Strana 1 z 1

Bmw 540i - prevodovka

Napísané: Piatok, 16. Augusta 2019, 22:25
od Simon92
Zdravim pani, dnes som kupil 540i '98 rok vyroby. Celu cestu domov nebol ziaden problem ale potom prevodovka spadla do nudzoveho rezimu. Rad by som pocul Vase nazory, co s tym.

Re: Bmw 540i - prevodovka

Napísané: Sobota, 17. Augusta 2019, 04:01
od Hanz95
Jaké bylo počasí? Já vypozorovat, že občas nouzák při mokru (zřejmě vlhkost v konektoru) a nebo při slabé baterce. Jinak já mám převodovku 5hp30, ty bys podle roku měl mít už 5hp24, pokud se nepletu. Ještě se zeptám, vyskočí chyba i když to vychladne? Určitě bych se být tebou připravil na výměnu oleje, tím nic nezku**íš.

Re: Bmw 540i - prevodovka

Napísané: Sobota, 17. Augusta 2019, 08:57
od Simon92
Asi po troch hodinach som nastartoval a nudzovy rezim tam uz nebol ale motor vobec nevychladol stale mal prevadzkovu teplotu

Re: Bmw 540i - prevodovka

Napísané: Streda, 21. Augusta 2019, 23:53
od airbone
Simon92 napísal:
Asi po troch hodinach som nastartoval a nudzovy rezim tam uz nebol ale motor vobec nevychladol stale mal prevadzkovu teplotu

Budik musi pri vypnuti zapalovania spadnut na nulu. Je to elektronicky robene. Ak zostal visiet niekde v strede, je poskodeny servomotor ukazovatela. V tom pripade pozri teplotu chladiacej kvapaliny cez servisne menu budikov. ak to nebude sediet, mas nejake hardwarove poskodenie v budikoch. Najcastejsie k tomu dojde bud pri amaterskych pokusoch o opravu vypadaneho displeja (co je notoricka chyba e39), alebo pri pokusoch o stacanie kilometrov (co je dalsi notoricky fakt u e39). Ukazovatel teploty ma urcity druh hysterezie, nefunguje linearne. Tzn. rucicka bude stat v strede v urcitom teplotnom rozmedzi, povedzme priklad od 78 do 93stupnov celzia. Kym teplota neklesne alebo neprekroci tieto hranicne hodnoty, rucka sa ani nepohne. Plynuly chod ukazovatelvo taktiez skontrolujes v servisnom menu budikov, TEST02.

Re: Bmw 540i - prevodovka

Napísané: Štvrtok, 22. Augusta 2019, 06:27
od ViktorDDD
u 540 bude horna hranica este vyssie, aj okolo 110 sa to este drzi v strede, a kedze je tam prevadzkova teplota okolo 103-108 tak kludne sa moze v lete stat ze aj po 3-4hodinach sa to drzi nad 70 tym padom po nastartovani stale rucicka v strede
inak taka otazka na rok vyroby, nemas auto vyrobene po 09/98, cize M62TU? ta nema normalny chladic prevodovky iba vymennik tepla s vodnym okruhom, ked sa tam upcha vodna cast teplota oleja v prevodovke zacne stupat a moze to padnut do nudzaku, ja som ten vymennik kedysi menil prave kvoli tomu, v lete v meste mi stupala teplota prevodovky, ale tu teplotu odsledujes iba cez diag.

Re: Bmw 540i - prevodovka

Napísané: Štvrtok, 22. Augusta 2019, 08:10
od Simon92
Je to maj 98 cize este pred TU. Sobotu som auto nastartoval poobede asi po 14 hodinach a budik stale nebol na minime, auto trochu pobezalo na volnobehu a behom par sekund rucicka bola v strede a motor zacal mierne dymit. Odvtedy som sa auta nedotkol. Je to cerstvo po kupe, auto chcem vratit ale majitel odmieta vratit peniaze