Strana 1 z 2

Čidlo vačky alebo kľuky?

Napísané: Piatok, 23. Novembra 2007, 20:03
od bober
Nazdar priatelia.
Som tu hladal v starších príspevkoch , ale nenašiel tak sa popýtam.
Mám problém pri štartovaní- niekedy štartovanie trvá podstatne dlhšie . Potom motor nechcel ísť do výkonu správal sa ako z blbým predzápalom. Diagnostika zistila zlé čidlo na vačke. Vymenil som ho a nepomohlo. Tak som vymenil aj druhé a nepomohlo. Občas to stále robí. Je tam ešte nejaké čidlo do frasa? Ak áno kde asi je lebo zbežným pohľadom v motorovom priestore som ho nenašiel a tretí krát na diagnostiku v priebehu mesiaca sa mi už nechce ísť.
Alebo to môže byť ešte niečo iné?
To moje báwo je asi zakliate. ](*,)
Ďakujem.

Napísané: Sobota, 24. Novembra 2007, 01:58
od BlackMW
mne robilo podobne a bol to snimac kluky co je vpredu pri visko spojke nad zubatym kolesom..
aj diagnostika to vypisala..

a na druhom bave co robilo podobne veci diagnostika nevypisala nic
a tiez to bol snimac kluky..

hgh

Napísané: Sobota, 24. Novembra 2007, 10:38
od bober
Kedže podľa tvojho popisu som trochu zmetený tak prikladám fotky čidiel ktoré som menil . Sú to čidlá vačkovej hriadele .
Neviem však kde sa nachádza čidlo kľukovej hriadele.

Napísané: Sobota, 24. Novembra 2007, 13:35
od BlackMW
dalsie priznaky su ze ides a sklbne ti autom a odvtedy je vykon o 30% nizsi..
ked potom vypnes motor a znova nastartujes tak dlhsie toci, zle chyta..
mne to za studena islo vzdy ok, ked sa motor zohrial tak sklblo alebo
na neutrali skapalo na krizovatke a potom uz to islo lenivo (nudzovy rezim)..
po restarte to obcas nabehlo normalne ale po chvili to spravilo znova..

snimac kluky je vlavo hore, prisrobovany 1nym imbusovym srobom, ide
donho kabel..

Obrázok

Napísané: Sobota, 24. Novembra 2007, 14:55
od BAVORAK009
Ahoj mam 523i a mal som to iste co ty a bol to snimac kluky ten co je prichyteny imbusakom ako je remenica.Presne tie iste priznaky som mal ako opisujes.Vymenil si ho???nie cidlo vacky ale kluky vymen.napis potom :wink:

Napísané: Nedeľa, 25. Novembra 2007, 12:17
od ras11
kdesi na fore som uz detailne popisoval zavadu suvisiacu s cidlom kluky, v principe ide o to ze diagnostika vyhodi ako prve cidlo vacky, ktore je spravidla ok...
takze to nebudem znova rozoberat - treba vymenit cidlo kluky, vymazat pamet zavad, pojazdit a skontrolovat...
ak by si mal zle obe cidla, motor by ani nenaskocil. bez cidla kluky vie chodit podla cidla vacky, vtedy dlhsie startuje (potrebuje 2 otacky aby zistil kde je), vykon je mierne nizsi...

cv

Napísané: Pondelok, 26. Novembra 2007, 14:17
od bober
VĎaka za radu vyskúšam. Akurát, že ja mám výkon teda podstatne nižší. Na jednotke plný plyn a rozbeh asi ako bicykel. Myslím, že s tých skoro dvesto koní sa išla vačšá polovička kdesi pásť. :D

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 11:52
od respect541
mam podobny problem az nato ze mi auto nesklbe ale nahovno chyta a ide tiez len asi v nudzovom rezime lebo je strasne lenive ked nanom nejdem dlhsie nikam tak katastrofa ho nastartovat ... ked to spravis daj vediet co stym bolo ok? :?

Napísané: Streda, 28. Novembra 2007, 11:57
od bober
No na tuti to bude to čidlo kľuky. Len po výmene riadiacej jednotky ABS ktorá ma stála 32tisíc som tak vyštavený, že musím poškať po vianociach. :D

Re: Čidlo vačky alebo kľuky?

Napísané: Štvrtok, 6. Septembra 2012, 22:07
od Tiborelpeno
udravim tak ja mam 728i a robi mi to iste otackkach mi sem tam zakolisu otacky alebo aj na volnebohu ked ho necham ist z kopca dole ...bol som na diahbostike a vyhodilo mi snimac vackoveho hriadela sania tak sojm vymenil uz obe no po vymene to rohi stale ....aj teraz mi uz sem tam blbne pri startew akoze nastartujem stale len troska dlhsie to toci.... takže odporucate este snimac kulky ?? a vykon mam podstatne nizsi nikedy ide auto tak kao ma no nikedy ide uplne akokeby som mal 5Okoni.... dik za rady

Re: Čidlo vačky alebo kľuky?

Napísané: Sobota, 8. Septembra 2012, 09:22
od Tiborelpeno
no tak na budikoch mi ostal svietit ten trojuholnik oranzovy ?? ... neviete mi povedat co ted a auto vobec nema tach nic len trpotavy zvuk....coted ?? dik snimac kulky ??? ....z autom mi triaslo zaclao mat blbe starty,otacky mi kolisali sem tam a auto stracalo tah ....

Re: Čidlo vačky alebo kľuky?

Napísané: Utorok, 6. Augusta 2013, 19:24
od kubajzo
vedel by my niekto poslať foto kde sa nachádza to čidlo kľuky? mám tie isté problémy a čas do mechanika nie veľmi kedže cez týžden som v práci od 6 do 6 :( pošlite my foto toho čidla prosím vás

Re: Čidlo vačky alebo kľuky?

Napísané: Utorok, 6. Augusta 2013, 21:00
od pelo
Cidlo kluky je na vodicovej strane v zadnej casti motora pod sanim. Najjednoduchsie je vybrat komplet airbox takym sposobom, ze odpojis hadicu v spojke co je este pred klapkou a vyberies to komplet cele aj s airboxom, nemusis to rozoberat po kusoch. Cidlo uvidis dole pod sanim, smeruje k zotrvacniku, ide donho konektor...ine cidlo tam nie je, potom uz len vyssie su knock senzory ale tie maju kabel napevno.

Re: Čidlo vačky alebo kľuky?

Napísané: Utorok, 6. Augusta 2013, 21:33
od Miro528
pelo napísal:
Cidlo kluky je na vodicovej strane v zadnej casti motora pod sanim. Najjednoduchsie je vybrat komplet airbox takym sposobom, ze odpojis hadicu v spojke co je este pred klapkou a vyberies to komplet cele aj s airboxom, nemusis to rozoberat po kusoch. Cidlo uvidis dole pod sanim, smeruje k zotrvacniku, ide donho konektor...ine cidlo tam nie je, potom uz len vyssie su knock senzory ale tie maju kabel napevno.


To si kde vycital ze je cidlo pod sanim ?????????
Pod sanim je konektor toho cidla a netreba nic rozoberat da sa to odpojit aj tak (sice je tam strašne malo miesta ale da sa)
Cidlo samotne je nasrobovane vpredu na motore .Musis zhodit visko a potom uz bude pristup priamo k cidlu

Re: Čidlo vačky alebo kľuky?

Napísané: Streda, 7. Augusta 2013, 07:07
od pelo
Miro528 napísal:
To si kde vycital ze je cidlo pod sanim ?????????
Pod sanim je konektor toho cidla a netreba nic rozoberat da sa to odpojit aj tak (sice je tam strašne malo miesta ale da sa)
Cidlo samotne je nasrobovane vpredu na motore .Musis zhodit visko a potom uz bude pristup priamo k cidlu

Viem presne kde je. Zalezi na tom, o akom motore sa bavime. Autor prispevku nenapisal o aky motor sa jedna, z foto som identifikoval M54 alebo M52TU a na nom je to cidlo presne tam, kde som napisal. Pokial sa potom bavime o citej M52, tak na tej je zas vpredu...treba si to najst podla VIN cez ETK...

Pre predstavu,
M52, diel #9
M52.png
M52.png (44.57 KiB) 8983 zobrazení


M52TU a M54, diel #8
M54.png
M54.png (79.58 KiB) 8983 zobrazení