Strana 1 z 3

DPF - filter pevných častíc

Napísané: Utorok, 29. Decembra 2009, 19:31
od Martinmar
Blíži sa mi výmena filtra pevných častíc . Poraďte kde je to najvýhodnejšie a čo to cca stojí?

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Utorok, 29. Decembra 2009, 20:37
od luky2208
Martinmar napísal:
Blíži sa mi výmena filtra pevných častíc . Poraďte kde je to najvýhodnejšie a čo to cca stojí?

Nevydím dôvod ho meniť ](*,) . To jazdiš len po meste ??? Pri jazde po dialnici si RJ sama nahodí režim prepalenia filtra. Ak nie tak diagnostikou zapnuť nutenu regeneraciu. :bmwball:
Ale ked na to máš tak nieje problém si ho kupiť v BMW nový. Rataj cca sumu ako za nový katalizator :-k
Alebo mi dáš 250€ a spravým ti z neho nový,ale pod podmienkov že nebudeš pri oprave. [-X
Cena nového 1100€ + neaka priražka v BMW + tesnenia + práca #-o

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Štvrtok, 31. Decembra 2009, 18:10
od Martinmar
jazdím veľa mesto ale za posledných 10tisíc som urobil tak 5tis.po dialniciach. V menu servisných intervalov mi píše 17000km na partikel filter a na diagnostike v BMW mi povedali že už tam videli hlásenie o tlaku v DPF a že vraj bude po nejakom čase treba s tým ničo robiť. Alebo si len nadháňajú robotu?

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Piatok, 1. Januára 2010, 10:31
od luky2208
Martinmar napísal:
jazdím veľa mesto ale za posledných 10tisíc som urobil tak 5tis.po dialniciach. V menu servisných intervalov mi píše 17000km na partikel filter a na diagnostike v BMW mi povedali že už tam videli hlásenie o tlaku v DPF a že vraj bude po nejakom čase treba s tým ničo robiť. Alebo si len nadháňajú robotu?

no ked ti povedali že "BUDE TREBA STIM NIEČO ROBIŤ" tak je dosť možné že ti to zpravia ako ja a zaučtujú nový filter :-k Ten snímač tlaku vyhodnocuje priepustnoť filtra a ked sa prekročí určitá hranica tak sa rozsvieti kontrolka alebo auto stratí tah .

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Streda, 13. Januára 2010, 02:01
od lionlion
S tym filtrom je to asi tak: v nom sa nachadza aditivum ktore riadiaca jednotka vstrekuje do nadrze po kazdom natankovani. Ked ho uz treba menit auto ma dost slaby vykon lebo je uz prazdny a riadiaca o tom vie a uz nema co davkovat do paliva, cize sa s nim nieco musí robit. Tu spominana oprava je asi taka ze namiesto tej zazracnej tekutiny sa tam doplni obycajna nafta aby sa oblbla riadiaca jednotka. Je to sice fusersky postup a na emisnej by to nemuselo pochodit kvoli zvysenym emisiam a pre motor to asi tiez nebude najlepsie hoci teoreticky by mu to nemalo vadit.

cize sa netreba nechat oblbnut tou opravou filtra

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Streda, 13. Januára 2010, 06:59
od RICHO
lionlion napísal:
S tym filtrom je to asi tak: v nom sa nachadza aditivum ktore riadiaca jednotka vstrekuje do nadrze po kazdom natankovani. Ked ho uz treba menit auto ma dost slaby vykon lebo je uz prazdny a riadiaca o tom vie a uz nema co davkovat do paliva, cize sa s nim nieco musí robit. Tu spominana oprava je asi taka ze namiesto tej zazracnej tekutiny sa tam doplni obycajna nafta aby sa oblbla riadiaca jednotka. Je to sice fusersky postup a na emisnej by to nemuselo pochodit kvoli zvysenym emisiam a pre motor to asi tiez nebude najlepsie hoci teoreticky by mu to nemalo vadit.

cize sa netreba nechat oblbnut tou opravou filtra

"lionlion" perfektný príspevok, bez komenára.

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Streda, 13. Januára 2010, 08:23
od ViktorDDD
tak teraz po tomto príspevku sa musím opýtať, nie je ten DPF filter len niečo ako katalyzátor ktorý zachytáva sadze? lebo to čo tu napísal lionlion je aditívum ad-blue a neviem ako to s tým súvisí

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Streda, 13. Januára 2010, 10:56
od RICHO
je to však len jeden zo spôsobov regenerácie filtra (staršie filtre pevných častíc) aditívum sa pridáva po určitých km do paliva, aby podporilo vyčistenie filtra od sadzí zhorením, novšie po signalizácii režimom jazdy, resp.automaticky bez vedomia vodiča, či je k.o. rozhodne RJ, treba sa informovať u výrobcu aby si neplatil za to čo netreba.

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Streda, 13. Januára 2010, 16:37
od luky2208
Trošku vas poopravujem všetkých :mrgreen: aby vtom bolo jasno !
Za 1- vo filtri sa nenachadza žiadne adytývum ! to sa nachadza v extra nadobe ktorá je pri palivovej nadrži.Davkovanie si určuje RJ ktorá podla množstva paliva a podla počtu otvorenia zátky davkuje adytývum priamo do nádrže.
Za 2- filter sa nachadza na výfukovom potrubý a pracuje na uplne inom princípe ako katalizator.Katalyzátor je priechodný a prebieha vnom chemická reakcia.Filter je z materialu cez ktorý plyny prepušta a častice ktoré su večšie ako je dovolené sa vnom zachytia.
Za 3- adytývum služi na to aby sa znižila teplota horenia sadzí-vdaka tomu netreba dosiahnuť maximalnu teplotu vo výfukovom systéme a regeneracia prebieha častejšie/rychlejšie/jednoduchšie.Pri horení sa zadze rozložia na chemické latky a prejdu filtrom von.Všetko kontoluje RJ a pri nadmernom horení zníži výkon motora a tím zmierni horenie,aby nedošlo k poškodeniu filtra a komplet všetkeho če je za ním.(pri prudkej jazde na dialnici auto na chvíýu ako keby stratí časť vykonu !)
Za 4 - ak nebude dávkované adytývum tak na emiske nebude vôbec žiaden problém až do chvíle pokial sa filter upne nezabije sadzami. Jediným problemom bude že filter sa zabije omnoho skôr.
Dufam že toto vysvetlenie postačuje 8-[ :bmwball:
Pre lion lion-na : tou opravou sa to da oblbnúť,len treba vedieť ako a maš ušetrené nemalé peniaze !!!! Pozor !!! všetko ostava plne funkčné a filter bude čistý !!!

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Streda, 13. Januára 2010, 16:55
od kamil
DPF filter nie je problem odstranit z vasho auta (mechanicky a samozrejme v riadiacej jednotke motora)a auto pojde este lepsie ako predtym..a nebude s nim us nikdy problem ... (ziadna chyba na diagnostike ani na palubnej doske) a taktiez nie je problem spravit cestinu do vasho idrivu
staci kontaktovat www.rls-chiptuning.sk

Ing.Kamil Sindlery 0918-812265

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Streda, 13. Januára 2010, 19:37
od luky2208
kamil napísal:
DPF filter nie je problem odstranit z vasho auta (mechanicky a samozrejme v riadiacej jednotke motora)a auto pojde este lepsie ako predtym..a nebude s nim us nikdy problem ... (ziadna chyba na diagnostike ani na palubnej doske) a taktiez nie je problem spravit cestinu do vasho idrivu
staci kontaktovat http://www.rls-chiptuning.sk

Ing.Kamil Sindlery 0918-812265

Aj to je možnosť :-k Upravyť softver tak ako keby tam filter nikdy nebol. Otazka znie ???? Kolko to bude stáť ??? :-k

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Štvrtok, 14. Januára 2010, 10:21
od RICHO
pri všetkej úcte k pisateľom, ktorí už takto rozmýšľajú, nech si kúpia radšej starý tragač alebo Logana, tam takýto problém určite nebude musieť riešiť

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Štvrtok, 14. Januára 2010, 17:40
od luky2208
RICHO napísal:
pri všetkej úcte k pisateľom, ktorí už takto rozmýšľajú, nech si kúpia radšej starý tragač alebo Logana, tam takýto problém určite nebude musieť riešiť

No ono to trochu problém je,ked to maš 1x do roka dať spravyť v BMW servise a pri pokladni to povedia 1200€ :-& :-& tak sa potom zamyslýš že či to nieje neako moc.

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Štvrtok, 14. Januára 2010, 20:40
od lionlion
SORAC chlapi asi som sa trochu sekol no, ja som pocul ze tie filtre v dieseloch sa menia pri cca 160tis. km a ze sa tou naftou daju usetrit peniaze a ze sa to tak nema robit (inac mozno som to tak napisal ale nemyslel so to tak ze vo filtri je aditivum jasne ze je v nadobke pri nadrzi a je ho tam asi 5L ked sa nemylim). neviem o tom vela a viem ze to nieje uplna novinka a urcite je uz tych filtrov viac druhov a technologii

Re: DPF - filter pevných častíc

Napísané: Piatok, 15. Januára 2010, 07:58
od RICHO
luky2208 napísal:
No ono to trochu problém je,ked to maš 1x do roka dať spravyť v BMW servise a pri pokladni to povedia 1200€ :-& :-& tak sa potom zamyslýš že či to nieje neako moc.

Väčšina automobiliek montuje celoživotné filtre s automatickou regeneráciou, ktorú riadi elektronika cez snímače teploty, tlaku, sondu a deje sa tak cca po 800-1000 km podľa štýlu jazdy. Základnou nutnosťou je tankovať kvalitnú naftu a netlačiť na studený motor. Kto dokáže aj tak premôcť elektroniku a poškodí filter je to bez komentára a nech cvaká alebo prerába.