Strana 1 z 1
P1620 bmw - map cooling thermostat control circuit signal high
Napísané: Nedeľa, 14. Júna 2020, 19:30
od Jarino@1
No začnem od začiatku takáto téma tu ešte nebola, takže pre všetkých tých ktorý sa s týmto chybovým kódom ešťe nestretli, no jedná sa o P1620 bmw - map cooling thermostat control circuit signal high. Toto mi vypísala diagnostika, znamená to že môj termostat nepracuje správňe. Termostat má zvrchu ohrev ktorý napájame káblom a zospodu je malá tyčinka (valček), tento valček elekricky reguluje otváranie a zatváranie za pomoci riadiacej jednotky (ECU) , ona spúšťa (otvára termostat) kolobeh miešania studenej s teplou vodou akonáhle voda dosiahne požadovanú teplotu (záleži od výrobcu akú teplotu udal) niekde je to 83°C, 85°C, ale norma je 97°C. U mňa je to 100°C až 101°C {😳😤😖😡😱💀. Mám v aute druhý termostat značky WUHLER. Neviem ako dlho sa to takto s.....e prejavuje, ale zatial to auto ide, motorček nevyhodilo a ani nevyhodí maximálne upozorní v nemeckom jazyku na zvýšenú teplotu (ale to je ešte teplotne ďaleko). Ručičku teploty mám v strede.
No takto, to čo som prečítal na google je že treba skontrolovať kabeláž k termostatu (odpor a či niesú poškodené piny alebo poskodený ohrev termostatu). No ešte ma napadlo že môžem mať aj zavzdušnený systém, pretože sa kontroloval vanos a menilo tesnenie hlavy ventylov. Je možné že ho buď neodvzdušnily, alebo len čiastočne odvzdušnili. Samozrejme mám ďaľší termostat, keď už ho buďem musieť meniť.
Rok a pól dávam ružovú G12, ale tým to nieje. Niekdo dáva zelenú, zeleno-modrú alebo žltú a má rovnaký problém.
Re: P1620 bmw - map cooling thermostat control circuit signal high
Napísané: Nedeľa, 14. Júna 2020, 19:48
od Jarino@1
Auto je BMW e39 520i 125kw 2.2i (M54b22) 2003.
Re: P1620 bmw - map cooling thermostat control circuit signal high
Napísané: Pondelok, 15. Júna 2020, 13:01
od ViktorDDD
ze mas teplotu o 3-4stupne vyssiu ako je normal moze byt kludne zanesenym chladicom (kedze ma auto 17rokov uplne bezna vec)
Re: P1620 bmw - map cooling thermostat control circuit signal high
Napísané: Pondelok, 15. Júna 2020, 14:01
od Jarino@1
Práve som odvzdušnil systém, tak uvidím či pomohlo, ak nie tak neviem.
Mám celý systém rok po výmene a neverým že značkove súčiastky vydržia len rok. Chladič chladí, pretože spodná hadica je studená (si pamätám keď som jazdil s podpáleným tesnením hlavy valcov a hadica od chladiča bola vriaca, vtedy motor mal cez 200 stupnov, možno aj viac). Pumpa netečie. Ak nepomôže odvzdušnenie, vymením termostat. Ale je ho škoda má len rok (31 437 km) a už má problém, je značky wuhler.😒
Re: P1620 bmw - map cooling thermostat control circuit signal high
Napísané: Pondelok, 15. Júna 2020, 14:32
od Napster050
no hlavne ružová G12 tam vobec nepatrí... síce to nesposobuje problém ktorý máš, ale časom može nastať iný problém.
má tam ísť G11 alebo G48
Re: P1620 bmw - map cooling thermostat control circuit signal high
Napísané: Pondelok, 15. Júna 2020, 15:09
od Jarino@1
Tú G12 mi tam dal mechanik z Čifár pred 2 rokmi. On mi tvrdil že G12 je lepšia pre moje auto než G11 a sám používal tiež v svojom bmw G12. Samozrejme od vtedy už lejem len G12, teraz mám v aute G12+. Ale keď budem menit termostat dám tam originál vodu, nech tomu autu už neubližujem. No a čo sa P1620 kódu týka, nepomôže odvzdušnenie, vymením termostat, vrátim správnú chladiacu vodu a dám vedieť či tento chybový kód zmizol.🙏😉
Re: P1620 bmw - map cooling thermostat control circuit signal high
Napísané: Utorok, 16. Júna 2020, 09:37
od filipe46
Hlavne tá skurvená ružová voda, čo tam leje každý neznalý kkt rozožerie gumenné tesnenia
Re: P1620 bmw - map cooling thermostat control circuit signal high
Napísané: Utorok, 16. Júna 2020, 09:44
od ViktorDDD
pan mechanik z cifar vie urcite lepsie ako inzinieri z bmw ze co je pre to auto lepsie
chyba vyhrevu termostatu nebude spojena s tym ze mas miesto 97st. 100, ten vyhrev s tym nic nema spolocne, to sluzi iba nato aby sa termostat skor otvoril a stiahol teplotu vody ked tomu davas knedle
Re: P1620 bmw - map cooling thermostat control circuit signal high
Napísané: Sobota, 18. Júla 2020, 23:54
od Jarino@1
Ešťe dokončím túto tému. No.....P1620 bmw - map cooling thermostat control circuit signal high, zistil som že táto chyba sa najviac prejavuje keď motor je zohriaty na prevádzkovú teplotu (v normálnom prýpade 97°C), ale v mojom prýpade 100-101. Ak sa autom pohňem z miesta a pôjdem 50 km/h tak teplota je na 98°C ak pôjdem 90 km/h tak teplota vzrastie na 99°C. Čiže len v klude (na neutráli) má tých 100 až 101°C. Pravda je taká že je to 6-val a teplota pod 97°C nerobí dobre motorovým častiam, ale mislím že od od 97-105°C motor neumrie. Samozrejme neodporúčam jazdu s takýmto termostatom a u výkonnejších pohonných verziách vytáčanie. Takýto termostat (môj Wahler) je ešte funkčý, ale je lepšie ho vymeniť, alebo odsledovať teplotu a pri zhoršení jeho stavu vymeniť termostat.