Strana 1 z 2

e39 aku mate baterku

Napísané: Streda, 26. Decembra 2007, 10:16
od milos109
chcem si kupit novu baterku mal som tam 54 :lol: a vravel znamy ze aspon 72 aku mate vy chalani

Re: e39 aku mate baterku

Napísané: Štvrtok, 27. Decembra 2007, 13:59
od Serpico
milos109 napísal:
chcem si kupit novu baterku mal som tam 54 :lol: a vravel znamy ze aspon 72 aku mate vy chalani


presne tak- 72-ku kupuj, mas to uvedene aj v manuale, ta 54-ka by ti nemusela dlho vydrzat

Napísané: Štvrtok, 27. Decembra 2007, 14:22
od lajo
daj pozor na rozmery, ja mám síce 3-er bawo, objednal som si baterku a nevlezla mi na to miesto.

Napísané: Štvrtok, 27. Decembra 2007, 20:22
od VLADKY242
Baterku od 70Ah vyžšie :wink:

Napísané: Piatok, 28. Decembra 2007, 12:17
od milos109
72 kupena slape ako hodinky 8)

Napísané: Piatok, 28. Decembra 2007, 12:29
od xtreme
v e34..... min. 100 :roll: :lol:

Napísané: Piatok, 28. Decembra 2007, 14:52
od starML
Doporučená kapacita baterie se řídí instalovaným příkonem jednotlivých spotřebičů ve vozidle a klimatickými podmínkami, ve kterých je vozidlo provozováno. Tomu musí odpovídat i výkon alternátoru. Tohle všechno už výrobce spočítal a dlouhodobě zkoušel. Co do kterého BMW patří je možno najít na http://www.realoem.com/bmw/select.do , kde po zadání posledních 7 čísel VIN se zobrazí konfigurace vozu v jaké byl vyráběn. Případně je možno typ, rok výroby atd. zvolit ručně.
Alternátor najdu v sekci ENGINE ELECTRICAL SYSTEM => GENERATOR
Baterii najdu v sekci VEHICLE ELECTRICAL SYSTEM => BATTERY

Baterie s nízkou kapacitou nezabezpečí potřebnou energii pro chod zařízení, kdy není v provozu motor (varovné blikače, nezávislé topení, parkovací světla) a následné spuštění motoru např. v zimě. Baterii s neúměrně velkou kapacitou není schopen slabší alternátor nikdy dobít.

K dobrému nabití baterie a průběhu chemických reakcí uvnitř je nutné, aby počáteční nabíjecí proud činil asi 1/10 udávané kapacity (tzv. C10). Po dosažení tzv. plynování (U=2,25V/článek) je nutno nabíjecí proud snížit na 1/20 kapacity (C20). Toto ve vozidle zabezpečuje regulátor napětí. Takže u baterie 100Ah je nabíjecí proud 10 ampér v počátku a 5 ampér potom. Problém je doba nabíjení a tu při popojíždění a častém startování není možno splnit. Osobně jsem viděl u Š105 baterku 175Ah za zadními sedačkami, ale alternátor 30A prostě nestíhal pokrýt spotřebu vozu za jízdy a ještě dobíjet baterku - za dva dni prostě nenastartoval.

V zásadě platí +/- toto pravidlo :
- výkon alternátoru (A) musí být vždy vyšší, než kapacita baterie (Ah)
- u benzínových motorů 115-120% kapacity baterie
- naftových motorů 130-150% kapacity baterie

Pro 5" několik hodnot v tabulce (dle www.realoem.com):
525tds - alternátor 95A, baterie 85Ah
520i - alternátor 90-120A, baterie 70-90 Ah
530dA - alternátor 120-150A, baterie 70-95 Ah

Vím, že hodnota výkonu alternátoru se udává ve Voltampérech (VA), ale při stejném napětí alternátoru a baterie je to jedno a výrobce tyto hodnoty v katalogu uvádí. Pro ty, co jejich starší baterie začíná zlobit a nedrží kapacitu je návod na její revitalizaci za několik desítek korun tady : http://sweb.cz/vs31/Baterie.doc

Napísané: Piatok, 28. Decembra 2007, 16:21
od xtreme
teraz ale nechapem.. podla tej stranky mam mat 85AH bateriu a 80A alternator.. to akosi nevychadza podla toho co hovoris.. :roll:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=30

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=20

teraz tam mam 100ku bateriu ale alternator zostal povodny a stale mi ju vybija.. je mozne ze to nestihne dobit? nebude vadit ked tam dam 150A alternator?

a dakujem.. super rada.. moc si mi pomohol..

Napísané: Piatok, 28. Decembra 2007, 21:38
od starML
Tak trochu jsem čekal, že mne někdo chytne za slovo kvůli tomu poměru výkonu alternátor/baterie. Údaje, které jsi pro svoje 524td vyhledal, jsou správné. Ale je také nutno říci, že se jedná o vozidlo poněkud starší, kdy nebyly na nabíjecí soustavu kladeny takové nároky jako dnes, např. denní svícení. Pokud se podíváš na jiná (novější) auta, moje pravidlo tady +/- platí.

Silnější alternátor tam dát můžeš, pokud se Ti tam vejde a bude pasovat uchycení a řemenice (hladká nebo drážka). V každém případě bych napřed doporučoval zkontrolovat napětí na baterii při cca 2.000 ot/min. Mělo by být v rozmezí 13,6-14,2 Voltu, jinak hledat příčinu v regulátoru, zkontrolovat uhlíky, sběrací kroužky a diody v alternátoru.

Napísané: Sobota, 29. Decembra 2007, 12:17
od xtreme
starML napísal:
Tak trochu jsem čekal, že mne někdo chytne za slovo kvůli tomu poměru výkonu alternátor/baterie.

Silnější alternátor tam dát můžeš, pokud se Ti tam vejde a bude pasovat uchycení a řemenice (hladká nebo drážka). V každém případě bych napřed doporučoval zkontrolovat napětí na baterii při cca 2.000 ot/min. Mělo by být v rozmezí 13,6-14,2 Voltu, jinak hledat příčinu v regulátoru, zkontrolovat uhlíky, sběrací kroužky a diody v alternátoru.


neber to ze som ta chcel chytit za slovo, len som to nechapal... diki

takze v pokoji to malo 12,8V, po starte to stuplo na 13,7 ale na volnobehu..

Napísané: Sobota, 29. Decembra 2007, 13:51
od TO-BOBO1
JA 320d - 105 :lol: .. ..

Napísané: Sobota, 29. Decembra 2007, 18:17
od starML
xtreme napísal:
neber to ze som ta chcel chytit za slovo, len som to nechapal... diki
takze v pokoji to malo 12,8V, po starte to stuplo na 13,7 ale na volnobehu..

Ahoj - takže tu úroveň napětí hodnotím jako dostatečnou. Teď jde o to, že každý voltmetr (u stejnosměrného, ale pulsujícího napětí) snímá tu horní - efektivní hodnotu. Pokud nechceš rozebírat alternátor, jak jsem popisoval výše, zkus osciloskopem proměřit průběh napětí na svorkách baterie - kuk sem: http://usmernovac.navajo.cz/ - ale já to nepřekládal :lol:

Správný průběh napětí je ta modrá křivka. Pokud tam bude některá půlvlna chybět (zelená křivka), bude poškozená některá z diod. Pokud bude průběh hodně odlišný od sinusového průběhu (zákmity), bude chyba v některém uhlíku nebo opáleném kroužku, přivádějící budící proud do alternátoru. Poslední možnost je, že už máš starší baterii, která neudrží kapacitu, dochází u ní k samovybíjení - jak popisuji v návodu na revitalizaci starší AKB.

Ahoj a pozdravujem na Kysuciach :D

Re: e39 aku mate baterku

Napísané: Sobota, 29. Decembra 2007, 20:28
od Janči
milos109 napísal:
chcem si kupit novu baterku mal som tam 54 :lol: a vravel znamy ze aspon 72 aku mate vy chalani


ja mam 100 a je to ok podla papierov

Napísané: Sobota, 29. Decembra 2007, 22:32
od starML
Tak jo, starší :
E34 525td COMPACT ALTERNATOR 95A, Battery 75-85AH

Novější :
E39 525tds (podla papierov 12/97) ALTERNATOR PARTS 140A, Battery 70-85, neu 90-95 Ah

105 Ah je dobrá baterie a pokud vyhovuje = OK

Napísané: Utorok, 8. Januára 2008, 12:05
od WhiteE39
Ja v 525tds mam 95ku.