Strana 1 z 1

Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Nedeľa, 11. Augusta 2019, 19:57
od Andrejsvk
Mizne mi chladiaca kvapalina a pri štarte za studena chvíľku trvá kým naštartuje a riadne zadymí bielosiví dym, pri zohriatom motore naštartuje hneď bez dymu. Zatiaľ čo som zistil to bude buď prasknuté tesnenie pri valcoch alebo hlava motora a pravdepodobne mi spaľuje aj chladiacu keďže sa mi motor neprehrieva kým jej mám dosť... Poradili by ste mi prosím ako zistím či je zlé tesnenie alebo prasknutá hlava motora?

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Nedeľa, 11. Augusta 2019, 23:37
od Jarino@1
Alebo ešte aj podpálené ako som mal ja, s vlastnej skúsenosti viem že mňe sa nemiešali prevádzkove kvapaliny, ale prehrieval sa mi motor do takej miery že som musel cez odvetrávacie ventily vypúšťať paru. Pozri si či sa ti miešajú prevádzkové kvapaliny, alebo staré triky ako max topenie v lete a mala by sa na okne vytvoriť mastná emulzia, alebo otvor víko od vody a daj max topenie ak ti voda bude vystrekovať tak gratulujem je to tesnenie. No a tá šťastnejšia situácia môže byť pprasknutý chladič (môže aj nemusí byť mláčka pod autom), alebo prasknutá nádržka vody (čo tiež bol môj prýpad), alebo veko nádržky, možno aj nejaká hadica na vodu. No a na záver ak máš funkčnú vodnú pumpu, termostat, chladič, visko spojku, a motor sa prehrieva (ručička vody ti pôjde pod červený stupeň nad 170°C a po 2 sek. späť) tak je to jednoznačne tesnenie.Ak to pretesníš nezabudni na guferá aj s krúžkami. Dúfam že som ti aspoň máličko napomohol😉✌

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Nedeľa, 11. Augusta 2019, 23:51
od Jarino@1
Prasknutú hlavu nasleduje nepravidelný chod a miešanie prevádzkových kvapalín, zvýšená teplota motora, samozrejme aj zlé kompresie✌

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Pondelok, 12. Augusta 2019, 17:05
od Andrejsvk
Motor ide úplne krásne pravidelne a ešte sa mi nestalo, že by sa prehrial kým mal aspoň minimum chladiacej kvapaliny. Ale teraz som si prečítal o meraní kompresie a dám to premerať, ďakujem zatiaľ :)

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Pondelok, 12. Augusta 2019, 18:46
od starynovy
A to si realne videl, ci si myslis? To by musela voda jebat 3m do vysky z vicka aby bola zla kompresia.

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Pondelok, 12. Augusta 2019, 23:58
od Jarino@1
Ja som mal podpálené tesnenie a ten celohliníkový motor dal s prehrievaním 140 km/h bez problémov, keď už bola hlava vonku, som pochopil že ten motor je doslova a dopísmena hotový terminátor. Ináč pred výmenou tesnenia som pozeral videá Scottyho Kilmera na youtube (hladal som iné riešenia ako nerozobrať hlavu) tak som niečo odkukal a vymenil termostat lebo aj pri ňom zvikne skákať teplota do max. Nuž a ako som začal odvzdušnovať voda začala striekať min. do 2 metrov . Ale po pretesnení je to minulosť.😉 nechaj si spraviť kompresiju, ale vedz že zlé kompresné tlaky nemusia poukazovať len na tesnenie a hlavu.✌

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2019, 00:14
od Jarino@1
No našiel som jednu debatu na bmwklube ohladom druhého termostatu:
"egr nie je chladene ale sa vyuziva teplo vyfukovych plynov.vyhoda - auto sa zohreje rychlejsie nevyhoda -ak sa vypali ta AK krabica ktora je tam montovana auto "zere" vodu" možno tebe pošiel druhý termostat a zato ti auto papá vodu. Toto by bolo lacnejsie riešenie.😁👌

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2019, 07:42
od bajuz
samozrejme to môže byť prasknuté, mal som to tiež, ale mne keď tieklo, tak každé dva týždne svietila kontrolka, že vodu treba doliať, keď sme to poriadne kukli tak to bolo cele mokré

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2019, 08:04
od starynovy
Trepete tu jedno cez druhe, aky hlinikovy motor? Aka krabica zere vodu? Na M51 nieje žiadny druhy termostat a EGR okruh okolo vody ani nesiel.

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2019, 21:27
od Jarino@1
Ano starý máš pravdu, myslel som svôj m54b22 ten je hliníkový a M51 nie je (má hliníkovú hlavu a železný blok) a ten egr termostat majú motory (N47, N57 a M67) tds ho nemal. Ale prečítal som si o ňom že to bol takzv. najrýchleší sériový diesel na svete a na päty mu dýchal len 3.0 MB 300 Td.A v súčastnosti nemá konkurenciu u sériovo vyrábaných dieslov s merným výkonom 42 kW.l-1. Síce mal na tú dobu 105kw, ale s 0-100km/h dal za 10.6s a mal 280Nm a s čipom kludne aj 330Nm. Ale problém bol s jeho alu hlavou ktorej dal zabrať vodič nepozorným resp. neúmiselným vytáčaním motora počas zimy, alebo predĺžením výmeny oleja. Čiže môže mať prasknutú hlavu (zvičajne medzi 5 a 6 valcom), ale písal že premeria kompresie a bude vedieť že čo mu je zatial sú tu len konšpirácie.✌😉

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Streda, 14. Augusta 2019, 11:53
od ROKI49
Pekne si to staremu vysvetlil, chalan doteraz nevedel kde je sever, mal by ti podakovat :D

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Sobota, 16. Januára 2021, 18:23
od Pavol Daniel
Zdravim mám tiež problém s tds 105kw mizne mi voda nikde netečie ani neunika kvapaliny sa mi nemiesaju motor ide pekne a ani sa mi neprehrieva teplota mi nedôjde ani do polovice zvicajne Max 60stupnovnov ďalej to nejde a po takých 2az 3 dňoch dolievam vodu asi 1liter možno aj viac teraz v zime čo stim???

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2021, 14:05
od bmwwehrwolf88
Čau,...netlakují ti hadice? Po jízdě jsou hadice ztvrdlé běžně,ale musí jít rukou zmáčknout,pokud je to jak šutr,je něco špatně. Víčko otevírá při přetlaku tuším 140 bar,máš to na něm i napsané,žlutý střed víčka. Zahřátí na 60 je málo,.....možné je "kouslý" termostat,náhrada Wahler,otevírá při 80 C. Chladící kapalina musí být i po jízdě skoro čirá,hlavně bez známek mastnosty (Olejové mapy),když je trhlina v hlavě nebo vadné těsnění,hodně to tlakuje,motor se většinou přehřívá. Když zahřeješ motor na provozní teplotu,při vypnutém topení odšroubuj víčko chladící kapaliny,k nádobce vede tenká ,odvzdušňovací hadička-musí být průchozí,musí z ní téct souvislý a NEPRERUSOVANY vzduchem proud chladící kapaliny,pokud je to OK, na 99,9% není vada v těsnění,propustnosti hlavy či bloku,...když je závada,systém se zavzdušňuje a proud vody je přerušovaný bubůlinami,ve vždy něco špatně. Jinak zkontrolovat-klasika,svorky hadic,chladič především ve spojení plastové komory-výměník,zda se nemlží okna zevnitř plus specifický sladký smrad-prolíná výměník topení,nejčastěji v místech viz chladič a podívej se na vodní pumpu a domek termostatu- zpuchřelé O kroužky,zoxidovaný hliníkový materiál atd. ,ono se to nezdá,ale v tom systému je po zahřátí motoru dost velký přetlak vůči atmosférickému a prolínání nemusíš ani postřehnout. Na mojí kdysi 735i tak unikalo vodní čerpadlo přes ucpávku,za klidu motoru a volnoběhu nic,chcalo to jen za jízdy.

Re: Bmw e39 525tds 105kw - mizne chladiaca kvapalina

Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2021, 14:12
od bmwwehrwolf88
Jo,a u TDS máš na pravé straně,pod filtrem nafty v mot prostoru pomocné el. čerpadlo,....žene vodu do topení a pomáhá v chlazení hlavy válců,toto čerpadlo žene vodu několik minut po zhasnutí motoru,pomáhá dochlazovat vcelku choulostivou hlavu (pokud před ostrou jízdou zahřeješ na prov teplotu a po jíždě na dálnici dochlazuješ několika minutami volnoběhu,není absolutně problém),nad tím máš za sebou 2 elektromag ventily,které ovládají topení-nefunkčnost těchto jednotek může způsobovat vznik vzduchových bublin pro nedostatečné odvzdušnění a z místního přehřátí,...a auto mimo jiné i mizerně topí