Strana 1 z 1

E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Napísané: Štvrtok, 31. Mája 2018, 23:00
od palciatko
E39ka neštartuje, večer predtým normálne jazdila. Diagnostika INPA čistá.

Rampa - 3,5 baru.

Všetky sviečky mokré, náhodne 2 vybrané a iskru pri štartovaní dávajú.
Všetky sviečky vymenené za BOSCH BKR6EK.

Prešiel som staršie témy ->
Snímač otáčok kľuky - značka AUTLOG, vymenený za VDO, problém pretrváva.

Snímač otáčok vačky je asi pôvodný. Odpojil som ho, a aj váhu vzduchu - nič sa nezmenilo, stále neštartuje. Baterka OK, poistená štartovacími káblami.

Vie DME fungovať aj bez toho snímača?

Čo by to ešte mohlo byť? (Okrem preskočeného rozvodu, podfúknuteho tesnenia... brrrr)

P.

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Napísané: Štvrtok, 31. Mája 2018, 23:05
od PetoK
Nenatankoval si omylom naftu ?

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Napísané: Piatok, 1. Júna 2018, 10:52
od ales47
Imobilizer? Nie som si isty ci ma za nasledok iskru alebo palivo..sviecky boli mokre?

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Napísané: Piatok, 1. Júna 2018, 23:03
od palciatko
@PetoK - nie, tankoval sa len benzín.

@ales47 - všetky sviečky boli a sú mokré. Čo som sa dočítal, imobilizér môže byť dvojfázový - povolí čerpadlo, a potom aj vstrekovanie. Na rampe je dobrý tlak, vstrekovače vstrekujú a iskra je takisto. Týmto som imobilizér vylúčil.

Stále netuším, ako veľmi je dôležitý snímač vačky a či vie tento motor núdzovo fungovať aj bez neho. Ak áno, a motor neštartoval ani pri jeho odpojení, je zrada niekde inde.

P.

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Napísané: Sobota, 2. Júna 2018, 09:25
od Hugino
S vadným snímačom vačky naštartuješ, síce mu to dlho trvá, ale mal by chytiť. Keď by si mal vadné čidlo kľuky, tak by to nechytilo...

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Napísané: Nedeľa, 3. Júna 2018, 23:33
od palciatko
Koľko je to "dlho trvá"? S odpojeným snímačom vačky sme to skúšali štartovať asi 2x po 5-7s.
Btw, je to motor so snímačom otáčok kľuky umiestneným vpredu.

P.

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Napísané: Pondelok, 4. Júna 2018, 11:44
od fafa111
Asi 20s.

Mne sa stalo raz nieco podobne, najprv mi diagnostika napisala snivac vacky, vymenil som a aj tak uz len tocilo a nechcelo odpalit. Chyba sa uz neukazovala a autu sa nechcelo. Roztiahol som ho za inym autom a naskocilo. Neviem doteraz, preco tak vymyslalo, ale vtedy som bol vo vyske 1600 mnm.

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Napísané: Nedeľa, 17. Júna 2018, 19:10
od palciatko
Zhrnutie + update.

Auto má vymenené sviečky a nový VDO snímač otáčok kľuky.
Snímač vačky je odpojený.
Tlak paliva a iskra je OK.

Po 20s dohovárania nakoniec na 2s chytilo - a zdochlo opäť.

Na ďalší deň - diagnostika ukazuje len odpojený snímač vačky.
Pri zapnutom zapaľovaní klepe ventil odvetrávania nádrže - raz za sekundu.

Tak sme skúsili otvoriť nádrž. A zo zúfalstva aj kryt na nalievanie oleja - počas štartovania bolo cítiť pulzáciu vzduchu. Kryt som potom zavrel. Auto po 10-15s chytilo. Nechali sme ho zohriať.
Studený štart na ďalší deň (stále odpojená vačka) - na brnk, bezproblémový!

1. Odvetrávanie nádrže - prečo klepe (jemne to počuť, cítiť to rukou)? Našiel som buletin, kde sa spomína výmena uloženia solenoidu - vloženie gumového valčeka na "odhlučnenie".

2. Live data - záťaž motora na voľnobehu je 86,48 - interval je od 0 do 7 [mg/stroke]

3. Live data - na voľnobehu dáva váha vzduchu 11,75[kg/h], ventil voľnobehu dáva takisto 11,75[kg/h] - s výkričníkom (interval od 0 po 10), je to OK?

4. Live data - lambda údaje pre prvé 3 valce a druhé tri valce sú dosť odlišné.
V DME zapísaná chyba lambdy banky 2 - (203 - lambdaregelgrenze, lambda rules limit).
otáčky - 765/min
teplota - 67 st.C
vyhrievanie lambdy - 67,25%
napätie lambdy - 4,68V
Vtipné je, že pri pohľadne na zvody (kde sa zvody 3 valcov spájajú do jedného zvodu) lambdy vidieť nebolo. To ešte preskúmam pri studenom motore.

5. Live data - hrubosť behu motora - engine roughness - na voľnobehu boli všetky valce pekne v ideálnom strede, ale reálne bolo cítiť, že niektoré sa flákajú.

6. Regulátor tlaku paliva, vzadu pod rampou.
Kde má byť zapojená podtlaková hadička? Predpokladám, že niekam do sania, ale žiaden voľný port tam nevidím.

P.

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Napísané: Utorok, 19. Júna 2018, 11:31
od fafa111
a nemas niekde upchaty privod vzduchu do motora?

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Napísané: Pondelok, 25. Júna 2018, 23:00
od palciatko
Práveže aj sanie je OK, filter čistý, klapky bavia.
A ako som písal, auto nakoniec naštartovalo. A chvíľu jazdilo. Až kým po natankovaní už nenaštartovalo. Na ďalší deň ráno však nabehlo.

1. Odvetrávanie nádrže sa nateraz nerieši.
4. Lambdy tam sú, ale sú poriadne skryté. Aktuálne však diag vypisuje skrat oboch lámbd...
5. Roughness - po zapojení vačkočidla nakoniec nabehla.
6. Podltaková hadička od regulátora ide pravdepodobne do sania, zdola, hneď za škrtiacu klapku.

Nedalo mi to, a trochu som rozobral konektor na čidle vačky - tá gumenná časť sa dá pekne zvliecť.
A čo tam bolo? Tri kompletne !ODIZOLOVANÉ vodiče prepletené cez seba. Izolácia sa za 23 rokov používania vyparila. :o

Tak dúfam, že výmena vačkočidla problém odstráni. DME sa na snímač vačky nesťažovala - len keď som ho odpojil. A dokonca vracal aj hodnoty meniace sa po pridaní plynu.

P.

IMG_20180624_200355.jpg