Strana 1 z 2
BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Nedeľa, 13. Septembra 2009, 21:03
od Dulle
Dobry večer, v servise mi powedali ze mam na svojom Bumeri zlu hardy spojku, newiete mi povedat ze kolko to asi stoji a kde sa to da objednat lacnejsie ??? kolko to asi stoji v Bawarii ??? Dakujem
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Nedeľa, 13. Septembra 2009, 22:09
od airbone
Nova stoji v bmw okolo 100eur. Neodporucam ti kupovat lacnu nahradu, ja som dal febi co vysla vtedy cca na 1600sk a vydrzala len nieco vyse roka. Tak som musel menit zas, ale uz len origo.
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Streda, 16. Septembra 2009, 13:56
od coWon
airbone napísal:Nova stoji v bmw okolo 100eur. Neodporucam ti kupovat lacnu nahradu, ja som dal febi co vysla vtedy cca na 1600sk a vydrzala len nieco vyse roka. Tak som musel menit zas, ale uz len origo.
coooo, aj ja som daval febi ):
a pomohlo ti to? viem ze si sa bavil na ceskom fore o tom
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Streda, 16. Septembra 2009, 22:13
od airbone
coWon napísal:coooo, aj ja som daval febi ):
a pomohlo ti to? viem ze si sa bavil na ceskom fore o tom
No po vymene to samozrejme pomohlo, ale o par mesiacov mi zas zacalo auto "cukat". Priznaky zhruba ako odidena hardyna, akurat ze ma to nenapadlo ani vo sne, zeby bola po par mesiacoh chybna hardyna. Takze som si bol stopercentne isty, ze mam v haji dvojhmotny zotrvak. Ten som aj kupil a popri vymene spojky som ho hodil mechanikovi, nech to vymeni. Prekvapenie bolo, ked mi volal ze vymenil aj ten zotrvacnik, ale ze staremu nic nebolo a bol stopercentne ok, ako mi aj oznamil, ze musel vymenit hardynu, lebo bola totalne v riti. Myslim ze doteraz ju mam niekde doma, a bola v nej nenormalna vola vo vsetkych uchyteniach. Som nechapal ako mohla odist tak rychlo, zivotnost hardyny origo dielu je zhruba 6-8rokov a tato vydrzala asi zhruba rok a to este nehovorim, ze som problemy s cukanim mal uz par mesiacov pred vymenou.
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Štvrtok, 17. Septembra 2009, 12:17
od coWon

bohynu ... nemam sa na co tesit, len viem ze ked som ju menil tak stara hardyna bola ako cimbál a najviac ma hneva ze predosleho majitela to vobec nesralo a ktovie co vsetko moze posrat takato vola casom na kardane a odnesie si to este nieco, lebo viem ze nieje to este na sto prcent... mam tam aj trochu volu na poloosiach na difiku a ktovie ako je na tom lozisko.. ale nie je to az take kriticke
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Piatok, 13. Novembra 2009, 15:25
od Sodap
Mam taku smiesnu otazku, vie mi niekto strucne povedat aky je vyznam hardyspojky a kde a ako sa montuje?
Niesom si isty ci som spravne pochopil jej vyznam.
Je to spojenie kardanu a diferaku ? Lebo sa mi nece verit, ze by kadan a diferak boli spojene len tou gumou, ci ?
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Piatok, 13. Novembra 2009, 17:18
od BJS
Sodap napísal:Mam taku smiesnu otazku, vie mi niekto strucne povedat aky je vyznam hardyspojky a kde a ako sa montuje?
Niesom si isty ci som spravne pochopil jej vyznam.
Je to spojenie kardanu a diferaku ? Lebo sa mi nece verit, ze by kadan a diferak boli spojene len tou gumou, ci ?
Kardanu a
prevodovky.V tej gume máš dosť pevné textilné vlákna.
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Sobota, 14. Novembra 2009, 02:20
od airbone
Hardyspojka je gumeny "disk" ktory prepaja prirubu prevodovky a hriadel nahonu. Ano, je to spojene tvrdou gumou. Ta zabezpecuje tlmenie razov ktore by mali spatny dopad na prevodovku a diferak. (amici to nazyvaju "GUIBO" alebo FLEXDISC).
Teraz k inej veci a dovolim si malu minutku vysvetlenia slovenskych vyrazov. Na pomenuvanie hriadela sa tu na fore pouziva slovicko "kardan". To slovo zrejme pochadza z cias komunistickych ked sa tak oznacovala tociaca sa tyc na starych aviach.
Aby bolo jasne, hriadel je hriadel a slovo kardan neexistuje. Existuje slovo "kardanovy klb" alebo "kardanovy zaves" (taktiez pouzivany u gyroskopov s troma volnostami). V podstate sa jedna o zaves ktory ma 3 stupne volnosti. To je kardan ako taky, tak prosim prestante tymto slovom pomenuvat hriadel. Tento zaves je pouzivany aj ako vyosene spojenie dvoch hriadelov a preto sa nazyva ako kardanovy klb. No v ziadnom pripade nepomenuva hnaci hriadel, ale len klb prepojenia.
Ak niektori z vas nepochopili o com rozpravam, tak uvediem offtopic este dva podobne komunistkicke priklady:
1. ACE pumpa - takto sa oznacuje dopravne cerpadlo paliva vo "vozidle" SKODA 120. Vsetci rozumni vsak vedia, ze skratka AC pumpa (akceleracna pumpa) oznacuje cast karburatora, ktora pri prudsom stlaceni plynu vstrekuje cez pridavne trysky do komory dodatocne palivo pre rychlejsi akceleraciu:)
2. Pre tych co zazili povinu vojensku slubu - samopal vzor. 58. = blbost. Podla klasifikacie pouziteho streliva (puskove strelivo) je tato zbran klasifikovana ako "samocinna utocna automaticka puska", nie samopal. Samopal je zbran ktora pouziva nie puskove, ale pistolove strelivo...
A to som este nespominal ceskych banikov tzv. "hornikov" aj napriek tomu, ze robia v "dole". ALebo cesku slivovicu aj ked namiesto sliviek maju svestky...
No nic, prepacte maly ulet, uz idem do postele...
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Sobota, 14. Novembra 2009, 08:52
od Peped
Ja len dodam, kasna auta (pre Airbona karoseria) sa kruti do roznych smerov, pri prejazde nerovnostami hardyna pruži natahuje sa alebo stlaca, nemože byt vsetko na pevno by sa to mohlo dolamat alebo poskodit.
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Sobota, 14. Novembra 2009, 22:58
od Sodap
Super páni,
teraz v tom ma už jasno
(niektoré príspevky sú celkom úsmevné,vďaka =) )
Este detail, je zlozite tu hardynu vymenit (e46) ? Alebo je to taka robota na pockanie v servise ?
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Nedeľa, 15. Novembra 2009, 09:46
od Peped
Sodap napísal:Super páni,
teraz v tom ma už jasno
(niektoré príspevky sú celkom úsmevné,vďaka =) )
Este detail, je zlozite tu hardynu vymenit (e46) ? Alebo je to taka robota na pockanie v servise ?
Jeden kryt dole, 6x matiek a je vonku. Do hodiny s cigaretou v ruke uplne v pohode.
Naco do servisu to si spravis doma v pohode sam.
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Nedeľa, 15. Novembra 2009, 10:01
od BJS
[quote="airbone"]
Teraz k inej veci a dovolim si malu minutku vysvetlenia slovenskych vyrazov. Na pomenuvanie hriadela sa tu na fore pouziva slovicko "kardan". To slovo zrejme pochadza z cias komunistickych ked sa tak oznacovala tociaca sa tyc na starych aviach.
Aby bolo jasne, hriadel je hriadel a slovo kardan neexistuje. Existuje slovo "kardanovy klb" alebo "kardanovy zaves" (taktiez pouzivany u gyroskopov s troma volnostami). V podstate sa jedna o zaves ktory ma 3 stupne volnosti. To je kardan ako taky, tak prosim prestante tymto slovom pomenuvat hriadel. Tento zaves je pouzivany aj ako vyosene spojenie dvoch hriadelov a preto sa nazyva ako kardanovy klb. No v ziadnom pripade nepomenuva hnaci hriadel, ale len klb prepojenia.
quote]
Ak by si prišiel ku mne do práce, naložil by som ti plné auto technických výkresov s KARDANOVÝMI HRIADEĽAMI. Je to v podstate hriadeľ s dvomi kardanovými krížami, dilatačnou vložkou a zväčša dvomi prírubami. A slúži na prenos sily na osi, súbežnej osi (najčastejšie) a približne do 35° aj rôznobežnej osi.
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Nedeľa, 15. Novembra 2009, 10:13
od BJS
Peped napísal:
Jeden kryt dole, 6x matiek a je vonku. Do hodiny s cigaretou v ruke uplne v pohode.
Naco do servisu to si spravis doma v pohode sam.
Zabudol si na strediaci čap ma prevodovke. Musíš kardam potiahnúť dozadu a to niekedy nepostačuje ani na dilatačnej vložke. Na svojom aute som musel použiť panenku, aby som potlačil ešte aj motor s prevodovkou do predu asi 5 mm
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Nedeľa, 15. Novembra 2009, 11:23
od Peped
BJS napísal:Zabudol si na strediaci čap ma prevodovke. Musíš kardam potiahnúť dozadu a to niekedy nepostačuje ani na dilatačnej vložke. Na svojom aute som musel použiť panenku, aby som potlačil ešte aj motor s prevodovkou do predu asi 5 mm
Hej, hej, na to som zabudol ku..a.
Tak este dve trinastky na uvolnenie stredoveho ložiska a potom to už ide vyčachrovať.
Re: BMW 530D e39 HARDY SPOJKA
Napísané: Nedeľa, 15. Novembra 2009, 20:44
od Sodap
Peped napísal:
Hej, hej, na to som zabudol ku..a.
Tak este dve trinastky na uvolnenie stredoveho ložiska a potom to už ide vyčachrovať.
ehm...WAS ?
Da sa to aj bez jamy ? Teda s autom "na zdviháku" ?