak som sa asi rozhodol ...kaslem na plyn najazdim rocne mozno 15tkm a to sa ani neoplati..a stale je to ten plyn ...takze nebudem si mojho cukrička ničit plynom :P...ked budem mat M5 tak potom asi ano ...ale to je ešte daleko hehe:)

Re: Prerábka E39 540i na LPG (plyn)

Napísané: Štvrtok, 9. Septembra 2010, 21:36
od chefino
Tiež prdím nato. Škoda, pri starých cenách by som do toho asi šiel.. Anyway, o starosť menej :?