Strana 1 z 2

dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 03:04
od airbone
nevie nahodou niekto udaj, aka je idealna radialna vola pri novom dvojhmotnom zotrvacniku (e39 530d manual) ?
Potrebujem priblizne vediet hodnotu radialnej vole pri novom a aj hranicu pri ktorej to uz neni ok. (urcite niekto z vas uz menil zotrvacnik).

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 20:07
od airbone
nikto nemenil dvojhmotu? staci mi nejaky odhad, lebo mam jeden zotrvak z 330d a typek co mi ho predal tvrdil, ze to malo najazdene len 5000km, ale radialnu volu na vonkajsom obvode medzi oboma hmotami to ma aj viac ako 1cm, (ked sa pootaca ta vnutorna cast oproti vonkajsej na dotyky pruzin) v strede samozrejme menej. Alebo ak z vas niekto ma nahodou odideny zotrvak mimo auta, nemozte to mrknut? Moj v aute sa uz dost ozyva a chystam sa na vymenu.

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 20:35
od airbone
tak este som spravil aj video:
http://www.youtube.com/watch?v=dJQFSMjkB3g

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 20:51
od iste
precitak toto, snad ti trosku aspon napovie..mn sa to nechcelo citat :mrgreen:

http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/gear_rattle.htm

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 21:20
od airbone
dik, ale tam sa o tom nic nepise

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 21:36
od iste
http://www.youtube.com/watch?v=3vENIk8UXQs

http://www.youtube.com/watch?v=bFnLMQNK ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=kIg3S_n5 ... re=related

podla videi si myslim ze ten tvoj je ok..inak ked to zistis napis, budem ti vdacny..aj mna to zaujima

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Sobota, 21. Marca 2009, 23:58
od airbone
tie videa som kukal uz skorej, ale dikes. Tak som zistil ze by to malo byt ok, u 530d je aj u noveho zotrvacnika vola 10-15mm a je to ok. Chvalabohu. Tento mam z ebay.de a dal som za neho 250EUR + doprava a predajca (firma) tvrdi, ze ma len 5000km. Novy stoji okolo 700EUR, tak som to bral ako dobru kupu. Uvidime aku volu bude mat ten co ho vyberiem z auta, ale uz je urcite na odchode.... Buduci tyzden by som to mal menit spolu so spojkou, lebo ma to uz zacina srat. Vibruje mi pedal spojky pri rozjazde na jednotke (aj ked toto je asi vec spojky), navyse sa tazko radi (hlavne jednotka a trojka) a pri preradeni do dvojky a pomalom pustani spojky cele auto drnci (tak ako ked sa nespravne v autoskole uvolnuje spojka a otacky su nizke).... Tak isto pri uvolneni plynu za jazdy (najviac badatelne pri trojke) to "cukne" (hardyspojka to nie je, tu mam novu). Navyse sa to stale zhorsuje. Teda myslim ze zotrvak mam v haji.... Ked to vsetko vymenim, dam vediet co a ako.

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Nedeľa, 22. Marca 2009, 01:32
od BlackMW
ja som menil spojku pred tyzdnom, na 2hmotom zotrvaku bola vola asi 1.5 cm (priemer spojky 265 mm),
zatial nerobi ziadne extra divne zvuky..

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Štvrtok, 8. Decembra 2011, 09:58
od renner
Zdravim chlapi môže byť aj v mojom pripade chyteny ten dvojhmoťak?Keď sa prudšie rozbehnem na 1 a aj po preradeni do 2 mi sa trochu roztrasie rychl.paka?Hardy spojku som pozeral navonok vyzera nepoškodena,a aby som nezabudol aj pri 120km/h sa mi auto trasie v oblasti rychl.paky citiť to trasenie pod sedadlom vodiča.Ďakujem je to 523i 96'.

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Štvrtok, 8. Decembra 2011, 17:16
od lionlion
Tvoje priznaky by som skor typoval na zly kardan, resp. nevyvazeny, alebo nieco tomu blizke, mozno to lozisko na kardani.... kazdy kardan ma na sebe zavazie, mozno to tvoje uz chyba.

Zotrvacnik sa prejavuje pri preradovany takym kovovym zvukom (netlmi uz kmyti a naraza kov o kov) alebo pri volnobehu to trasie autom, pakou. Tak neako

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Utorok, 20. Decembra 2011, 18:28
od martin c
kto vie deutsch, tu je to vcelku dobre rozpisane...

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=508475

su tam dokonca spominane aj tie priznaky co tu popisujete,
kua asi ho mam tiez na odchode... :-k

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Utorok, 20. Decembra 2011, 19:58
od jararak
ja sa neviem dotrepat ku tomu co je u mna

pri pohynani, alebo preradeni z r-1 alebo opacne a jemnom pridani plynu, pocujem cink alebo cvak a take trhnutie, najprv som myslel, ze su to zadne silenty napravy - vymenene
skusal som podla nejakeho testu tuna pomalicky pridavat plyn s tym, ze motor by mal chciet vyjst z kasne a auto najprv stat, nie auto sa hned pri reakcii na plyn a uvoleni spojky na dostatocnu hranicu pohlo
teraz ked je mokrejse a pri statnom rozjazde ked sa rozkrutia kolesa do nekonecna (trakcia v prdeli) tak som par krat mal pocit, ze mi kardan chce vyskocit cez stredovu opierku a dat mi na hubu

cize zo vsetkeho mi vychadza ze moj problem bude asi stredove ulozenie kardanu spojene s nevyvazenym kardanom?

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Streda, 21. Decembra 2011, 21:00
od airbone
vymen si hardyspojku.... :D

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Streda, 21. Decembra 2011, 21:42
od renner
hardy spojka móže byť zla aj keď navonok vyzera nepoškodena?

Re: dvojhmotny zotrvacnik 530d

Napísané: Streda, 21. Decembra 2011, 21:43
od martin c
jararak napísal:
ja sa neviem dotrepat ku tomu co je u mna

pri pohynani, alebo preradeni z r-1 alebo opacne a jemnom pridani plynu, pocujem cink alebo cvak a take trhnutie, najprv som myslel, ze su to zadne silenty napravy - vymenene
skusal som podla nejakeho testu tuna pomalicky pridavat plyn s tym, ze motor by mal chciet vyjst z kasne a auto najprv stat, nie auto sa hned pri reakcii na plyn a uvoleni spojky na dostatocnu hranicu pohlo
teraz ked je mokrejse a pri statnom rozjazde ked sa rozkrutia kolesa do nekonecna (trakcia v prdeli) tak som par krat mal pocit, ze mi kardan chce vyskocit cez stredovu opierku a dat mi na hubu

cize zo vsetkeho mi vychadza ze moj problem bude asi stredove ulozenie kardanu spojene s nevyvazenym kardanom?


to cinknutie (ako kov na kov) mne robilo pri zaradeni 1-ky, po vymene hardyspojky to uplne prestalo, ale mam este jeden problem, pri prozbiehani sa mi na cca 2 sekundy rozochveje auto, je tu uz o tom aj dost popisane, no len k rozumnemu zaveru som sa nikde nedocital.. , skor v tej prezentacii co som hodil vyssie su tie priznaky podobne rozpisane, co ma trochu znepokojuje..