Schéma zapojení a řešení Tvého problému najdeš ve WDS viz.
http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/ . Tady si zvol jazyk, typ a rok výroby vozu. Pokud preferuješ němčinu a auto je vyrobeno po 09/98, tak je to tady
http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/rel ... /index.htm . Až se to načte, tak do okénka vlevo dole zadej "glühkerze". Musíš to spustit v Exploreru, ostatní prohlížeče nefungují správně bez dalších modulů. Navíc musíš mít nainstalovanou Javu. Takže pokud Ti ani IE nebude chodit, návod na nastavení a doinstalování prohlížeče Adobe® SVG Plugin je tady
http://vs31.sweb.cz//Nastav_WDS.doc .
Takže po zadání "glühkerze" a několika kliknutí na "weiter" si najdeš "E39 Glühkerzenrelais" a dostaneš obrázek, který se tady zobrazit nedá. Tady uvidíš, že :
- na kontaktech 1, 2, 3, 7, 8 a 9 jsou připojeny žhavící svíčky, na které asi nejde napětí - to hledáme
- na kontaktech 6 a 11 je připojena řídící jednotka - tady snad problém nebude
- na kontaktu 5 je kostra - prověř třeba ohmetrem
- na kontaktu 12 je tenký drát průřez 0,75mm RTWS (červený s bílým pruhem), při zapnutí klíčku do 2 polohy na něm musí být 12 Voltů přes pojistku F2 30A, prověř napětí voltmetrem proti kostře, pokud tady 12 V bude, následující dva body můžeš vynechat
- ty pojistky je takový blok s 5-ti pojistkami (A8680) vlevo vedle X2283 viz obrázky níže
- když budeš ten blok pojistek vyndavat, opatrně uvolni dva plastové záchyty - neulom to, pokud bude jedna pojistka špatná, musíš sehnat nový blok pojistek (dá se sehnat), rozebrat bez zničení se to nedá !!


- to relé je napájeno silovým přívodem přes kabelové oko X1609, má tlustý červený drát (RT) průřez 10mm a na tom oku musí být napětí 12 Voltů, myslím, že trvale i bez zapnutí klíčku, prověř voltmetrem proti kostře -
tím bych začal nejdříve. Oko je napájeno přes pojistku F105 80A, tu pojistku najdeš v zavazadlovém prostoru nad baterkou viz foto

Takže prověř to napětí na X1609, pokud nebude, budeš muset vyměnit tu pojistku (=kup novou, je to takový plíšek), ale předtím zjistit důvod, proč shořela. A před výměnou odpoj baterku, neboj, nic se nestane, maximálně nastavíš znova čas na hodinách. Může to být vlhkostí, které se dostala do té skříňky s řídícími jednotkami (pod filtrem klimatizace spolujezdce). Už jsi musel mít otevřené, když jsi měnil to relé žhavení. Doporučuji vyfoukat stlačeným vzduchem, případně opatrně dolů nacpat hadry, vysušit a nechat vyschnout. Dále prověřit těsnění okolo celé schránky ŘJ, filtrů klimatizace a odtokové hadičky - bývají ucpané a voda se hromadí.
Když zapneš klíček do druhé polohy, to relé musí cvaknout a pokud bude napětí na tom oku X1609, na žhavící svíčky půjde napětí a problém je vyřešen. To platí u studeného motoru a vnější teplotě do 20 °C, potom se už nepředžhavuje. Pokud to relé necvakne, problém bude někde jinde, spínaní žhavení si řídící ŘJ a ta si odněkud bere informaci o teplotě. To bychom potom museli hledat dále. Podle mne to bude tou pojistkou F105.
