Strana 1 z 2
e39 523i - zhasina motor
Napísané: Štvrtok, 15. Októbra 2009, 14:45
od beowulf
pls. mam 523i a stava sa mi ze ked je motor studeny tak po nastartovani neudrzi otacky a zhasne ale akonahle sa zohreje na 30 stup, ide ako hodinky a chyta hned za sekundu. Podla mna cidlo len nevem nemate s tym nekdo skusenosti dakujem. A este kde presne by sa to cidlo malo nachadzat bo auto mam len tyzden tak s v nom nevem orientovat moc dik. A este jedna vec nejde ventilator len ked naskocim na jame alebo tak tak sa sputsti asik uhlik len nemate nekdo nejaky navod ako sa k tomu dostat. Predtym som mal e34 a tak to bolo secko lahke len s tymto kym teraz neco najdem heh
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
. Diky moc za pomoc
Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Štvrtok, 15. Októbra 2009, 19:10
od PreludeH
Tak toto by zaujimalo aj mna. Mam 528i rok 96 a po nastartovani zakape studeny motor, ako keby nesiel sitic (ak to nieco take vobec ma

) ale akonahle sa trocha zohreje funguje ako hodinky. Na aute som vymenil vsetky filtre, sviecky a vycistila sa skrtiaca klapka a nic. poradte
Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Štvrtok, 15. Októbra 2009, 20:44
od beowulf
preeeesne to robi aj mne a presne to som pozeral aj ja a vsetko je ok .... myslm ze to ma nejaky automaticky sitic ktroy reaguje na to cidlo a ako keby to cidlo nedostavalo impulz ze ma pustit ten sitic alebo ja fakt nevem ja sa len domnievam tak pls poradte bo sa mi nece ist len koli tomu na diagnostiku heh ....... DIIIKY
Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Piatok, 16. Októbra 2009, 00:12
od DODIKKE
LAMDA ALEBO VAHA
Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Piatok, 16. Októbra 2009, 07:28
od PreludeH
vaha je nova! po vymene to prestalo kapat za tepla, ale za studena to napomohlo. v piatok idem na diagnostiku do bmw tak uvidim. lambda: neviem, mozno. auto preslo caz EK ako nic a aj spotreba je super tak neviem, diagnostika pomoze
Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Piatok, 16. Októbra 2009, 08:33
od BlackMW
sitic bol na trabante, tu riadi vstreky riadiaca jednotka,
vycistil si volnobezny motorcek ? je pod sanim v strede za klapkou, vystriekat cisticom brzd..
#17

Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Piatok, 16. Októbra 2009, 08:54
od PreludeH
vdaka, vyskusam

Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Piatok, 16. Októbra 2009, 10:02
od Ferinoza
No asi mesiac dozadu som riesil podobny problem na mercedese A klase 140 tiez som cistil vsetko klapka, atd,,, nakoniec som si vsimol ze bola seknuta hadica podtlaku od filtra kamsi??? neviem kam to slo ale ked som dierku zapchal slo to v poho .. neviem ci ma podobny system aj tvoje bavo..
Skus otvorit kapotu nastartovat a pocuvat ci niekde nefuci...
Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Utorok, 15. Decembra 2009, 20:05
od mathesss
Čawte,

Práve som vyriešil presne tento istý problém na mojej E39 523i. Za studena auto nevedelo udržať otáčky alebo aj sem tam skapalo.. no za tepla išlo bez problémov. Bol som aj na diagnostike a nič nenašla... Auto malo viac mechanikou a nikto mi nevedel poradiť.. Až teraz kamoš vyriešil problém. Zistil že som mal v prdeli "regulačny ventil tlaku". Vo vnutry v ňom je membrána ktora sa časom pretrhla a ventil nasával vzduch kade nemal. Vymenil som ho a odvtedy si auto krasne drží otáčky aj za studena. Nachádza sa pod sanim. Pichnite tam ruku, a ked budete cítiť že vam saje vzduch tak je 100% poškadená membrána vo vnutry a našli ste príčinu. Ak je ventil v poriadku, nesmie v žiadnom prípade vobec nasávať vzduch!
je to diel číslo 2: "Pressure regulating valve" 11 15 1 703 484
tu sa nachádza v ETK:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... separator/a v prípade že nefunguje odkaz tu je foto:
Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Utorok, 15. Decembra 2009, 20:10
od mathesss
Odporúčam vymeniť aj diel číslo 3 "Rubber grommet": 13 41 1 733 217
Na gumičke osobne nebudem šetriť a určite v tomto prípade padne vhod vymeniť.
V Tempuse na Vajnorskej som za ventil aj gumičku zaplatil: 62,40Euro, čo si myslim nie je až tak strašne.
Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Utorok, 15. Decembra 2009, 22:11
od sesto
Rovno aj 6 a 1
Tieto hadice byvaju pekne zakarbonovane tak isto ako aj ta membrana.
Vyskusajte pri nastartovanom motory dat dole viecko oleja.Zmeni sa chod motora?
Kamosovy som to menil lebo mal moc nizke otacky a vseliako mu lietali.
po vymene islo pekne hladko.Ale to je sa mi zda iny problem.
Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Streda, 2. Mája 2012, 20:16
od matus.kucer
Zdravim, chcem sa opytat ze ci ten ventil (11151703484 ) pasuje aj do 520i ( r.v. november 1999). Take iste priznaky mam za studeneho motora jak sa tu pisalo. Dakujem
Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Štvrtok, 3. Mája 2012, 00:58
od DODIKKE
matus.kucer napísal:Zdravim, chcem sa opytat ze ci ten ventil (11151703484 ) pasuje aj do 520i ( r.v. november 1999). Take iste priznaky mam za studeneho motora jak sa tu pisalo. Dakujem
AK MAS SINGL VANOS TAK ANO AK MAS DUAL VANOS TUčkovy MOTOR TAK NIE
Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Štvrtok, 3. Mája 2012, 06:50
od djkakadu
Ahojte, nemam ziaden problem, ale ked otvorim viecko na olej tak mi to truby niekde pod saním a chod motora sa nezmeni, mam niekde dierku? Je to problem?
Re: e39 523i - zhasina motor
Napísané: Piatok, 4. Mája 2012, 01:27
od DODIKKE
djkakadu napísal:Ahojte, nemam ziaden problem, ale ked otvorim viecko na olej tak mi to truby niekde pod saním a chod motora sa nezmeni, mam niekde dierku? Je to problem?
je to membrana v tom filtry kartrovom vymen ho :-) mal som to aj ja