Strana 1 z 1

E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Napísané: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:26
od RomanC
Cauko

Neviete mi poradiť co zase na mna moje bawo našilo ?
-V lete pri vonkajšej teplote cez 30 stupňov sa mi stalo,že pri čakaní v rade na križovatke (max. 5 minútky) sa zvýšila teplota vody a blížila sa k pravej paličke pred červeným políčkom. Musel som rychlo zmeniť radu na križovatke a isť smerom,kde som nechcel isť len aby nápor vetra trochu to schladil. Pri jazde teplota klesla znova na svoju optimálnu polohu v strede teplomera.
-V zime pri vonkajšej teplote pod -15 stupňov sa mi stalo ,že pri jazde medzi-mesto a diaľnici mi teplota klesla na prvú paličku z pravá hneď za modrým políčkom na teplomery . Pri čakaní na križovatke sa teplota vrátila na svoju optimálnu polohu v strede teplomera.
Podľa môjho názoru by teplota mala byť stále v strede (po zahriatí motora samozrejme). Teplotu by nemala ovplyvňovať vonkajšia teplota.
Teraz v lete sa mi stava ,že približne každe 2 týždne sa mi ozve upozornenie že Check Coolant Level. Dolejem asi 1-1,5 litra vody a mam na ďalšie dva týždne pokoj.
Všimol som si ,že mam natlakovanu hadice.
Pred rokom som musel meniť vyrovnávacou nádobku , kvôli malej dierke (asi 1mm), ktorú spôsobila buď únava materiálu ,alebo vysoký tlak v systéme .
Nenašiel som olej v chladiacom systéme ani vodu v oleji .
Tiež som si všimol ,že mam dosť horúco pod kapotou . Kapota je niekedy horúca,že sa nedá dotknúť rukou.Dokonca sa mi roztopili tie 5-6 male plastové kryty hore na motore , myslim, že na obrázku je to číslo 17 : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40.
Ventilátor na chladiči sa zapína.

Podľa vašich skúsenosti (názoru) , kde mam začat hladať problém ?

Re: E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Napísané: Nedeľa, 26. Júla 2009, 14:14
od chembos
vymen termostat, to by som cakal ako prve, ten zarucuje to ze sa teplota drzi v strede :wink:

Re: E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Napísané: Pondelok, 27. Júla 2009, 15:00
od RomanC
ten termostat si pozriem, kvôli tomu kolísaniu teploty.
ale co by som mal skontrolovať,keď mam natlakovane potrubie a horuco pod kapotou ?

Re: E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Napísané: Pondelok, 27. Júla 2009, 15:17
od Elcapitano658
ked maš pokazeny termostat tak nepusti ochladenu vodu do motora a horucu vodu z motora do chladiča takže v podstate sa nemá ako motor ochladiť, takže tiež by som začal termostatom. Skus a daj vedieť ako si dopadol

Re: E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Napísané: Utorok, 28. Júla 2009, 08:20
od chembos
RomanC napísal:
ten termostat si pozriem, kvôli tomu kolísaniu teploty.
ale co by som mal skontrolovať,keď mam natlakovane potrubie a horuco pod kapotou ?

natlakovane potrubie moze tiez robit ten termostat, a horuco pod kapotou mam aj ja :mrgreen:

Re: E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Napísané: Utorok, 28. Júla 2009, 16:18
od RomanC
dnes som bol v Tempuse , zistili mi ,že je to viskózna spojka na ventilátore. Termostat a vodná pumpa po skontrolovaní sú tiež funkčne . Vodu v oleji nenasli ani olej v chladiacom systéme. nenasli nič ,kde by voda mohla unikať . V piatok to idem davať robiť , tak dam vedieť , či to pomohlo

Re: E39 530d,teplota motora,tlak v potruby,strata vody

Napísané: Streda, 31. Augusta 2011, 20:38
od michaltt
ako si dopadol ? je to uz sice davno ale napis pls :thumbup: