Strana 1 z 2

Žhaviče 525 tds E39

Napísané: Utorok, 25. Septembra 2007, 10:12
od WhiteE39
Neviete niekto pri kolkych km cca sa maju menit zhavice?

Dik

Napísané: Sobota, 29. Septembra 2007, 14:03
od atc
ked budes rano dlho startovat az kym sa vyvali kudol dymu!a to staci ze je zly len jeden!

Napísané: Sobota, 29. Septembra 2007, 14:14
od lupo
pri cene za zhavic okolo 550sk je to myslim nepodstatna polozka. ak zistis, ze auto zle startuje v chladnejsom pocasi, sup sup kupit nove a je to.

Napísané: Utorok, 2. Októbra 2007, 12:49
od WhiteE39
No prave,,, zda sa mi ze rano ak je chladnejsie mu nestaci 1 nazhavenie. Asi to pomenim pred zimou, nech ma to nenecha niekde v mrazoch.

Dik

žhaviče

Napísané: Streda, 7. Novembra 2007, 10:08
od peters
nesnaž sa žhaviť 2 a viac krát za sebou, stačí raz, počkaj cca 3-4 sekundy po zhasnuťí kontrolky a toč, a uvidíš , čí chytí na všetky valce naraz, ak nie vymen žhaviče najlepšie všetky naraz. V prvovýrobe sa dávajú BERU, sú najdrahšie, ale aj najkvalitnejšie. U mna vydržali na poslednom BMW 4 rokky a aj ked som ho predal stále idú. :wink:

Re: žhaviče

Napísané: Utorok, 13. Novembra 2007, 16:34
od WhiteE39
peters napísal:
nesnaž sa žhaviť 2 a viac krát za sebou, stačí raz, počkaj cca 3-4 sekundy po zhasnuťí kontrolky a toč, a uvidíš , čí chytí na všetky valce naraz, ak nie vymen žhaviče najlepšie všetky naraz. V prvovýrobe sa dávajú BERU, sú najdrahšie, ale aj najkvalitnejšie. U mna vydržali na poslednom BMW 4 rokky a aj ked som ho predal stále idú. :wink:


Inac to som si vsimol, ze ak po zhasnuti pockam chvilku, tak chyti hned pekne, akoby sa este trosku prehriali alebo co.

žhaviče

Napísané: Streda, 14. Novembra 2007, 17:10
od peters
:lol: :wink: tak tak, je to znak, že už majú dosť!

Napísané: Streda, 14. Novembra 2007, 18:55
od xtreme
INAK 550sk stoji jeden zhavic? tak potom to neni az taka nepodstatna polozka, ked mam 6valec, tak 6*550? kua vsak to 3300.. :?

Re: žhaviče

Napísané: Streda, 14. Novembra 2007, 21:14
od BJS
peters napísal:
:lol: :wink: tak tak, je to znak, že už majú dosť!

Mne to štartuje tak isto, a to aj po preventívnej výmene všetkých žhavičov. Proste tá komôrka sa potrebuje asi trocha prehriať.

Napísané: Piatok, 23. Novembra 2007, 21:03
od WhiteE39
No pridu o chvilu mrazy do nasej Slovenskej zeme, tak to budem sledovat.

Napísané: Piatok, 23. Novembra 2007, 21:53
od Janči
mne taky tak najskor nazhavim a po cca 3 sek. tocim a hned to ide akurat neviem ze ked to zhasnem a do 10 min idem startovat znova ci mam zhavit alebo netreba.

Napísané: Sobota, 24. Novembra 2007, 20:55
od BJS
Janči napísal:
mne taky tak najskor nazhavim a po cca 3 sek. tocim a hned to ide akurat neviem ze ked to zhasnem a do 10 min idem startovat znova ci mam zhavit alebo netreba.

Nechaj to na "inteligenciu" riadiacej jednotky. Tak do cca 60°C žhaví, potom už nie.

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2008, 12:40
od kaspa
BJS napísal:
Nechaj to na "inteligenciu" riadiacej jednotky. Tak do cca 60°C žhaví, potom už nie.

Len do 60 stupnov? Nafta tusim hori pri teplote okolo 600 stupnov. Takze sa zapaluje hlavne kompresiou? A zhavice zhavia len pri starte alebo pocas celej jazdy?

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2008, 15:03
od airbone
:lol: Jasne ze nezhavia pocas celej jazdy. Zhavia len ked je treba - ked je motor prilis chladny a funkciou zhavenia je predohriat spalovaci priestor aby sa v nom lahse vznietila nafta. Zmes nafty a vzduchu sa vznieti sama kompresiou - tzn ked sa stlaci, stlaceny vzduch sa prudko zohreje a ...........BUUUUUM..... U benzinakov je kompresia ovela nizsia, takze tam sa zmes zapaluje svieckou... ale to si sa uz musel ucit v osmom rocniku zakladnej skoly na fyzike...

Napísané: Pondelok, 11. Februára 2008, 15:31
od kaspa
airbone napísal:
:lol: Jasne ze nezhavia pocas celej jazdy. Zhavia len ked je treba - ked je motor prilis chladny a funkciou zhavenia je predohriat spalovaci priestor aby sa v nom lahse vznietila nafta. Zmes nafty a vzduchu sa vznieti sama kompresiou - tzn ked sa stlaci, stlaceny vzduch sa prudko zohreje a ...........BUUUUUM..... U benzinakov je kompresia ovela nizsia, takze tam sa zmes zapaluje svieckou... ale to si sa uz musel ucit v osmom rocniku zakladnej skoly na fyzike...

Jasne, diesel ma taku kompresiu ze zohreje vzduch az na 700 az 900 stupnov... Mna len zaskocilo tych 60 stupnov, myslel som ze zhavice sa zohrievaju na ovela vyssiu teplotu