Strana 1 z 2
bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Sobota, 21. Augusta 2010, 13:28
od jozpat
Dobry den mam e39 automat 2.5benzin. a mam taky problem ze po kazdom prehodeni do D alebo R auto trochu tazsie ako keby prehodi na ten stupen a trochu tak hodi ale len trochu neviete co to moze byt?
Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Sobota, 21. Augusta 2010, 22:04
od MatoE90
Neviem či si si to po sebe cital, ale z tej vety som pochopil iba že máš e39, 2.5benzin :). No a teraz vážne ak si myslel to že ti auto troško cukne pri zaradení D alebo R tak je to normálne - samozrejme ak ti neskáče ako horská koza. Je to skôr taký pocit že auto zabralo...- bol v prevodovke menený olej ?
Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Sobota, 21. Augusta 2010, 22:13
od jozpat
No viem hah nevedel som to presne opisat preto to tak znie. Bol meney olej no neskoci uplne len to tak trocha cukne tak mi to pripada ako keby sa tazsie prehodila v tom aute ta rychlost. neviem ci je to v poriadku
Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Nedeľa, 22. Augusta 2010, 13:53
od johny_BMW
Ja mam 530d a tiez mi to tak cukne, ale ze to je kvoli tomu, ze sa vlastne po zaradeni kvaltu snazi pohnut, je to v podstate logicke, len aj ja som sa bal a mne este aj pocut akoby take kovove cvaknutie ked si to tam zaradi a to uz neviem ci je v poho, ale uz sa chystam menit v nej olej, lebo netusim ci v nej bol meneny a auto mam ete len mesiac, viete mi niekdo nieco povedat ohladom toho cvaknutia?nieje to nic hrozne, len to proste pocut,hm?
Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Nedeľa, 22. Augusta 2010, 15:16
od slacker
Tato tema ma celkom zaujala, kedze aj mne prevodovka obcas mierne trhne (najcastejsie pri prehodeni do R ale aj D). Precital som tu vsetky temy ohladne spravneho pouzivania automatickej prevodovky, co odporucam aj ostatnym. Skusim dat tiez vymenit olej+filter, len som sa presne nikde nedocital, aky olej je idealny a kolko ho treba. Je pravda, ze sa aj tak neda vsetok vypustit bez rozobrania prevodovky? Je vhodne ho menit 2x, cize najprv preplachnut? Dik za odpovede.
Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Piatok, 3. Septembra 2010, 16:44
od ianko
cukne, vzdy cukne, aj do P cukne (ale ineho dovodu ako pisali hore) u starsich aut normalne niekedy aj pocutelne.
Navod na pouzivanie automatu: jedonduchy: zaradis a vozis, nekvedlas nespekulujes nepreradujes, proste ho nechas nech si robi svoju pracu, nevytacas studeny!
(akurat do kopca zasnezeneho doporucem manualny stupen, aby neradil a nedoslo k nechcenym tancovackam s prdelou)
Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Pondelok, 13. Septembra 2010, 17:46
od Patricius
slacker napísal:...Skusim dat tiez vymenit olej+filter, len som sa presne nikde nedocital, aky olej je idealny a kolko ho treba. Je pravda, ze sa aj tak neda vsetok vypustit bez rozobrania prevodovky? Je vhodne ho menit 2x, cize najprv preplachnut? Dik za odpovede.
olej do automatu:
Transmission, automatic ZF 5/1 Capacity 7,8 liter
Use: Normal
TITAN ATF 3353
TITAN ATF 5005
TITAN ATF 4400
podľa:
http://www.olyslager-lubricants.nl/FuchsEurope/Select.asp
A myslím, že stačí starý vyliať a naplniť, netreba preplachovať.
Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Pondelok, 13. Septembra 2010, 21:34
od sralini
JA MAM 528i E 39 uz som olej v prevodovke menil aj sitko to cuknutie D do R mam stale.ale vypustil mi iba 6l aj je tam zevraj 12 co je na tom pravdy?

Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Streda, 15. Septembra 2010, 11:36
od johny_BMW
Ja mam 530dA...a ze tam mam 9L..a ze vacsinou sa vyleje len cca 8L kvoli tomu ze ten cca liter ostane v chldiacom okruhu....a podla mna blbost ze je tam 12..to mas tiez automat?....a ja mam este taku vec, ze po preradeni, najcastejsie a neviem ci nahodou nie len vtedy, s R do D....mi tak akoby kokovo cvaklo...bolo mi povedane ze to je ulozenie kardanu..co si otom myslite?...
sralini napísal:JA MAM 528i E 39 uz som olej v prevodovke menil aj sitko to cuknutie D do R mam stale.ale vypustil mi iba 6l aj je tam zevraj 12 co je na tom pravdy?

Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Streda, 15. Septembra 2010, 12:04
od sralini
johny_BMW napísal:Ja mam 530dA...a ze tam mam 9L..a ze vacsinou sa vyleje len cca 8L kvoli tomu ze ten cca liter ostane v chldiacom okruhu....a podla mna blbost ze je tam 12..to mas tiez automat?....a ja mam este taku vec, ze po preradeni, najcastejsie a neviem ci nahodou nie len vtedy, s R do D....mi tak akoby kokovo cvaklo...bolo mi povedane ze to je ulozenie kardanu..co si otom myslite?...
ja mam automat 528i r.v97/5 combi lebo ze vraj ked sa meni prevodovy olej tak by sa mal menit aj s vymeniku tam je druha polovica oleja mne to trochu jak keby jemne cvakalo ked zaradim, ale ked dam neutral alebo P prestane to aj D tiez to prestane
Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Štvrtok, 16. Septembra 2010, 05:08
od johny_BMW
Ale vyskusaj dat s R do D, ked z P alebo N das tak aj mne nic ale ked s R tak to cvakne, ze vraj ulozenie jardanu..
sralini napísal:ja mam automat 528i r.v97/5 combi lebo ze vraj ked sa meni prevodovy olej tak by sa mal menit aj s vymeniku tam je druha polovica oleja mne to trochu jak keby jemne cvakalo ked zaradim, ale ked dam neutral alebo P prestane to aj D tiez to prestane
Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Štvrtok, 16. Septembra 2010, 17:05
od Casper
Ak by ste chceli poradit ohladom automatickej prevodovky napiste volajte... robim uz 3,5 roka u jedneho z automatmi... 0904352507

Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Sobota, 25. Septembra 2010, 19:06
od kajo1
Vypustením sa v automate dá vymeniť zhruba iba 1/2 náplne ATF.
Ja to preplachujem za behu a to by ste sa divili, aké svinstvo z toho ide!
Nevýhoda - treba 12-16 litrov oleja.
Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Sobota, 25. Septembra 2010, 19:50
od miloE39
Ahoj ja mam 530D automat a to kovove cvaknutie pocut niekedy tiez najma ked preradujem z N do R vtedy ked sa zatoci kardan kovovo to cvakne ale nie vzdy na D to nerobi.kardan som skusal ked bolo auto na zvihaku a ma trocha volu ale to asi na pevno nebude.
Re: bmw e39 automat prevodovka
Napísané: Sobota, 25. Septembra 2010, 22:15
od kajo1
Kardan je približne v strede, blízko ložiska, spojený pomocou drážkového spoja, jedna drážka je väčšia (je to kľúč, keďže kardan je vyvážený ako celok), je to istené zégerkou.
Drážky sú pod gumenou prachovkou.
Drážky nesmú byť suché, má tam byť grafitová vazelína.
Skús stiahnuť prachovku a pozrieť na to.
V prípade potreby premazať.
Cvaknutie môžu robiť aj homokineťáky, mne to tak robí na Opli Vectra.