Ferinoza napísal:Postupne som vytahoval poistky a len 4 znich menili hodnotu. V com je prosim problem poradte
Je dobře, že jsi prostudoval předchozí příspěvky - to udělá málo kdo. Skutečnost je taková, že auto "umírá" mnohem déle, než 2 minuty. Prostě některé systémy ještě zůstávají v pohotovosti nebo v omezeném režimu, kdy ještě něco odebírají. Podle mojich zkušeností to trvá cca 15 minut. Nevím přesně typ Tvého vozu, např. u mne (automat) všechny odběry klesnou na minimum, když zhasne u voliče převodovky oranžová LEDka.
Měření opakuj za splnění těchto podmínek :
- zaparkuj auto, tlačítkem (-) minus úplně vypni ventilátor topení, až zhasne displej
- úplně otevři PP okno, zařaď 1 nebo P, vypni motor, vyndej klíček
- dostatečně dlouhými dráty zapoj měřící přístroj pro měření proudu z baterie tak, aby jsi mohl zavřít kufr a měřák přitom byl venku (*)
- pozavírej všechny dveře, kufr, jako když odcházíš, zůstane otevřené jen to okno u spolujezdce
- zamkni auto klíčem nebo dálkou a začni měřit, udělej si tabulku odběru, třeba po 1 min
- skutečně vydrž, třeba těch 15 min, baterka by to měla vydržet, potom ji znova dobiješ
Když už proud dále neklesá, přes PP okno otevři schránku spolujezdce a začni postupně odebírat ty podezřelé pojistky. Teď nevím, jestli se třeba nerozsvítí žárovka osvětlení té schránky. Buď ten odběr odečteš a nebo tu žárovku před tímto pokusem vyndej. Udělej si znova poznámky, při vytažení které pojistky nastal největší pokles. Ale ty vytažené pojistky tam už zpátky nevracej, protože jejich vložení by mohlo znamenat opětovné "oživení" některého zařízení a tím by bylo celé měření zkresleno.
Komentář k pojistkám :
1) č. 4 - Beleuchtung innen/Gepeckraum hodnota z 0,79 => 0,09= Vnitřní osvětlení vozu, schránky spolujezdce a osvětlení zavazadlového prostoru ==> Ty jsi byl uvnitř auta, vytahoval pojistky, dveře byly otevřené, kufr taky, protože jsi tam měřil ten odběr(*). Tak to dělat nesmíš. Ale ta hodnota 0,09A není zase tak úplně špatná.
2) č. 6 - Ausenspiegelverstellung, Fensterheber, Zentralverriegelung hodnota z 0,79 => 0,77 = nastavovaní vnějších zrcátek, ovládání oken, centrální zamykání ==> nepodstatná změna - auto nebylo zamčeno centrálem. Tady problém nebude.
3) č. 9 - Heizbare Spritzdüsen hodnota 0,79 => 0,6 = vyhřívání trysek ostřikovačů, (možná i) vyhřívání zrcátek a zámků, částečně klima (proto vypnout ten ventilátor). Spínání toho ohřevu řídí jednotka klimatizace podle údajů čidla vnější teploty. To čidlo je v náfuku k brzdám u LP kola. Výhřev zrcátek a ostřikovačů se zapíná při teplotě <3 st. Celsia (tolerance +/-3stupně), pokud je palubní napětí větší než 12,2 Voltu. Při teplotě vyšší nebo napětí < 11,4 se nezapne vůbec. Funguje jako spínač, t.j. sepnuto nebo rozepnuto.
Tohle čidlo bych zkontroloval, jestli není zkratované, jestli tam vůbec je.K poškození často dochází při najetí do hromady sněhu na parkovišti apod. Rozdílná hodnota 0,2A by byla velmi zajímavá. Jenže ten ohřev (trysky+zrcátka) má fungovat jen při zapnutém klíčku + nějaká doba po vypnutí. Ten výhřev zámků funguje už při otevření dálkou, ale ne všechna auta to mají. Přesto prověř to čidlo v LP náfuku.
Na druhé straně u PP kola je taky čidlo-termistor, ale to je pro měření vnější teploty, která se Ti zobrazuje pod tachometrem. Slouží jen k zobrazení té teploty pod tachometrem, nic nespíná, pouze gong, který varuje při poklesu pod +3 st. Celsia4) č. 11 - Servotronic hodnota 0,79 => 0,06 = zařízení, které řídí posilovač řízení podle rychlosti, = při velké rychlosti neposiluje skoro vůbec, při malé rychlosti posiluje max. efektem. Ten hydraulický ventil je řízen od řídící jednotky motoru, která má informaci o rychlosti vozu. Ale na odběr u vypnutého vozu by to nemělo mít vliv.
Jenže obě pojistky (4 a 11) jdou do Grundmodulu a servotronic je jeho součástí. Takže tady by mohl být zakopanej pes !!Mojím osobním typem na závadu je tzv. JEŽEK (ježko). Zkus si tohle heslo tady vyhledat a projít problematiku. Je to součástka, která žije vlastním životem, nezávisle na vůli provozovatele auta. Klidně dokáže samostatně spustit větrák v uzamčeném autě a vytlouct baterii. Zvláště teď, kdy je venku chladněji, to vyhodnotí jako potřebu (si sám od sebe) v autě přitopit. Obrázek najdeš
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/52 ... l-64_1029/ http://www.540i6.com/finalstagereplacement.html Takže doporučuji :
- zkontrolovat to čidlo v LP náfuku
- udělat ještě jednou to měření a pokud bude výrazný pokles u pojistek 4 a 11, problém bude v Grundmodulu. Ten je ale dost drahý, takže se zkus obrátit na nějakého odborníka v Tvém okolí. Já to po internetu nesvedu. Ale ten výsledek měření by mne zajímal - pošli. Já zatím zkusím najít to zapojení ježka, jestli taky nesedí na té pojistce č.9 - klima.