Strana 1 z 1

Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Pondelok, 27. Decembra 2021, 12:12
od Rebuild
Ahojme,

vo videu je staticka skuska max rychlosti na 520 dT, 100 kW. Je dvihnuta zadna naprava, bloknuty predok a ide sa po obmedzovac na 5-ke. Toto je zhruba obraz, kolko sa da z tohto stvorvalca vytlct teoreticky, t.j. po konstrukcno-softverovej stranke. Po cipe, keby narastol vykon a nezvysila sa hranica obmedzovaca, viac ako 220 km/h aj tak nepojde. Ak by sa vsak dvihol obmedzovac na 5000 ot/min., bolo by teoreticky mozne dosiahnut 250 km/h, ak by na to stacil vykon teda. Momentalne tusim viac ako tych 205 km/h neda.

Skusa sa bez vyfuku, tak je pekne pocut turbo:



Pekny den
R

Re: Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Pondelok, 27. Decembra 2021, 12:29
od PetoK
Asi budes jediny koho zaujima tuning takeho vraku s vp44... ked zahuci, mozes to cele odviezt do srotu aj bez obmedzovaca.

Re: Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Pondelok, 27. Decembra 2021, 13:24
od starynovy
Vies, ze toto sa da vypocitat aj z pevodovych pomerov? :D Inak "chiptuning" tejto mrdky je celkom nevdacny, nakolko to cerpadlo ma svoju RJ a z DDE prijma len poziadavku na konkretne mnozstvo, to je ale limitovane na 51mg. U podojenky to bude tak 115kW max. Celkom smutne, kedze M47N da okolo 140kW. Na to aby to islo viac, protrebujes dnes uz nedostupne trysky do vstrekovacov (€€€).

Re: Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Pondelok, 27. Decembra 2021, 23:51
od Rebuild
Ahojme

Dakujem za komentare.
Viem ze sa da maximalka da spocitat z prevodov, je zaujimave, ze davas tuto otazku. Cisla prevodov k dispozicii nemam a merat realitu mi pride ako je lepsi pristup, nez si volaco pocitat. Moj nazor.
Co som pozeral, nove cerpadlo vychadza nahrubo okolo 600 eur.
https://www.autodoc.sk/nahradne-diely/v ... 4600-520-d.
Neviem, ci je ten kus k veci, ale hadam par rokov by mal posluzit. Eventuelne sa da vymenit cely motor, ak by to cele nejako vaznejsie klaklo.

Tuning na 520d vo vysledku 170k 340 Nm namatkovo robia tu http://www.profituning.sk/chiptuning-bm ... 2000-2003/
No auto je takmer veteran, nema vyznam.

To video bolo len pre informaciu a pre znalcov pre pobavenie. Je to moje prve bmw, tak uvidim, ci pride aj ine.

Pekny den
R

Re: Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Utorok, 28. Decembra 2021, 09:49
od starynovy
Dakujem za poucenie, kde robia "170k".. lol

Re: Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Utorok, 28. Decembra 2021, 23:18
od Rebuild
Zaujimave, akoby ten motor vsetci odsudzovali. Asi kvoli tomu cerpadlu... No ved uvidime. Ak by sa nasla aspon jednoslovna odpoved, ktora motorizacia je na e39 najodolnejsia, rad sa dam poucit.

Re: Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Streda, 29. Decembra 2021, 08:19
od Abyssko
M57D30, ale tiez ziadna slava 😁

Re: Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Streda, 29. Decembra 2021, 11:13
od starynovy
Ze by niekto odsudzoval uhrkotanu 4 valcovu naftu bez vykonu v starej patorke, divne, divne. :D To uz radsej M51, to ma svojsky charakter a celkom dobry zvuk. Ked nekupis nejaky fakt poskodeny kus M57 tak to bude jazdit v pohode, zvlast ked si ochotný vydrbat 600e za nejake cinske repasovane cerpadlo.

Re: Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Nedeľa, 2. Januára 2022, 08:12
od Rebuild
Dakujem za rady. M51 nie je nahodou predkomorkova rotacka? Ono ked som siel do bmw tak som povodne obzeral 6valce, no ale potom mi doslo toto pod ruku... Zvazim zmenu. A vdaka za info. Pekny novy rok prajem

Re: Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Nedeľa, 2. Januára 2022, 18:37
od starynovy
Je, tie 2001-tky posledne boli celkom bezproblemove.

Re: Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Nedeľa, 2. Januára 2022, 20:31
od Dendooo
V čom bezproblémové ? Myslíš motor a problémy s praskaním halvy a tesnením, alebo palivovú sústavu ?
Mám doma M51 - ešte starý typ s hliníkovým saním v E34 a začalo mi tlakovať chladenie - nie moc, ale musím dolievať zmas čo vytečenie cez pretlakový ventil každých pár tisíc km. Tak či sa mám obzerať po novšej hlave z E39 :smile:

Re: Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Nedeľa, 2. Januára 2022, 21:00
od starynovy
Pochybujem, ze to bolo tym ze tie E39 boli novsie o dake 4-5 roky nez E34. Hlavne pre to, ze E39 jazdili ovela ovela vacsie kilometre ako E34rky. Oficialne dieloch nieje ziadny rozdiel, hola hlava, po prevrtani steftov sania pasuje uplne rovnako z 1991 do 2001. A predsa tam tie motory fungovali lepsie. Takze asi ano. Zrejme bavorci urobili nejake tiche drobne upravy do M51Tu.
Navyse je tam uz DDE2.1, ktora sa da diagnostikovat aj delfinom, keby daco.. Okrem toho tlakovania, ktore asi casom pocka kazdu jednu tam nieje moc co riesit. Hlavne len vstreky na M57 ta vyjdu daleko viac nez vymena napr. tej hlavy alebo vstrek. cerpadla, ked to prestane za tepla nadobro startovat aj po zostelovani casovania. Ja by som do toho uz urcite nesiel, vyzite hovna.. ale ako som povedal, keby si mam vyberat medzi 520d alebo 525tds, tak jasna volba. 530d je teoreticky ovela drahsie na prevadzku ale zase je to skok do predu.

Re: Staticka skuska max. rychlosti 520 dT 100 kW (video)

Napísané: Pondelok, 3. Januára 2022, 14:52
od Rebuild
"Vstreky na M57 vyjdu daleko viac ako hlava alebo cerpadlo na M51..."

Je mozne povedat, ze ak sa repasne rotacne cerpadlo na M47D20, tak to bude zas na cca 100k v pohode, alebo je tam este nejaky zavaznejsi zadrhel v porovnani s M51?

Co este na M47D20 odchadza navyse oproti M51, ked sa 47ma povazuje za hrklu, ked vykonovo, krutakom su si podobne, vstrek konstrukcne zdanlivo podobny, len o dva valce viac, v com je hacik? O zvuk 6valca mi nejde.

Len sa pytam. Vdaka