Strana 1 z 2

bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Sobota, 13. Júna 2009, 21:33
od ras11
zdar,

riesim maly problem, predpokladam ze riesenie nepotrva dlho a bude uzitocne to tu rozpisat - takze, zavada sa prejavila tym ze dopravne cerpadlo pod sedadlom zacalo byt hlucne - take brucanie - a auto prestalo dobre tahat nad 3300 otacok, dovtedy ok...
Takze som nechal vymenit filter paliva, po vymene to islo stale s brucanim a blbo, po testovacom odpojeni cidla tlaku paliva brucanie sice neprestalo ale auto uz chodilo vo vsetkych otackach relativne dobre... diagnostika odhalila nizky signal z cidla tlaku paliva... vymenil som cidlo.
Viacmenej bez vyraznej zmeny :)
Predtym test s flaskou - z cerpadla hadica do flase, nacapovalo za pol minuty pol flase (este premeram).
Takze chcem premerat tlak na podavacom aj na dopravnom cerpadle.
Moj tip = bud cerpadlo v nadrzi alebo podavacie neide korektne...

Ma niekto nejaku skusenost alebo napad?

dik!

r.

ps: je tam vylepsena mapa, auto teda potrebuje viac nafty ale to je minimalny narast (max 20%) ktory s tym mzslim nic nema - chodilo to korektne a vdaka uprave aj celkom slusne...

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Sobota, 13. Júna 2009, 21:37
od ras11
jo, k tlaku paliva z cidla - cez diagnostiku (mam k dispozicii iba kts540, ale myslim ze si nejak dam rady) zobrazuje iba 357kpa, pri odpojenom cidle 454kpa co je asi nejaka nudzova definovana hodnota a vtedy to ide aj nad 3300 otacok...
tych 357 je divne malo nie? ked tam ma byt okolo 400-500kpa myslim...

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Nedeľa, 14. Júna 2009, 15:45
od MajcoBMW
vymen dopravne cerpadlo pod vodicom ked hovoris ze zacalo bzucat luby to cerpadlo odchadzat

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Nedeľa, 14. Júna 2009, 15:56
od starML
ras11 napísal:
...tych 357 je divne malo nie? ked tam ma byt okolo 4mpa myslim..skor ma este napada ci nieje chyba kdesi v prepadoch/obmedzeni toho tlaku v systeme, neviem co vsetko je po ceste...jo a zaciatkom jari mi uz nechodilo webasto, iba sa startlo a hned sa dochladzovalo, ale neviem ci to s tymto moze suvisiet nejak..

Přesně tak, přepad a omezení tlaku, resp. omezení tlaku tím, že to navíc jde do přepadu. To že to středotlaké čerpadlo bručí víc je způsobeno tím, že na výstupu je větší tlak, který tam být nemá. Proto tak řve. Celé hydraulické schéma dodávky paliva nemám a na realoem.com toho moc není. Určitě bych se podíval na "Tankentlüftungsventil" viz obrázek :
Obrázok

Potom to jde do nějakého filtru s aktivním uhlím (nevím, jestli máš) - dávám plný text v němčině :
Aktivkohlefilter zur Kraftstofftankentlüftung
Der Aktivkohlefilter verhindert das Kraftstoffdämpfe durch die Tankentlüftungsleitung entweichen. Die im Aktivkohlefilter gebundenen Kraftstoffdämpfe werden über das Tankentlüftungsventil abgesaugt und verbrannt. Beim Absaugen wird der Aktivkohlefilter mit der angesaugten Luft gespült.

Leitungen zur Kraftstofftankbe- und -entlüftung
Der Kraftstofftank ist zur Betriebsbelüftung und Betriebsentlüftung über den Ausgleichsbehälter und den Aktivkohlefilter mit Kunststoffleitungen verbunden.

Die Tankentlüftungsleitung (Abdampfleitung bei Systemüberdruck / Spülleitung bei geöffnetem Tankentlüftungsventil) ist die einzige offene Leitung im Kraftstoffsystem. Die Leitung kommt vom Aktivkohlefilter, endet vor der oberen linken Tankhälfte und ist dort mit einem Kunststoffclip befestigt.

A tohle zpětné potrubí zase končí v nádrži. Nevím, jak je to u Touringa, ale napadá mne nějaká uskřípnutá nebo zalomená hadička pod zadními sedáky nebo v zavazadlovém prostoru. A jestli jsi to čipoval, zeptal bych se té odborné firmy, jestli taky nějakým způsobem nezvyšovali tlak paliva atd. Pokud ještě něco najdu na WDS, tak to sem dám.

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Nedeľa, 21. Júna 2009, 22:51
od flatland2
zdravim ja mam presne tento isty problem, vykon sa mi straaca pri 3000 otačkach, a bzučii mi čerpadlo pod vodičom, vzadu čerpadlo je čistonove menene asi pred 2tyždnami..tak neviem či odišlo dalšie čerpadlo alebo čo...ked zistim še čo sa stalo dam vediet...

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2009, 08:00
od ras11
vcera som premeral tlak cerpadla pod sedadlom vodica, rukou to neslo udrzat, merak ukazal cez 5kg/cm2 (to je zhruba 5 barov), takze cerpadlo je ok...
bruci vsak stale...od toho premerania sa auto trosku umudrilo a ide korektne - neviem dokedy. Prihodim sem este dnes fotky casti ktorych presnu funkciu nepoznam a kvoli analyze potrebujem vediet co presne robia...
to nove cidlo tlaku paliva mi pretlacilo - nafta sa pomalicky tlaci cez konektor, nahodil som stare, bosch, to drzi...

nove otazky:
NA VSTUPE RAILU JE NEJAKE SITKO A NEJAKY PREPAD/REGULACIA TLAKU?
KDE PRESNE A CIM JE REGULOVANY TLAK PALIVA OD PUMPY POD SEDADLOM SMEROM K RAILU?

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2009, 11:10
od starML
Podívej se na viewtopic.php?f=6&t=7229 , je tam fotka i odkaz na realoem.com.
U hydraulických systémů se nejčastěji regulace dělá přepouštěcím ventilem mezi výtlačnou a sací sekcí čerpadla - vyšší tlak nazdvihne kuličku a přetlak se přepustí zpět do sací sekce, takto např. funguje i olejové čerpadlo motoru. Podle mne to středotlaké palivové čerpadlo (pod vozem) ale žádnou regulaci tlaku nemá a tlačí jako blbec přes palivový filtr (říkáš, že je nový) viz http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=10 až do vysokotlakého čerpadla (CR). Teprve tady (uvnitř) je udělána ta regulace, kdy se přebytečné palivo odvádí zpět do nádrže.
Výstup vysokého tlaku do railu je nad tím konektorem. Potom tam jsou dvě mosazné trubičky. Jednou je do čerpadla palivo přiváděno, druhá jde do přepadu, která je která nevím, zjistíš podle skutečného zapojení na motoru. Na fotce je vidět ale jen jedna trubička, ta druhá (u mne) byla netěsná a prosakovala u toho nafta. V BMW to opravit neuměli, tak jsem kupoval celé nové čerpadlo. To starší čerpadlo jsem potom odnesl do BOSCHe, kde mi tu trubičku opravili, cca 160,-Kč. Ale já jsem rovnou nechal udělat celou repasi a teď to čerpadlo nabízím k prodeji.

Takže pokud do toho vysokotlakého čerpadla jde přes ten filtr paliva dost (zkoušel jsi), tak zbývá zkontrolovat to vysotlaké čerpadlo. Možná už jde hodně paliva do přepadu - ale to už bych opravdu nechal odborníkům, určitě někde v okrese bude zastoupení BOSCH.

Můj problém byl ten, že mi v BMW odmítli zamontovat náhradní díl koupený jinde, nebo čerpadlo vymontovat a čekat, až to jinde opraví. V BOSCHi zase řekli, že to čerpadlo opraví, ale z vozu nevymontují, ani nenasadí zpět. Prostě platit a platit.

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2009, 13:06
od ras11
Identifikacia suciastok...
Toto je pohlad zospodu, koncia v tom prepady, ide odtial do chladenia plaiva a neviem dke vsade, co to presne je a naco to tam je? fotene odspodu...

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2009, 13:07
od ras11
Identifikacia - je to an vedeni paliva smerom k railu, nejaky spätny ventil alebo co to je? a naco to sluzi... fotene zvrchu...

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2009, 13:09
od ras11
potrebujem identifikovat co je co, v servise nevedia, musim to doriesit nejak, u autorizovaneho navrhnu vymenu cerpadla a bojim sa ze vada bude kdesi v regulacii tlaku, respektive v niecom primitivnom (upchata hadicka, zaseknuty ventil nejaky)...

vdaka...

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2009, 13:54
od fioro
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=10

jedno vyzera ako 8 valve preheating a druhe 11 PRESSURE LIMITING VALVE ....

plus precitaj aj toto vlakno: http://forum.e30.cz/530d-r-v-2000-135kw ... 63171.html

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2009, 14:52
od ras11
fioro napísal:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=13_0801&hg=13&fg=10
jedno vyzera ako 8 valve preheating a druhe 11 PRESSURE LIMITING VALVE ....
plus precitaj aj toto vlakno: http://forum.e30.cz/530d-r-v-2000-135kw ... 63171.html



dik, vlakno poznam, to nebude ten isty problem...
skor ma zaujima - ten limiter tlaku (11) ma na starosti obmedzenie tlaku pred railom? ked sa zasekne, nebude to robit presne to co robi masina mne? tlak ide vysoko, cerpadlo tlaci 5,5baru a bruci jak dabel? :) kua aj s mechanikmi ked na to clovek musi sam prichadzat :)

ps: keby to auto zastalo a uz neslo tak to clovek zaveze kdesi a necha to spravit, takto to jazdi, v servise nevedia na to prist a ty spekuluj sam...

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2009, 17:55
od starML
Zkus odpojit tu hadici pod tím limiterem tlaku (11) :
- dej pod to flašku, jestli něco poteče - mělo by
- zkus tu odpojenou hadici profouknout, jestli to má kudy odtékat do přepadu, když ten ventil přepustí
- když to odpojíš nad tím limiterem a budeš pouštět do flašky, tak by to středotlaké čerpadlo mělo přestat řvát

Obrázok

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2009, 20:32
od ras11
Tak zhrniem dnesne 2 hodiny:

- ked odpojim nad limiterom a pustim do flase tecie to prudom a cerpadlo stale bruni

- zmeral som teda ten limiter, prepusti tlak pri 3,3 baroch, pod limiterom ked odpojim, ziadna nafta neprejde cez, zmeram tlak, iba 2 bary = malo = limiter je OK, system ma malo tlaku...

- ked tlaci iba do meraku, natlaci aj 5,5 baru a prestane bruniet = BRUNI KED NESTIHA NATLACIT PLNY TLAK = UNIKA KDESI TLAK PALIVA KDE NEMA A CERPADLO SA SNAZI NATLACIT = PRETO BRUNI

- takze som isiel dalej, skrtil som postupne prepady, privody atd az som zaslepil prepad od rail cerpadla ktory konci v tej "8 - valve preheating", a zrazu bingo, tlak vyskocil na cca 3,5 baru, ustalil sa a cerpadlo stichlo

- Takze vsetko je ok az po rail, tam sa tlak straca do prepadu, este aj bez nastartovania, ked priskrtim prepad od rail cerpadla, tlak stupne do normalu, prepad od vstrekov vplyv velmi nemal, takze nasleduju otazky:

1. CO V RAIL CERPADLE OBMEDZUJE PRICHADZAJUCI TLAK PALIVA KTORY SA NASLEDNE PREPUSTI DO PREPADU A NASPET DO NADRZE? nejaky mechanizmus na vstupe alebo nieco ine vnutri? Preco to vsetko z Rail cerpadla lezie cez prepad uz pri 2 baroch?

2. ODKIAL MAJU VSTREKY TLAK NA NASTARTOVANIE? ked sa este RAIL cerpadlo netoci a motor ide na brnknutie - nepouziva sa "stredotlak" 4bary aj pocas startu, a az nasledne Rail tlaci tych 30 barov? V tomto pripade je mozna hypoteza ze stracam tlak cez prepady vstrekovacov (tzv. "tecu vrchom")

ps: potrebujem ozrejmit hlavne prvu otazku :D :lol:
ps2: zacalo ma to uz aj bavit, konecne ako tak tomu rozumiem \:D/

Re: bmw 525d, problém s palivom...

Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2009, 20:55
od starML
1. Co omezuje ten tlak na vstupu ? To nevím, ale to čerpadlo Ti propouští do přepadu. Takže já bych zkusil vyměnit díl (20) viz http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15. Je to regulátor tlaku, ale jestli se omezením na vstupu reguluje výstup - to nevím. Na české fóru jeden kolega pod nickem KamilAC tyhle čidlo nabízí, má jich víc. Jenže tohle jsi už před několika dny měnil, jeden Ti myslím propouštěl okolo kontaktů. Takže zbývá zkusit v BOSCHi to čerpadlo nechat přetěsnit, to může stát tak do 1.600 korun podle toho, na co přijdou. Ale musíš to čerpadlo sundat sám, mě to dělat nechtěli. Ale podle toho příspěvku na e30.cz to jde, nic se zpátky nešteluje, jak je tomu u pístkových. Repase je mnohem dražší, to si můžeš koupit to ode mne. Jenže já pojedu na Liptov tak za měsíc, možná za dva.

2. Tlak pro nastartování dává to vysokotlaké čerpadlo, je dost zpřevodované, stačí mu málo otočit. Pokud není v railu dostatečný tlak, řídící jednotka naopak nedovolí vstřikovačům vstříknout palivo.