Strana 1 z 1

2 problémy

Napísané: Utorok, 14. Júla 2020, 19:18
od Jarino@1
Auto je BMW e39 520i 2.2I 125kw 2003 m54b22:

1. Problém je že keď natankujem tak mi kvapká palivo od prevodovky, neviem aké vedenie ide popri nej, ale s toho miesta mi kvapká proste palivo, nie vela, dokopy 200ml. Za jazdy netečie a netečie ani v neutrále, alebo ani keď auto je zaparkované ten benzín proste neviteká. Čiže keď natankujem, sa tento problém ukáže. Ak mal niekto rovnaký problem, prosím napíšte ho. Samozrejme to dám pozrieť. Ináč tento problém som si všimol len pri poslednom tankovaní takže neviem od kedy už pretrváva.

2.Problém je že po každom štarte mi ešte 5 až 7 sekúnd svieti červená kontrolka kompresie oleja (olejnička). Pozeral som na youtube štarty bmwčiek a všetky kontrolky zhasnú po štarte, len mňe svieti 5 sekúnd po štarte, ak je to prejav nejakej poruchy a niekto z vás sa s tým už stretol, prosím napíšte riešenie.

Re: 2 problémy

Napísané: Štvrtok, 16. Júla 2020, 17:23
od Jarino@1
Čo by mohlo robiť problém, že po štarte pretrváva červená olejnička takých 5 sekúnd? Olejové čerpadlo som skontroloval a je funkčné aj jeho reťaz je funkčná. Diagnostika nič neukázala. Ale auto zvikne pri ranných štartoch ťažšie naštartovať. Prosím vás o radu.

Re: 2 problémy

Napísané: Štvrtok, 16. Júla 2020, 18:39
od ALAS
1. steka po prevodovke alebo je to iba v mieste niekde okolo prevodovky? lebo najskor to bude niekde pri palivovom filtry, ten je pod vodicom.

2. ta kontrolka svieti na cerveno alebo zlto? ak na zlto tak je nizka hladina oleja ak na cerveno tak nizky tlak
aky olej tam mas/lejes? idealny by bol 5w40 splnajuci BMW LL01 normu od normalneho vyrobcu, nie kaufland a podobne vystrelky
aky je stav/hladina oleja?
kolko to ma nabehane?

3. tazsie nastartovat znamena co? starter toci pomaly? alebo prilis dlho kym chyti?

Re: 2 problémy

Napísané: Štvrtok, 16. Júla 2020, 23:11
od Jarino@1
Olej dávam valvoline 5w50, mám spotrebu oleja 1l na 1000km a hladina je momentálne na max, sračky ja nedávam, pred tým som dával shell 5w40 a napísal som že svieti po naštartovaní "červená" olejnička len 5 sekúnd a potom zmizne, ináč počas jazdy nesvieti, môže to robiť olej. Ono motor je tank na olej od výroby však je to motor 👎m54👎, preto aj mením každých 10 000km olej. Auto má nabehané 245 000km. Možno je to aj stočenica, ale ešte žije. Keď už umrie, mám v talóne ďaľší motor.

Re: 2 problémy

Napísané: Štvrtok, 16. Júla 2020, 23:17
od Jarino@1
Ešte ma napadol spetný ventil ktorý má udržať olej v nádobe olejového filtra môže byť zlý. Čo mislíte? Olejové čerpadlo je 👌.

Re: 2 problémy

Napísané: Piatok, 17. Júla 2020, 01:30
od Jarino@1
* - červeným označené miesto kde by asi mal byť nalisovaný spetný ventil, ktorý udržuje málo oleja v nádobe olej filtra, preto po štarte hned zmizne červená olejnička. Ak mne nefunguje spätný ventil motor čaká na olej a zato svieti červená olejnička 5 sekúnd a potom zmizne. Svieti len po naštartovaní ( čo asi simbolizuje že čerpadlo tlačí olej do motora, a v momente kedy dotlačí, červená olejnička zmizne), potom za jazdi sa už červená olejnička neukazuje. Takže ak som správne pochopil tak tento spetný ventil je záchytný bod v každom aute, čiže aby motor nečakal dokým olej prýde z vane, tak čo najrýchlejšie je vytlačený z priestoru olejového filtra. Asi, opravte ma ak je to kkt.

Re: 2 problémy

Napísané: Piatok, 17. Júla 2020, 15:10
od ALAS
Neviem o tom zeby tam mal byt spetny ventil, videl som dokonca aj mechanikov co cez ten filter housing leju olej pri vymene, takze mam o tom aj znacne pochybnosti.
Tlak oleja si daval kontrolovat? ci mu naozaj trocha trva kym natlaci olej.
Olejove cerpadlo moze byt chytene, to nezistis len tym ze je dobre napnuta retaz.

Re: 2 problémy

Napísané: Piatok, 17. Júla 2020, 21:21
od Jarino@1
Dnes som tankoval a nič netieklo tak som sa zmílil s únikom paliva.

Re: 2 problémy

Napísané: Piatok, 17. Júla 2020, 21:40
od Jarino@1
Toto je ten môj problém.

Re: 2 problémy

Napísané: Piatok, 17. Júla 2020, 21:45
od Jarino@1
Toto vídeo poukazuje na slabinu všetkých motorov s označením "m54".

Re: 2 problémy

Napísané: Pondelok, 20. Júla 2020, 09:52
od Milosss
Zmeraj si origo tlak z čerpadla. Ak je hneď po štarte tlak na snímači a predsa svieti olejnička, tak čidlo, stáva sa že je zlé.

Re: 2 problémy

Napísané: Pondelok, 20. Júla 2020, 15:53
od Jarino@1
Ok idem zmerať milos

Re: 2 problémy

Napísané: Utorok, 21. Júla 2020, 11:55
od crumar
Tesnenie na olejovej prirube uz bolo menene? Pri nom je aj spatny ventil, ten sa vsak samostatne nepredava, takze len aftermarket riesenie.
Obrázok

Re: 2 problémy

Napísané: Utorok, 21. Júla 2020, 18:31
od HashTag
Mal som iste priznaky ako ty na videu. Za studena svieti, za tepla zhasne hned. Je to tym ventilom co postol crumar... na ebay stoji okolo 35e a vymena mi pomohla.

mrkni si tento link o tej problematike

https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=1254838

Re: 2 problémy

Napísané: Streda, 22. Júla 2020, 19:20
od Jarino@1
Už som objednal tesnenie aj s tým ventilom z ebayu. Tak sa teším na výmenu, aspoň sa nebudem nudiť😃😃😃.