Strana 1 z 1

E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Piatok, 29. Mája 2009, 17:52
od sulo530D
Nazdar BMWklub poradte mi BITTE. :cry:
Mam maly problem pri startovani musim tocit tak 6-10 sek.a potom to nastartuje a trapi ma to odkedy ked mi chlapci v nemenovanom servise chceli spravit radost a ,,vraj len oplachli motor,,
bolo to nanapichnute na PC ten prezradil chybu zapalovania a teraz lezi v nemocnici a pan DR. prisiel nato ze ,,v aute kontrolka zhavenia svieti ale do zhavicov nedochadza prud,,
Ak mal niekto tento problem dajte vediet.
DANKE SULO

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Pondelok, 1. Júna 2009, 09:45
od sulo530D
Chalani nikto nic :?: :?: :?: [-(

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Pondelok, 1. Júna 2009, 12:04
od djlaco
zeby nejaky skrat skus premerat kable ci nie je niekde poskodeny najmne kable k zhaveniu

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Pondelok, 1. Júna 2009, 20:06
od tomiboj
nemoze to byt tym ze sa dostala voda do relatka na zhavenie?????len tak ma napadlo :oops:

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Utorok, 2. Júna 2009, 15:14
od djlaco
no no skontroluj to relatko zhavenia mozno islo do vacnych lovist mozno skratom z vody

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Utorok, 2. Júna 2009, 19:28
od sulo530D
tak dik chalani vraj je to ,,rele studeneho startu,, moze byt :?: :?: :?:

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Streda, 3. Júna 2009, 12:32
od djlaco
sulo530D napísal:
tak dik chalani vraj je to ,,rele studeneho startu,, moze byt :?: :?: :?:


Určite to moze byt tym relátkom

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Streda, 3. Júna 2009, 14:10
od sulo530D
tak objednal som to relatko zajtra by malo dojst tak dam vediet joha

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Piatok, 5. Júna 2009, 12:28
od sulo530D
tak chalani to rele to nebolo :( NENAPADA VAS ESTE NIECO INE

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Piatok, 5. Júna 2009, 13:39
od kamelot
pozeram, ze si z presovskeho kraja tak skus skocit do regnumu, alebo do KE do tempusu...

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Piatok, 5. Júna 2009, 17:22
od djlaco
no ked to nebolo relatko tak potom uz fakt neviem co by to mohlo sposobovat fakt som to typovat na to relatko :-k #-o

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Piatok, 5. Júna 2009, 22:43
od starML
Schéma zapojení a řešení Tvého problému najdeš ve WDS viz. http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/ . Tady si zvol jazyk, typ a rok výroby vozu. Pokud preferuješ němčinu a auto je vyrobeno po 09/98, tak je to tady http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/rel ... /index.htm . Až se to načte, tak do okénka vlevo dole zadej "glühkerze". Musíš to spustit v Exploreru, ostatní prohlížeče nefungují správně bez dalších modulů. Navíc musíš mít nainstalovanou Javu. Takže pokud Ti ani IE nebude chodit, návod na nastavení a doinstalování prohlížeče Adobe® SVG Plugin je tady http://vs31.sweb.cz//Nastav_WDS.doc .

Takže po zadání "glühkerze" a několika kliknutí na "weiter" si najdeš "E39 Glühkerzenrelais" a dostaneš obrázek, který se tady zobrazit nedá. Tady uvidíš, že :
- na kontaktech 1, 2, 3, 7, 8 a 9 jsou připojeny žhavící svíčky, na které asi nejde napětí - to hledáme
- na kontaktech 6 a 11 je připojena řídící jednotka - tady snad problém nebude
- na kontaktu 5 je kostra - prověř třeba ohmetrem
- na kontaktu 12 je tenký drát průřez 0,75mm RTWS (červený s bílým pruhem), při zapnutí klíčku do 2 polohy na něm musí být 12 Voltů přes pojistku F2 30A, prověř napětí voltmetrem proti kostře, pokud tady 12 V bude, následující dva body můžeš vynechat
- ty pojistky je takový blok s 5-ti pojistkami (A8680) vlevo vedle X2283 viz obrázky níže
- když budeš ten blok pojistek vyndavat, opatrně uvolni dva plastové záchyty - neulom to, pokud bude jedna pojistka špatná, musíš sehnat nový blok pojistek (dá se sehnat), rozebrat bez zničení se to nedá !!

Obrázok

Obrázok

- to relé je napájeno silovým přívodem přes kabelové oko X1609, má tlustý červený drát (RT) průřez 10mm a na tom oku musí být napětí 12 Voltů, myslím, že trvale i bez zapnutí klíčku, prověř voltmetrem proti kostře - tím bych začal nejdříve. Oko je napájeno přes pojistku F105 80A, tu pojistku najdeš v zavazadlovém prostoru nad baterkou viz foto

Obrázok

Takže prověř to napětí na X1609, pokud nebude, budeš muset vyměnit tu pojistku (=kup novou, je to takový plíšek), ale předtím zjistit důvod, proč shořela. A před výměnou odpoj baterku, neboj, nic se nestane, maximálně nastavíš znova čas na hodinách. Může to být vlhkostí, které se dostala do té skříňky s řídícími jednotkami (pod filtrem klimatizace spolujezdce). Už jsi musel mít otevřené, když jsi měnil to relé žhavení. Doporučuji vyfoukat stlačeným vzduchem, případně opatrně dolů nacpat hadry, vysušit a nechat vyschnout. Dále prověřit těsnění okolo celé schránky ŘJ, filtrů klimatizace a odtokové hadičky - bývají ucpané a voda se hromadí.

Když zapneš klíček do druhé polohy, to relé musí cvaknout a pokud bude napětí na tom oku X1609, na žhavící svíčky půjde napětí a problém je vyřešen. To platí u studeného motoru a vnější teplotě do 20 °C, potom se už nepředžhavuje. Pokud to relé necvakne, problém bude někde jinde, spínaní žhavení si řídící ŘJ a ta si odněkud bere informaci o teplotě. To bychom potom museli hledat dále. Podle mne to bude tou pojistkou F105.
:D

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Nedeľa, 7. Júna 2009, 04:56
od luky2208
Jeho problem je trošku zložitejší :-k so štartom nemá problém len od toho umytia motora ale už davnejšie a dlhý štart je aj za studena aj za tepla. niekedy motor naskočil ako tak,niekedy po 6-10s, a niekedy nenaskočil vôbec !!! :-k
PS:len ako pryklad uvediem- E46 330xd 135kw vonku je -12 C a auto štartuje na jednu otáčku.Diagnostyka vypisuje vadu: nespravna doba žhavenia. Po vybratí žhavyčou nebol ANI JEDEN žhavyč dobrý,všetky boli KO :cry: .To vybratie žhavyčou bolo len nahodné,čistily sme vyriace klapky v saní a popry tom sme vybraly žhavyče.
Ale na tie poisky mrknem :wink:
Určite dam vedieť ako to dopadlo. :wink:

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Pondelok, 8. Júna 2009, 20:07
od luky2208
Dnes som sa cely den vrtal v sulovom aute a vyzeralo to velmy biedne. Ako prve som skontroloval spomynane poistky a všetko je OK. potom som zhodil sanie a pozrel žhavyče bol ako tak dobrý len jeden jediný, dal som nové po ktoré šiel sulo až do RK lebo čakať do zajtra nemohol.Tým sa ale problem nevyriešil. Dalej som skontroloval všetky napajania do snimačov a premeral som na nich osciloskopom signali a zase všetko OK ](*,) ](*,) ](*,) . U tohoto auta bol hlavný problem to že v rejli nebol dostatočný tlak nafty. Tak som dal na vstreky flašky a opeť OK do prepadu utekalo pry točení len nepatrné množstvo. :-k Ako posledne som si posvietil na čerpadlo.Vybral som regulačný ventyl tlaku a tu bola chyba [-o< [-o< [-o< Bolo prasknuté tesnenie ktoré oddeluje tlakovu komoru od prepadu #-o takže všetok tlak utekal speť do nadrže. Kupil som tesnenie za 0.60€ :lol: ,poskladal to a po stočení klučom v zapalovaní pryšla pre sula asi najkrajšia chvyla tohoto dna,ak by nemal uši tak sa smeje dookola :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ani nepametam čo presne povedal ale tušim "mna asi jebne" :lol: . Autičko teraz štartuje na šupu a ja som rad že som opet niekomu trožku pomohol. :wink:

Re: E39 530d problem so zhavenim

Napísané: Pondelok, 8. Júna 2009, 21:48
od sulo530D
Luky, nebud taky skromny, si proste frajer. =D> =D> =D>
Chalani, fakt som rad, ze BMW slape a ja mozem ist zarabat prachy \:D/
Tak rano cestujem :-" joha.
vela stastnych km SULO